Chybět samozřejmě nebudou ani dva tradiční stromy schopností, přičemž vás každý z nich zavede jiným směrem. Klasické souboje bude reprezentovat sada schopností Harbinger a kouzla naopak sada Necromancer. Příjemná je také možnost používat předměty z padlých nepřátel jediným stiskem tlačítka. Nebudete se muset přehrabovat v inventáři a v nabídkách, jen zmáčknete čudlík a Smrťák předmět použije. Taky je fajn, že vámi upravený Smrťák bude vypadat stejně jak ve hře, tak ve filmečcích, což bohužel dodnes není standardem ve všech hrách.
Příjemná bude též rozloha světa, který má být výrazně větší, než v prvním díle. Rozměr naroste až tak, že by se prý celá jednička vešla do sekce Foundry, kterou hrál Evan z Kotaku. Velký svět prý hráče uhrane na první pohled a nebude to jen kosmetické vylepšení - od toho je taky Smrťák jiný, než hrdina prvního dílu. I ve dvojce budete mít koně (Despair), ale k pohybu bude sloužit také vystřelovací hák a další libůstky.
Chybět prý nebudou ani obří bossové, kteří připomínají tak trochu Shadow of the Colossus - jsou masivní a musí se na ně po částech. Další inspiraci si tvůrci vzali údajně z Prince z Persie. Pohyb Smrťáka je rychlý a akrobatický, na rozdíl od těžkopádného Války, hrdiny prvního dílu. Pobíhat se bude dokonce i po zdech. Ať už to bude slepenec, čeho chce, Darksiders II vypadá pořád lákavěji a lákavěji.
Hra by měla vyjít už na konci června, ale s důrazem na “by měla.” Danny Bilson, šéf core her v THQ, totiž v rozhovoru pro RipTen prozradil, že toto datum vydání potvrdit nemůže. “Upřímně vám to teď potvrdit nemohu a tým je teď na cestách. Je to obří hra a tvůrcům poskytneme vše pro to, aby to byla co nejlepší hra,” řekl Bilson. Vývojáři prý tvrdě makají, ale hra nevyjde, dokud nebude hotová. When it's done.