Battlefield 1 bude historicky autentický, ale ne na úkor zábavy
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 1 bude historicky autentický, ale ne na úkor zábavy

10. 5. 2016 16:48 | Preview | autor: Aleš Smutný |

V rozsáhlém rozhovoru pro britský Eurogamer se jeden z producentů Battlefieldu 1 Aleks Grondal rozpovídal o některých detailech a herních prvcích. Kupříkladu zmínil, že někteří členové studia DICE toužili po tvorbě hry z první světové války už dobrou dekádu. Teprve po sérii her z moderních válek ale na tento nápad došlo. „Chtěli jsme zasazení, které přinese nové prvky do hratelnosti,“ vysvětluje Grondal. „A také jsme před sebe chtěli postavit pořádnou výzvu.“

Je jasné, že jednou z výzev bude najít rovnováhu mezi realismem a zábavou. První světovou válku si prý tým zvolil proto, že technika v té době je velmi unikátní, specializovaná a jde o první totální válku. Hlavní ale je, že tým vidí v dobové technice možnost přetavit rozdíly do hratelnosti. „Vezměte si lehký tank a těžký. Ten lehký má otáčející se věž, zatímco ten druhý se otáčí jen pomocí pásů a má věže se střílnami na bocích. Tohle všechno vytváří různé styly při hraní s vozidly.“

Podobné unikátní rozdíly prý najdete u všech typů zbraní. Velmi se od sebe chováním lišily lehké kulomety. Tam, kde realismus ustupuje zábavě je třeba fakt, že těžké kulomety, které byly většinou stacionární nebo na malém podvozku si půjde vzít do ruky. Pokud se zlobíte, že to není realistické (a zapomněli jste, že série Battlefield nikdy nešla cestou maximálního realismu), Grondal jasně odpovídá: „Do určité míry vždy chceme být dobově autentičtí, ale zábava musí mít před autenticitou přednost. Tak jsme to v Battlefieldu dělali vždycky. Využíváme ‚básnickou licenci.‘“

zdroj: Archiv

Jasně ale odmítá, že by to snad byla hra v alternativní realitě. Všechny události a lokace v Battlefieldu 1 jsou buď inspirované reálným předobrazem a nebo jde o přímo konkrétní historické události a místa. Dále potvrdil, že vě hře budou čtyři povolání – Assault, Medic, Support a Scout, plus Pilot a Tankista.

Nebude prý ale ani tak důležité to, co hrajete vy, jako jaké je složení vaší skupiny, tedy tradičně akcentovaná potřeba týmového hraní. Pokud víte, že půjdete proti mnoha vozidlům, vaše skupina by měla mít spoustu výbušnin a medika, aby poskytoval pomoc. Tankista bude ovládat pohyb tanku, takže se zdá, že zvěsti o tom, že bude potřeba víc lidí na provoz tanku, jsou liché. Pravděpodobně bude systém fungovat tak, že jako pasažéři dostanete do ruky nějaký vedlejší systém střelby.

Battlefield 1 zdroj: tisková zpráva

Co se týče boje na blízko, jak už jsme psali při oznámení, různé zbraně mají různé vlastnosti. Některé jsou rychlejší, ale méně zraní, jiné naopak. Zajímavé je, že různé zbraně budou mít různý ničivý efekt na materiál. Některými zbraněmi se prý probouráte dveřmi, ale jinými nikoliv. Ve hře bude přítomen i bodák, respektive útok na bodák. Systém mi trochu připomíná Banzai útok z Rising Storm. Nejprve musíte nasadit bodák na zbraň, pak se rozběhnete a začnete bodákový útok. Pokud v něm někoho naberete, má to asi spočítané, ale stejně tak jde minout a to bude problém. Rozhodně by tedy nemělo platit, že útok na bodák je automatický úspěch a bodík k počtu zabití.

Ohledně příběhu byl Grondal tajemný jak hrad v Karpatech. Z jeho slov se dá vyčíst, že spíš budeme sledovat několik oddělených příběhů různých lidí, než jednoho aktéra, který cestuje po světě a přibírá vedlejší postavy. Kupříkladu Beduínka, která je v traileru vidět při jízdním útoku, bude jednou z hlavních hrdinek. Grondal však alespoň říká, že tentokrát bude kampaň hodně odlišná od těch předchozích v Battlefieldech. A ty byly, přiznejme si, spíš o ničem. Battlefield 1 vyjde 21. října na PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články