Autor: Kate Publikováno: 5.dubna 2003 |
první obrázky z PC verze Grand Theft Auto: Vice City Kariéra gangstera Hlavní hrdina se jmenuje Tommy Vercetti a Vice City pro něj původně měla být jen další zastávka na dlouhé trati gangsterského života. Po menším incidentu, ve kterém si hlavní role střihly balík peněz a kufřík s drogami, ale Tommymu nezbývá nic jiného, než se vrhnout do víru Vice City naplno. Mafiánský boss a Tommyho nadřízený Sonny není zrovna muž, který by se s problémy příliš mazlil. Že se ale nakonec situace vyvine úplně jinak, vědí všichni příznivci konzolové verze lépe, a pro ty ostatní tu máme dřívější, "mládeži nevhodnou" recenzi PS2 verze hry (95%). Krátké představení Vice City jsme úspěšně zvládli. Pro dokreslení atmosféry byste si měli buď představit opálené dívky, prohánějící se na kolečkových bruslích po bulváru lemovaném palmami nebo - pokud máte takové věci doma zakázané - se alespoň mrknout do naší galerie nebo obrázků kolem tohoto textu. Na jednom screenshotu vidíte chlapíka se zbraní Colt Python, ze které by stačil jediný výstřel i Arnoldovi. Spolu s ostřelovací puškou můžete dokonce střílet i skrz čelní skla u aut a nebo jednoduše někomu prostřelit pneumatiky, takže daleko nedojede. Jak to bude vypadat na PC? Předně, PCčkové Vice City poběží na poslední verzi Renderware enginu, což se v praxi projeví třeba oproti GTA III dvojnásobným počtem polygonů u modelů aut. Ve srovnání s PS2 verzí bude ta "naše" vypadat daleko lépe, alespoň tak zní slova redaktorů z PC Gameru, kteří měli možnost hru nejen vidět, ale dokonce si ji i osahat. Občas trochu zrnité textury se stanou hladší než dětská prdelka a také mnohem detailnější. Na kostrbaté zatáčky prý také můžeme směle zapomenout. Díky větší výkonnosti moderních PC se zvětší i vykreslovaná vzdálenost (draw distance) na obrazovce, kterou si ale užijí jen majitelé těch nejnadupanějších strojů. Změny v ovládání Stejně jako u každé předělávky z konzolí si museli vývojáři dát obzvlášť pozor na nové ovládání, hodně na toto téma zaznělo i v diskusi k recenzi Metal Gear Solid 2. Vice City pro PC se bude samozřejmě ovládat pomocí klávesnice a myši, díky které uvidíte z herního světa mnohem více, než při pohybování se pomocí konzolového gamepadu. Stejně tak bude jednodušší i zaměřování cílů. Rychlost a pohyblivost kvalitní (!) myši patrně nic nepřekoná, i když přímo v doporučených systémových požadavcích (viz níže) je uveden rovněž gamepad. Další novinky v PC verzi Stejně jako třeba v GTA III budete moci nahradit tvář hlavního hrdiny vlastním skinem, narozdíl od zmiňovaného předchůdce by mělo vše jít mnohem snadněji a vypadat lépe. Osobně jsem zvědavá, jak to dopadne, ale pravdu zjistím patrně až když do Vice City vypustím prvním Kate Vercettiovou. Neoficiálně se hovoří i o lepší podpoře přídavných modů, ale to zatím nikdo nepotvrdil. Dobrým znakem GTA se stala i rádiová kulisa a ani Vice City se svou originální kolekcí hudby nezůstane pozadu. Pro nás, které osmdesátá léta oslovují spíše svoji nostalgií, zůstává stále standardní možnost navolení svého MP3 playlistu a přehrávání vlastníma ušima prověřených skladeb. O přítomnosti multiplayeru se zatím nic neví, takže to zřejmě dopadne stejně jako u GTA3, kam ho vývojáři z Rockstar Games nestihli zakomponovat a jejich práci nyní musí suplovat nadšenci z herní komunity neoficiální cestou (info). Doslova prý "exkluzivním" prvkem ve Vice City se stane možnost 30ti sekundového přehrání poslední scény. Jednoduchým stiskem klávesy F1 si budete moci vychutnat poslední půlminutu vaší akce pomocí plně ovládatelné kamery z jakéhokoliv úhlu. Pro vyložené exhibicionisty je dokonce připravena možnost animaci uložit a případně poslat e-mailem kamarádům. Tak co, hoši, umíte s nimi také takhle zatočit? ;) Toto vše bylo samozřejmě možné i v GTAIII, ale záznam se často kousal, případně přehrával až příliš pomalu. Nyní už prý nebude. Poběží to na mém stroji? Říkáte si, že je to všechno moc pěkné, ale že vaše stařičká mašina, se kterou jste ještě před páry lety kamarádům vytírali zrak, to prostě neutáhne? Připravte se na požadavky Vice City již dnes a případně upgradujte. Podle toho, co jsme se dozvěděli přímo ze stránek distributora Take 2, však Vice City NEPOBĚŽÍ pod operačními systémy Windows 95 nebo Windows NT, ostatní OS od Microsoftu budou naštěstí podporovány.
- Intel Pentium III 800 MHz / AMD Athlon 800 MHz / Intel Celeron 1.2GHz / AMD Duron 1.2 GHz - 128 MB RAM - 8x CD/DVD - 915 MB volného místa na HDD (+ 635 MB pro textury pokud grafická karta nepodporuje DirectX Texture Compression) - 32 MB grafická karta DirectX 9.0 kompatibilní ("GeForce" nebo lepší) - zvuková karta DirectX 9.0 kompatibilní Doporučená sestava výrobcem: - Intel Pentium IV / AMD Athlon XP - 256 a více MB RAM - 16x CD/DVD - 1.55 GB volného místa na HDD (+ 635 MB, viz výše) - 64 MB nebo lepší grafická karta DirectX 9.0 kompatibilní (GeForce 3/Radeon 8500 nebo lepší) - zvuková karta DirectX 9.0 kompatibilní - gamepad Vytáhněte kalendáře či diáře a červeně zakroužkujte datum 15. května. Právě v ten den vyjde PC verze GTA: Vice City v USA, v Evropě se objeví o tři dny později. Redaktoři PC Gameru nám zaručují, že se tento titul citelně zaryje do naší hráčské paměti a my nemáme jediný důvod jim nevěřit. 80’s are back. Zdroje: Fansite, PC Gamer Stáhněte si: Trailer #1, Trailer #2, Trailer #3, Wallpapery, Screenshoty z PS2 verze Související články: GTA: Vice City PS2 recenze, Novinky, Potvrzení Vice City pro PC, Grand Theft Auto III recenze a návod |
Kate připravil: jd |