Crysis Warhead - preview
zdroj: tisková zpráva

Crysis Warhead - preview

25. 6. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Alternativní pohled na konflikt z původní hry s jiným hrdinou a na opačné straně ostrova zahrne nový zbraňový arzenál, vozidla i síťovou hru. Spustíte jej na sestavě za deset tisíc a bude nakonec nějaké Crysis 2? Čtěte JEN NA TISCALI.

Autor: Levis
Publikováno: 25. června 2008


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Alternativní pohled na konflikt z původní hry s jiným hrdinou a na opačné straně ostrova zahrne nový zbraňový arzenál, vozidla i síťovou hru. Spustíte jej na sestavě za deset tisíc a bude nakonec nějaké Crysis 2? Čtěte JEN NA TISCALI.

S horkými červnovnými dny přišlo i nečekané odhalení projektu budapešťského studia Cryteku, kterým se navzdory dřívějším stížnostem vývojářů ohledně pirátství na PC stalo oznámení Crysis Warhead, nikoliv druhého dílu ani datadisku, nýbrž alternativního příběhu k původní hře (zhruba v duchu Blue Shift k původnímu Half-Life). A jak opakovaně podotýkají sami autoři, nepůjde jen o samostatně spustitelný přídavek, nýbrž plnohodnotný titul.

Po veškerých optimalizacích enginu pro konzole tohle asi čekal málokdo, na druhou stranu se původní hry nakonec prodalo přes milion a půl kusů, což se u PC titulů dnes již běžně nestává. Tedy, nasaďte si nanosuit, zkontrolujte náboje a vítejte zpět ve světě Crysis..

 S úderností Bioshocku
Tentokrát jej však nahlédnete očima vojáka Psycha a to zhruba od půlky příběhu původní hry, kdy se jeho hrdina Nomad zrovna chystá do útrob mimozemské lodi. Warhead bude sledovat Psychův osud až do té chvíle, kdy se ten znovu potká s Nomadem již na palubě letadlového křižníku. Proplétání známých příběhů dovede dělat divy a proto se zcela určitě s hrdinou původní hry alespoň na okamžik tu a tam potkáte i během misí (či zahlédnete dopad něčeho, co v tu chvíli právě kutí).


Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ačkoliv drtivou většinu času sice strávíte na opačné straně ostrova, minimálně osvobozování rukojmí z Psychova pohledu by nemuselo být vůbec špatné. Další zárukou kvalitního zpracování je i externí angažmá Susanny O'Connor, která psala dialogy již pro loňský hit Bioshock.

 Opravit a přidat
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud má Warhead nějaký koncept v pozadí vývoje, pak bezpochyby je cílem autorů, aby opravili vše, co bylo vytýkáno původní hře. Týká se to i veskrze lineárního postupu zvlášť ke konci jedničky. Tím se nechce říct, že byste tentokrát byli ochuzeni o naskriptované sekvence, jen jich má být méně na úkor volnosti pohybu v herním světě. Rovněž bude větší důraz kladen na vozidla, opět s tím, že nikdo vás po celou hru nebude nutit do čehokoliv vsednout, byť by vám to v některých misích znatelně urychlilo další postup.

Základním kamenem prvního dílu byl oblek nanosuit, který na sobě po celou dobu hraní bude samozřejmě mít i Psycho, a protože půjde o tentýž model, snadno si vzpomenete na jeho ovládání a oživíte naučené používání. Ačkoliv vývojáři o přidaných funkcích v obleku zatím mluvit nechtějí, slibují v pozdější fázi hry v tomto ohledu nějaká překvapení, která by snad mohla nějak souviset i s animacemi v těch chvílích, kdy se vedle sebe objeví obě hlavní postavy (tzn. v místech, která jste viděli Nomadovýma očima v jedničce).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Slušná přidaná hodnota
Celá sólo kampaň přitom vyjde na osm až deset hodin hrubého hracího času, slušnou přidanou hodnotu. Překvapivě se však nerozvine příběh dalšího z vojáků Propheta, který si autoři čistě teoreticky schovávají až do další hry. Z nových zbraní se stoprocentně můžete těšit alespoň na granátomet a dvojité samopaly. A zlepší se umělá inteligence protivníka: mimozemšťané mají být schopni lepší organizace jako lidští protivníci, tentokrát trochu víc taktizující. Konečně v rádiové komunikaci vašich oponentů uslyšíte také nově nahrané hlášky, samozřejmě opět v korejštině.

 Samozřejmé novinky
A vozidla samozřejmě nebudou čistě jen záležitostí sólo kampaně, protože do dvojice nových vozítek se dostanete i v síťové hře. Konkrétně půjde o těžce obrněné armádní auto Armored Scout Recon zhruba o velikosti jeepu s obrovským kulometem v zadní části a nový, či znatelně obměněný, typ vznášedla. A tím novinky v multiplayeru samozřejmě zdaleka nekončí. Všechny původní mapy, módy i zbraně budou něčím jemně upraveny nebo pozměněny.

Konkrétně vedle módů Instant Action a Power Struggle přibudě nějaký třetí, prý trochu jednodušší a týmově založený. Nové mapy se mají táhnout spíš do výšky, asi abyste si v nich trochu po vzoru Mirror's Edge mohli zaskákat. Samozřejmostí je, že Warhead obsáhne všechny drobné opravy a změny z patchů pro původní hru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Logicky nenáročnější
Záměrně jsem dosud nemluvil o hardwarové stránce hry, jak známo, alfou i omegou původního Crysis. Stěží spustíte jedničku a už teď jste naštvaní, protože víte, že Warhead musí být logicky o kus náročnější? Pak se netřeba bát, protože jak řekl sám Cevat Yerli: "Pokud vám běželo Crysis, poběží vám i Warhead a to ještě lépe". Autoři sice stále nadávají na pirátství a jsou přesvědčeni o tom, že kdyby si ta část komunity hry kupovala v obchodech, byli by prodali dvojnásobek, přesto však dovedou uznat i svůj díl viny s vysokou hardwarovou náročností.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Warhead tedy přinese změnu především co do plynulosti hry, bude znatelně lépe optimalizován a pro nejlepší efekty tentokrát nebudete potřebovat DirectX10, protože nejvyšší nastavení grafiky půjde zvolit i pod Windows XP. Engine však přesto dosáhne drobných změn, především co do nasvícení a nových částicových efektů, ale vždy tak, aby to nebylo na úkor plynulého běhu hry.

WARHEAD NA SESTAVĚ ZA DESET TISÍC
Spustíte tuhle hru na počítači za deset tisíc, znělo zadání, které budapešťskému studiu Cryteku přišlo přímo od šéfa. V přepočtu dostali zhruba takovou částku, za níž měli za úkol postavit hardwarovou sestavu, aby na ní hra šlapala. Výsledkem bylo dvojjádrové Pentium při 2.0GHz na základní desce Shuttle SG31G2S, 2GB operační paměti a obyčejná MSI GeForce 8600 GT s 512MB paměti, to celé na Windows Vista.Absurdní, říkáte? Ne tak docela: budapešťský Crytek pokrčil ramena, co se dá dělat, a optimalizoval Warhead do té míry, že na oné sestavě skutečně běží. Co víc, zahraniční kolega Stapleton dokonce ve svém podcastu potvrdil, že hrál přímo na onom hardwaru a to zcela plynule i při vysokých detailech.

 Výhled do budoucnosti
Jednou z častých výtek vůči původní hře také bylo, že ji autoři představili příliš brzy a kdo pravidelně sledoval především webová zpravodajství, znal ji v době před jejím vydáním prakticky skrz nakrz kvůli obsáhlým článkům, uvolněným videím ze hry atd. Proto se Crytek hodlá polepšit i v tomto ohledu, Warhead vydá stoprocentně ještě letos a všechny svá budoucí dílka prý oznámí nejpozději tři měsíce před vydáním.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po teoretické stránce byl Yerli dotázán také na to, zda svůj další projekt budou vyvíjet napříč platformami. Ačkoliv zatím k tomu zřejmě nedošlo, šéf firmy má očividně problematiku dobře prozkoumanou a ví, že není snadné udržovat dva týmy pohromadě a že to s sebou přináší lecjaké potíže. A slůvko na závěr ohledně pokračování? Yerli doufá, že když už lidé jednou investovali svoje peníze do hardwaru, nebude jim teď dělat takovou potíž, koupit si Warhead. Ostatně, podle jeho prodejních čísel se pak rozhodne, jestli vůbec bude nějaké Crysis 2.

Zdroje: PC Gamer, PC Action

Související články: Novinky, Crysis recenze, Video-recenze Crysis, Multiplayerové dojmy z Crysis, Ladění výkonu


 
Levis

autorovi je 20 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars



 
 
Levis

Nejnovější články