Command & Conquer 3 - preview
zdroj: tisková zpráva

Command & Conquer 3 - preview

20. 4. 2006 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

EA oživili sérii asi nejlepších real-time strategií - C&C - a ve třetím dílu budou opět hrát prim smrtonosné krystaly Tibéria. Obrázky, detaily o příběhu, hlavních devizách hry nebo o změnách oproti předchůdcům pouze na TISCALI!

Autor: jd
Publikováno: 20.dubna 2006


Obrázek zdroj: tisková zpráva Píše se rok 2047 a po pár letech relativního míru je Země rozdělena na tři teritoria. Červené zóny, zabírající zhruba 20% povrchu, jsou pro lidstvo neobyvatelné kvůli zamoření vysokou koncentrací krystalů Tiberia a jeho nebezpečnými výbuchy.Proto žije většina populace ve žlutých zónách, které jsou však postiženy chudobou a dřívější válkou trvající 49 let. Žluté zóny se rozprostírají na polovině planety a jsou domovem mocného spolku The Brotherhood of NOD, vyznávajícího taktiku teroristů.Zbývajících zhruba 30% zeměkoule aneb modré zóny, které má pod kontrolou aliance nejvyspělejších států (Global Defense Initiative), je na tom nejlépe. Tamní obyvatelé nemusí nosit oblek proti radiaci (narozdíl od ostatních oblastí s hojným výskytem Tibéria), s jehož bouřemi se zde setkávají pouze výjimečně.

Cíl výzkumu, který provádí GDI coby vstřícné gesto pro uvolnění mezinárodního napětí, je tedy jasný: neutralizovat tento toxický mimozemský minerál a transformovat žluté zóny na modré, eventuálně Tibérium vymýtit úplně. Jenže to přímo odporuje zvrhlé vizi budoucnosti podle záporňáka jménem Kane, který nějakou záhadnou cestou vstal z mrtvých a má s touto surovinou úplně jiné plány.

Načež NOD, podporován většinou zmanipulované světové populace, vypálil nukleární střelu na orbitální stanici Philadelphia a zaútočil na GDI na více frontách souběžně. Ty to zastihlo totálně nepřipravené a jen horko těžko čelí ofenzivě fanatických vojáků, kteří jsou vedeni elitními přepadovými Black Hand jednotkami a disponují nejmodernější výzbrojí s devastujícím účinkem. V tento moment přicházíte na scénu vy v roli statečného velitele GDI, který musí vzchopit demoralizované vojsko jako Franz tataráčkem a zvítězit v rozhodujícím střetu, který může obnovit ztracenou naději...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
scany z americké edice časopisu PC Gamer

Taková bude zápletka Command & Conquer 3: Tiberium Wars, což je pracovní podtitul tohoto nástupce jedné z nejslavnějších sérií real-time strategií od bývalého Westwoodu (nyní pobočky Electronic Arts v Los Angeles), které se dosud prodalo přes 23 milionů kusů a nyní je k dispozici ve výhodné kompilaci The First Decade. Zasvěcení určitě pochopili, že nová hra příběhově naváže na revoluční první díl C&C z roku 1995 a C&C: Tiberian Sun z 1999, tudíž si ji nepleťte si alternativními a neméně populárními ságami Red Alert či Generals.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tvůrci se nespokojili pouze s oživením této proslulé značky a při vymýšlení zákonitostí herního světa si dokonce přizvali ke spolupráci vědce z Massachutského technologického institutu. Proč? Aby dali dohromady jakousi, vzhledem k současné vědě údajně přesnou bibli o vlastnostech Tibéria, jeho smrtícím vlivu na lidský organismus a detailním fungování až na úroveň atomu.

 Kdo bude třetí rasou?
Namísto jejího studia vás asi spíš bude zajímat, co vlastně můžete čekat od samotné hry. Přestože se nachází teprve ve velmi ranné fázi vývoje, čemuž odpovídají i první screenshoty z minima prostředí (vzhled všeho má být časem zešlechtěn), prozradil toho producent Mike Verdu (vystřídal Marka Skaggse, který si založil Trilogy Studios), překvapivě dost.

Začněme třeba singleplayerovou kampaní, ve které povedete strany GDI i NOD. Po jejím dokončení se odemknou mise za třetí, zatím tajemstvím opředenou rasu, o níž se momentálně ví pouze to, že oplývá schopností fyzicky zkombinovat dvě obyčejné jednotky v jednu super-jednotku. Teoreticky by to mohli být The Forgotten (zmutovaní lidé z Tiberian Sun, žijící v červených zónách a používající Tibérium k svému uzdravování), mimozemšťané (mohli by infikovat Zemi vysoce reproduktivním minerálem a o půlstoletí později si ho chtějí vyzvednout) nebo případně nějací roboti, kdo ví.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Staré i nové jednotky
Jisté však je, že Command & Conquer 3 bude věrný hratelnostním principům předchůdců. Čili budování základen, hospodaření se zdroji, rychlá akce při bitvách i nutnost těžby Tibéria u obou znesvářených stran. Zachováno zůstane také zaměření GDI na hrubou sílu, robustní brnění a frontální údery, zatímco NOD raději sází na plíživou taktiku a na exotičtější technologii vzniklou díky Tibériu. Vedle návratu starých známých typu Mammoth tank, Stealth tank či helikoptéra Orca, jejichž modely doznají určitých změn, najdete ve své armádě několik nových přírůstků. Mezi ně má patřit útočné proudové letadlo Firehawk, bitevní tank Predator nebo masivní Mechové, tak jako v Battlefield 2142 (asi úchylka EA nebo možná jen oblbnutí průzkumy trhu tvrdícími, že brzy budou tito obří roboti zrovna v módě :)
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Jak se stalo tradicí, postupem času budou v boji ošlehané jednotky získávat zkušenosti a bude možné si je vylepšit - pravděpodobně nákupem upgradů, i když tento prvek ještě není finalizován. To samé se dá konstatovat o plánovaném obsazování neutrálních budov, což může hráči vynést nové technologie, nebo o záměru rozházet po mapě bedny, které nálezci přinesou nějaké dodatečné zbraně nebo suroviny.

Pokud jste si teď vzpomněli na mega-zbraně Ion Cannon nebo Nuke z původního C&C, nemusíte se bát, nezapomnělo se na ně. Byť jejich výskyt už tentokrát nemá být náhodný, nýbrž bude dostupný dle nabyté zkušenosti (vašeho skillu). Aby hratelnost neupadla do stereotypu, nejspíš dojde k implementaci nápadu s mobilitou celé báze - tedy nejen MCV, ale popojíždění všech staveb někam jinam. Špatně nezní ani do pozdějších misí zamýšlená těžba tekutého Tibéria pod zemí, aby díky němu mohly být vaše jednotky silnější.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Herní engine a umělá inteligence
Hlavní designér Jason Bender, který se podílel už na Generals, odkud nelze přehlédnout spoustu převzatých prvků, právě experimentuje se zakomponováním efektů počasí, které by ovlivňovaly vlastní boje. Iontové bouře, obrovské exploze, všudypřítomný prach a kouř - o to vše se postará SAGE engine, který poháněl nedávný titul LOTR: Battle for Middle-Earth 2, a zde okouzlí svou lehce zdokonalenou podobou s hezčími částicovými efekty. Slibovány jsou též svižnější reakce vašich jednotek a jejich rozumnější hledání vhodné cesty k určenému cíli, aby přesun o pár metrů dál nevzali přes baštu nepřítele.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V duchu klasických marketingových frází se nese i zmínka autorů o tom, že se hodně koncentrují na chytřejší umělou inteligenci. Ta se má snažit zužitkovat herní prostředí ve svůj prospěch a hlavně se bude automaticky přizpůsobovat schopnostem daného hráče. Když se tedy okamžitě vyřítíte na soupeře, přepne se do agresivního módu a oplatí vám to (údajně by se neměl opakovat neduh BfME2, kde během prvních pěti minut na vaše výpady nikdo adekvátně nereaguje). Naopak, pokud budete v klidu stavět základnu a nikam se nepoženete, počítač se má chovat v podobném stylu. Jinak se nebojte, tato funkce pochopitelně půjde vypnout.

 Nejen pro jednoho hráče
Singleplayer se má pyšnit nelineárními cestami postupu kupředu a více provázaným vyprávěním příběhu s misemi. Co si pod tím představit? Příští důležitý úkol prý musíte sami odchytit z hlášek na bojišti, nikoli z úvodního renderovaného filmečku s živými herci, ač ani ty nemohou být vynechány kvůli jejich velké oblíbenosti u fanoušků (zatím ještě nejsou natočeny). Single ale tvoří pouze polovinu hry, jelikož nemalý důraz je kladen na multiplayer. Jeho stěžejním módem se stane dlouhodobá záležitost World Domination (ala Risk), inspirovaná typem hry War of the Ring opět z Battle for Middle-Earth 2.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
první oficiální artwork z C&C3, narozdíl od dřívějších skic a konceptů (info)

Nemohou chybět ani tradiční Skirmish, Deathmatch a Team Deathmatch, pro něž se počítá s novým zpracováním role observera a spectatora, vybaveného in-game kamerou, s níž lze přibližovat vybraná místa. To vše primárně za účelem přenosů z turnajů a soutěží v elektronických sportech, kterým se šikne rovněž integrovaná podpora klanů a Voice-Over-IP neboli hlasové komunikace.

 Daleký podzim 2007
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Než někdo uvidí Command & Conquer 3: Tiberium Wars v hratelné formě, uplyne podle slov autorů ještě mnoho měsíců, což vylučuje předváděčku na květnové výstavě E3. V ní by však mohl - vzhledem k momentální fázi vývoje a termínu vydání až na podzim 2007 - doufat jen blázen (na E3 se dočkáme zřejmě jen nějakého traileru?). Každopádně je zaručeno, že se tento titul okamžitě vyhoupne do pozice nejočekávanější RTS, kterou by mohl překonat snad jedině Starcraft nebo Warcraft (ti však nejsou v dohlednu). Electronic Arts mimochodem na léto chystají první z asi tří setkání s hardcore hráči v jejich kanceláři, aby si vyslechli připomínky komunity a mohli udělat hru ještě lepší, než jak o ní všichni sní.

Zdroj: PC Gamer, tisková zpráva

Související články: Novinky, C&C: Tiberian Sun recenze, C&C: Tiberian Sun Firestorm recenze, C&C: Generals recenze, C&C: Generals Zero Hour recenze, Red Alert 2 recenze, C&C: Yuri's Revenge recenze, C&C Renegade recenze

 
jd
autorovi je 27 let, na TISCALI Games pracuje hlavně jako šéfredaktor, novinkář a editor sedmým rokem; nejraději má akční, závodní a fotbalové hry (ač na ně většinou nemá čas); neobejde se bez kvalitní (psy)trance/progressive/ambient hudby, relaxuje při procházkách s labradorem, squashi, cestování, lyžování a na tanečních párty

 
 
jd

Nejnovější články