HardWest kombinuje drsný divoký západ, souboje z XCOM a mapu z Heroes of Might & Magic
zdroj: tisková zpráva

HardWest kombinuje drsný divoký západ, souboje z XCOM a mapu z Heroes of Might & Magic

22. 8. 2014 14:45 | Preview | autor: Adam Homola |

Když vám někdo řekne, že chystá tahovou strategii s příměsí akce, RPG i adventury z divokého západu, co se hraje jako XCOM, pracuje s mapou po vzoru Heroes of Might and Magic a navíc disponuje drsnou atmosférou filmu Tahle země není pro starý, saháte okamžitě pro peněženku. Podobný efekt na mě měla tisková zpráva oznamující Kickstarter kampaň hry HardWest od polského studia CreativeForge Games (vytváří pro Paradox ještě strategii Anciet Space). Očividně nejsem sám, protože tvůrci potřebují na hru vybrat 70 tisíc dolarů a v tuto chvíli mají na kontě už přes 68 tisíc. Do konce kampaně zbývá 15 dnů, takže její úspěch je v podstatě zaručený. Hru navíc podpořili Brian Fargo nebo Chris Avellone, což má pro řadu hráčů také jistou vypovídací hodnotu.

Jestli se vám zdá 70 tisíc dolarů málo, nejste sami. Vývojáři na tohle téma dostali několik otázek od fanoušků a prozradili, že na Kickstarteru nevybírají rozpočet vývoj celé hry. Projekt financuje vydavatel PlayWay a tvůrci ze studia CreativeForge Games mu jen potřebují dokázat, že o něco takového mezi hráči zájem je. Jde o nemlich ten samý důvod, proč se na Kickstarter obrátili tvůrci z Warhorse Studios se svým historickým RPG Kingdom Come: Deliverance.

zdroj: Archiv

HardWest nemá být sluníčková akce z romantického divokého západu. Vývojáři slibují drsné a špinavé prostředí a atmosféru připomínající zmíněný film Tahle země není pro starý nebo knížku Welcome To The Hard Times. Zároveň ale nepůjde o realistické zpracování divokého západu. CreativeForge popustili uzdu fantazii a do hry zakomponovali i lehké "fantasy" prvky, které vychází z dané doby: peklo, démony, prokletí a podobné věci, na které tehdy někteří lidé věřili.

Jádrem hry jsou vedle průzkumu prostředí (mapy) a RPG prvků hlavně souboje. Potyčky mají být obecně rychlé a neměly by vám zabrat víc než pět až deset minut. V HardWest se totiž nemáte s nepřítelem postupně uďobávat zbraněmi a střílet se do obličeje přes deset tahů. Všichni vydrží maximálně jeden dva zásahy a jdou k zemi. Souboje může často rozhodnout jediná střela, ale vtip bude v pozicích - zabíjet je jednoduché, ale horší je pořešit správné rozmístění postav tak, aby byl váš výstřel opravdu smrtelný.

HardWest zdroj: tisková zpráva

K tomu vám může pomoci slunce nebo speciální parádičky. Díky nim se má HardWest lišit od ostatní takticko-tahové konkurence. Na slunce se ve většině her moc nehraje, ale tady s ním musíte počítat. Skrze dlouhý stín můžete odhalit nepřítele i na velkou dálku, ze které byste ho v jiné fázi dne neviděli. Stejně tak může jasné slunce nějakou postavu oslepit a povolená je i schovka ve stínu. Mezi zmíněné parádičky se zbraněmi lze počítat třeba odrážení kulek od speciálních povrchů, jak se můžete ostatně podívat na videu.

Jestliže vám studio CreativeForge Games nic neříká, vězte, že jde o zkušené bardy z Varšavy, kteří se v průběhu své kariéry podíleli například na Call of Juarez, Dead Island, Hard Reset nebo Shadow Warrior a také na spoustě menších flashových nebo casual her. Jako tým pak pracují na strategii Ancient Space, která vyjde letos v listopadu. Vývojáři tedy mají něco za sebou a HardWest může z jejich předchozích zkušeností jen těžit. Přispět na vývoj můžete tady.

Nejnovější články