Aby bylo jasno, když je řeč o podpoře odlišných herní stylů, nebavíme se o přístupu akčním či stealthovém. Tvůrci se skrze záběry videa nijak netají tím, že souboje v Andromedě budou akční, dynamické, velmi často bleskové a s využitím týmových příkazů snad i trochu taktické. Jde ale o to, aby hráč mohl do té rychle akce vlétnout způsobem, který je mu blízký – s jakým typem zbraně chce, s jakým skillem chce, jestli po hlavě, nebo spíše s využitím krytu apod.
Nabídka je v tomto případě klasická. Čtyři druhy zbraní včetně střelných a zbraní k boji na blízko (třeba kladivo) a tři druhy munice – klasické náboje, plasmové zbraně, paprskové zbraně. Každý druh munice má svá pro a proti. U jedné musíte hlídat a doplňovat náboje, paprskové zbraně se přehřívají, ale jsou přesné, zatímco u plazmových zbraní lze využít tepelného navádění na cíl. Video všechny typy zbraní a munice názorně předvádí, stejně jako zběžně ukazuje tři skupiny skillů, které lze rozvíjet – bojově, technologické a biotické.
zdroj: Archiv
Skilly v soubojové kategorii slouží hlavně vylepšení přesnosti míření, odemknutí přístupu ke kanónům nebo k používání min. Investicí do technologických skillů si zase odemknete experimentální zbraně a sadu taktických dovedností, které rozšiřují škálu možných přístupů v boji – jde třeba o útočného drona nebo skilly na vysávání energie ze štítů nepřátel apod. Biotické skilly jsou postavené na využívání temné energie, díky které pak třeba můžete v Jedi stylu manipulovat s objekty nebo postavami na bojišti.
Jak tvůrci několikrát zdůrazní, ve hře prakticky neexistuje žádné omezení na výběr zbraní nebo skillů. Investovat můžete ve třech kategoriích do čeho chcete a vytvořit si tak ultimátního vojáka, ultimátního taktika, ale klidně i postavu, která umí od každého něco (a obvykle pak není použitelná). Stejně mohou postavy všechny druhy zbraní bez restrikcí na základě zvolených skillů.
Více se od nás o Mass Effect: Andromeda dozvíte na konci týdne, kdy se s vámi Vašek podělí se svými dojmy z hraní Andromedy.