Edward Carnby a další Alone in the Dark
zdroj: tisková zpráva

Edward Carnby a další Alone in the Dark

19. 2. 2007 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Průzkum temných zákoutí může přinést spoustu překvapení, nejenom těch nemilých, při nichž bude jediným cílem přežití.

Detektiva vyšetřujícího paranormální jevy, Edwarda Carnbyho, asi dobře znáte z herní minulosti, v níž se mihly už čtyři díly v rámci druhdy populární série Alone in the Dark. Přičemž ten poslední byl hodně multiplatformní, alébrž se vedle PC objevil i na konzolích PSX, PS2 a Dreamcast. Nemluvě o graficky nepřehlédnutelné verzi pro GameBoy Color. Nejnovější inkarnace (viz info střípky z dřívějška) až takovéhle ambice nemá, protože padla zmínka toliko o zacílení na konzole PS3 a X360, resp. staré dobré PC. Projekt se dostává do třetího a již posledního roku svého vývoje a podle tvůrců z Eden Games půjde o "survival hru" a nikoliv "survival horor hru". Neboli je tu záměr jít svou vlastní cestou, v níž se objeví tísnivý a na první pohled opuštěný noční Central Park v New Yorku, příběh navazující na události popsané v herním originálu, v prvotině téhle řady, a hlavní hrdina s totální amnézií.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hra je rozdělena na kapitoly, přičemž každá z nich má trvat něco mezi 40 minutami a jednou hodinou pro dohrání, jejich celkový počet má být ale všehovšudy pět. Což nevzbuzuje zrovna přehršel nadšení, jakkoliv je tenhle krok údajně reakcí na výzkum, kolik času stráví průměrný hráč před TV obrazovkou. Jediným cílem Eda Carnbyho ve vybrané kapitole bude vždy přežít! Záměr však komplikují občasné vstupy podivných monster a kreatur jako vystřižených z Gigerových vizí a hraniční situace, jako je kolaps budovy. Nicméně máte mít určitou volnost pro rozhodování a vícero možností, co vlastně podniknout, v Eden Games dokonce hovoří o třech rozličných řešeních pro každou klíčovou herní situaci, resp. scénář, což zní mnohoslibně. Stejně jako plně interaktivní svět, kde budete moci použít cokoliv, co se nachází na obrazovce, a to za účelem, k němuž se nejvíce blíží význam slova realistický!

Tady se pak počítá zejména s eventualitou využití vybraného předmětu jako zbraně, se kterou se lze stejně tak dobře ohánět na blízko, jako jí mrštit vybraným směrem. Nicméně nechybí ani o poznání inteligentnější řešení, kdy nalezené stínítko lze následně zkombinovat se světelným zdrojem pro opatrný průzkum temných zákoutí. Jež mohou skrývat spoustu překvapení, nejenom těch nemilých, při kterých můžete vzít vždycky nohy na ramena. Za předpokladu, že nějaké nohy ještě budete mít. Ke všemu výše naznačenému si připočtěte silnou atmosféru a vizuální efekty ozvláštňující pohled na tohle dobrodružství a dost možná dostanete titul, který svůj žánr (ne)příjemně oživí.
zdroj: CVG

mart

Nejnovější články