BioWare předvádí základy soubojového systému Mass Effect: Andromeda
zdroj: tisková zpráva

BioWare předvádí základy soubojového systému Mass Effect: Andromeda

20. 2. 2017 10:17 | Preview | autor: Petr Poláček |

Úkol zněl jasně: vyladit soubojovou složku Mass Effect: Andromeda do takové míry, aby byla robustní, využívala všechny obvyklé prvky akčních her včetně krytí a podporovala několik odlišných herních stylů. Ale hlavně, aby byla akční složka hry zábavná. Podařilo se tvůrcům úkol splnit? Jen bůh a vedení BioWare v tuto chvíli ví, jestli souboje nabízejí všechno výše zmíněné, a hráči to zjistí až po vydání hry 21. března. Soudě dle záběrů videa, které představuje zbraně a skilly, je ale zjevné, že minimálně požadavky na podporu odlišných herních stylů a solidní nabídku zbraní či schopností tvůrci splnili.

Aby bylo jasno, když je řeč o podpoře odlišných herní stylů, nebavíme se o přístupu akčním či stealthovém. Tvůrci se skrze záběry videa nijak netají tím, že souboje v Andromedě budou akční, dynamické, velmi často bleskové a s využitím týmových příkazů snad i trochu taktické. Jde ale o to, aby hráč mohl do té rychle akce vlétnout způsobem, který je mu blízký – s jakým typem zbraně chce, s jakým skillem chce, jestli po hlavě, nebo spíše s využitím krytu apod.

Nabídka je v tomto případě klasická. Čtyři druhy zbraní včetně střelných a zbraní k boji na blízko (třeba kladivo) a tři druhy munice – klasické náboje, plasmové zbraně, paprskové zbraně. Každý druh munice má svá pro a proti. U jedné musíte hlídat a doplňovat náboje, paprskové zbraně se přehřívají, ale jsou přesné, zatímco u plazmových zbraní lze využít tepelného navádění na cíl. Video všechny typy zbraní a munice názorně předvádí, stejně jako zběžně ukazuje tři skupiny skillů, které lze rozvíjet – bojově, technologické a biotické.

zdroj: Archiv

Skilly v soubojové kategorii slouží hlavně vylepšení přesnosti míření, odemknutí přístupu ke kanónům nebo k používání min. Investicí do technologických skillů si zase odemknete experimentální zbraně a sadu taktických dovedností, které rozšiřují škálu možných přístupů v boji – jde třeba o útočného drona nebo skilly na vysávání energie ze štítů nepřátel apod. Biotické skilly jsou postavené na využívání temné energie, díky které pak třeba můžete v Jedi stylu manipulovat s objekty nebo postavami na bojišti.

Jak tvůrci několikrát zdůrazní, ve hře prakticky neexistuje žádné omezení na výběr zbraní nebo skillů. Investovat můžete ve třech kategoriích do čeho chcete a vytvořit si tak ultimátního vojáka, ultimátního taktika, ale klidně i postavu, která umí od každého něco (a obvykle pak není použitelná). Stejně mohou postavy všechny druhy zbraní bez restrikcí na základě zvolených skillů.

Více se od nás o Mass Effect: Andromeda dozvíte na konci týdne, kdy se s vámi Vašek podělí se svými dojmy z hraní Andromedy.

Nejnovější články