Divinity: Original Sin II bude mít nemrtvé jako hratelné postavy
zdroj: tisková zpráva

Divinity: Original Sin II bude mít nemrtvé jako hratelné postavy

7. 9. 2015 13:43 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Od oznámení, že Lariani pracují na Divinity: Original Sin II, jejich projekt bezproblémově proplouvá divokými kickstarterovými vodami. S třiadvaceti dny do konce projektu už má hra nasbíráno 1,2 milionu dolarů oproti požadovaným 500 tisícům. V nejnovějším updatu tak mohl Swen Vincke oznámit překonání dalšího milníku, který do hry přidá nemrtvé jako hratelnou rasu. Nebo spíše hratelný stav života. Smrti. Nesmrti.

Jak si poslechnete ve videu a nebo přečtete v rámci updatu na Kickstarteru, celkem ve hře najdete tři druhy nemrtvých. Ti první byli nemilosrdně vyrváni nekromanty ze Síně ozvěn, zdejšího posmrtného světa, aby byli tím, co tvůrci označují za Raised Ones. Jelikož většinou mrtví chtějí mít po smrti klid v rámci zdejšího domova pro zesnulé, není to od nekromantů zrovna hezké.

Takoví Faint Ones k celému problému posmrtného života přistoupili jinak. Někteří z nich už ani neví, proč nezemřeli. Možná bývali oživenými mrtvolami, možná jen odmítli překročit práh mezi reálným světem a záhrobním. Každopádně pro ně platí, že čím déle pobývají mezi živými, tím více jejich vzpomínek mizí a jejich osobnost se postupně smazává dokud nezůstanou jen bezmyšlenkovitě se světem ploužící prázdné schrány.

zdroj: Archiv

A pak jsou zde zvěsti o takzvaných Chosen Ones, civilizaci nemrtvých, která nepropadá do zapomnění, ale snaží se i přes svá, logická, omezení držet si životní standard, řád, vlastní společnost. Oblékají se do šatů dle svého postavení, diskutují, filosofují a neženou se za dušemi, jež jim slouží jako zdroj existence. Sice tyto zvěsti nejsou potvrzené, ale když se podíváte na video, najdete zrovna párek nemrtvých patricijů i s nemrtvým domácím mazlíčkem.

Ve studiu momentálně probíhá debata, do kterého z těchto druhů by mohla hráčská postava spadat, stejně jako jaké by měli mít nemrtví schopnosti. Kupříkladu mezi navrhovanými najdete regeneraci životů (to zní v kontextu jejich stavu trochu nepatřičně) v zamrzlém stavu a nemožnost léčení během hoření. Imunita na krvácení je logická a teoreticky i imunita na strach. Skvěle zní koncept závislosti na Zdroji, kdy, pokud máte „nakrmenou“ mrtvolu, dostanete bonus 20 procent do zdraví, ale postupem času ztrácíte tento bonus, až se dostanete do postihu -20 procent za to, že jste nedostali svou dávku.

Nápad hrát za nemrtvého je prostě skvělý a hlavně plný potenciálu na extra unikátní příběhové a systémové prvky. Podobně jsme na tom byli třeba s Bezejmenným v Planescape: Torment, ale myslím, že tady by se dalo ještě víc zatlačit na pilu, pokud budete opravdu hrát za kostlivce. Vlastně už teď mám v hlavě nápad, že by se dala v Divinity: Original Sin II s trochou snahy vytvořit vlastní verze T'lan Imass… Každopádně se podívejte na celý vývojářský deníček, který toho nabízí mnohem víc, než jen mluvení a neposedných mrtvolách a případně si i přečtěte další detaily a plány na kickstarterových stránkách hry.

Nejnovější články