Dishonored 2 není revoluce, ale vylepšená jednička v novém prostředí
zdroj: tisková zpráva

Dishonored 2 není revoluce, ale vylepšená jednička v novém prostředí

17. 5. 2016 17:24 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Kolegové z PC Gamer si zahráli Dishonored 2 a následně nabídli informace, které jsme se z rozsáhlého představení nedozvěděli. Už víme, že půjde hrát Corva nebo Emily, a na konto odlišných schopností obou postav z toho kouká pokaždé odlišný zážitek. Za oba dva můžete samozřejmě hrát Dishonored 2 buď jako vyvražďovačku, nebo jako stealth akci - jen k tomu bude mít každá z postav odlišné prostředky. A právě v tomto bodě se dvojka začíná od jedničky lišit.

Stejně jako v první hře se i ve dvojce projeví váš herní styl na situaci ve městě Karnaca. Pokud jste v jedničce volili krvavou cestu, působilo násilněji, temněji a špinavěji nejenom město, ale mělo to vliv i na prezentaci příběhu. Problém byl v tom, že celý tzv. Chaos systém byl dost černobílý a vlastně hráče odrazoval od toho, aby využívali celou řadu zábavných, i když násilných schopností hlavního hrdiny. Dvojka pracuje se stejným systémem, který je ale propracovanější, nabízí třeba větší množstvím stupňů "chaosu", a obecně se snaží vybalancovat způsob, jakým hodnotí a reflektuje přístup hráče.

Souvisí s tím třeba posílení schopností a prostředků, které jsou nutné pro stealth hraní. Pokud jste v jedničce chtěli hrát s užitím minimálního množství násilí, měli jste k dispozici jen velmi omezený repertoár možností. Pokračování se to pokusí napravit. Když vás tedy uvidí stráž, neznamená to, že můžete buď utéct, nebo ji zabít. Nově půjde vykrýt úder strážce a pomocí chvatu jej omráčit. Skok z výšky už také oběti nemusí zlomit vaz, a k dispozici bude třeba i speciální nesmrtící munice do vaší kuše.

zdroj: Archiv

Výše popsané změny by se však neměly projevit na snížení obtížnosti. Stráže se třeba naučí do určité míry šplhat, což je důležité, protože ploché střechy domů v Karnace strážím usnadní vaše pronásledování. Obtížnost navíc půjde nastavit v celé řadě aspektů. Můžete třeba určit, jak velkou výseč stráže uvidí (i vertikálně), nebo změnit systém vykukování zpoza rohu, při kterém nebudete automaticky neviditelní - můžete si nastavit, že vykouknutí ve špatný okamžik znamená spuštění alarmu.

Základnou, odkud se v roli zvolené postavy budete vydávat na mise, je loď Dreadful Wale, které velí kapitánka Meagan Foster (dabuje ji Rosario Dawson - více jsme o dabingu psali zde). S přesunem z Dunwallu do města Karnaca se pojí i odlišná architektura a prostředí, které připomíná středomořskou Itálii, Řecko nebo Španělsko. Velkou roli zde hraje vítr, který společně s velrybím olejem napájí některé systémy - třeba alarmy. Například v lokaci Dust Discrict navíc celkem často přichází písečné bouře, které na chvilku všechny omráčí, což vám může pomoci při přesunu, potažmo při likvidaci právě oslepených stráží.

Karnaca je sice prosluněná, ale stejně se nevyhnula nákaze, tentokrát v podobě přerostlého smrtícího hmyzu, který hnízdí v domech, a množí se kladením vajíček do mrtvol včetně těch, co za sebou zanecháte, což je jeden z projevů Chaos systémů. Stejně jako v Dunwallu spolu i v Karnace soupeří menší frakce. Můžete si vybírat, komu v některých misích pomůžete. Třeba když sháníte informaci výměnou za službičku pro Overseera nebo vůdce gangu, kteří spolu válčí o neutrální území - vyberete si, komu vyhovíte, a čí tělo pak někam doručíte...

V Dishonored 2 bude také více misí/lokací s unikátním nastavením, jako byla Party Lady Boyle v jedničce. Konkrétně jde třeba o z traileru známou Clockwork Mansion, jejíž interiér se mění na základě manipulace s pákami.

Dishonored 2 celkově, podle autora článku pro PC Gamer, není revoluce, ale evoluce - prohlubuje, rozvádí a vylepšuje systém z povedené jedničky, což je pro její fanoušky dobrá zpráva. Jestli jde ale o správný přístup, se dozvíme 11. listopadu, kdy hra vyjde pro PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články