Stačí pohled na záběry traileru a je zřejmé, že atmosféru Silent Hillu zvládli tvůrci navodit výborně a významně se na tom samozřejmě podílí i hudební doprovod, připomínající geniální soundtrack Akiry Jamaoky. Díky využití Source enginu vypadá hra k světu a vůbec mi nevadí, že Alchemilla je čistá adventura. Tvůrci sice chtěli mít ve hře i souboje, ale nesehnali nikoho šikovného, kdo by se o vývoj a implementaci tohoto prvku postaral.
Proto vás při hraní Alchemilla nečekají žádná monstra nebo akční sekvence. Jde čistě jen o řešení hádanek, nutno dodat že obtížných i kvůli tomu, že ve hře neexistuje žádná mapa, poznámkový aparát, inventář či jakákoli nápověda.
Musíte vzít do ruky tužku, papír a všechno si hezky zapisovat ručně, což mi nevadí. Stejně jako nutnost dohledávat indicie na internetu, protože se v problematice některých (hlavně matematických) hádanek zkrátka dost dobře neorientuju.
Při hraní Silent Hill: Alchemilla nevypínejte HDR, jinak natrefíte na chybu, kterou snad tvůrci brzy odstraní. Jinak vám ale snad nic nebrání, abyste modifikaci minimálně dali šanci. V noci. Sami. A se sluchátky. Prozatím je k dispozici PC verze, ale jak uvádí tvůrci na ModDB stránce, pracují i na Linux a Mac verzích.