Batman: Arkham Origins bude hrát na variabilitu a noir
zdroj: tisková zpráva

Batman: Arkham Origins bude hrát na variabilitu a noir

3. 5. 2013 11:00 | Preview | autor: Adam Homola |

V Batman: Arkham Asylum jsme utíkali více či méně otevřenými koridory rovnou za nosem, v Batman: Arkham City jsme volně poletovali nad střechami vězeňského města a v nadcházejícím Batman: Arkham Origins se tomu městu podíváme na zoubek z jiné strany. Novou Batmanovku kutí jiné studio a naštěstí pro ně nemusí přímo pokračovat v tom, co rozjeli šikulové z Rocksteady. Arkham Origins bude prequel a tak mají tvůrci z Warner Bros. Games Montreal trochu volnější ruku v tom, jak k ikonickému hrdinovi přistoupit. A jednou z těch změn má být i trochu noir přístup.

Nakolik se bude noir projevovat v hratelnosti a příběhu zatím moc nevíme, ale minimálně v pocitu z prostředí by měl být tenhle přístup hmatatelný. Tvůrci prozradili, že vedle toho budou ve hře používat hodně kontrastů. Stíny budou úmyslně přehnané, světla budou ostrá a jasná. Když budete v nějaké tmavé pasáži, tak by měla být opravdu výrazná a moc světla si tam neužijete. A naopak, když už budete někde, kde bude hrát prim osvětlení, bude jasné. Nějakých šedých zákoutí a nejasných světel si zas tak neužijeme, protože vizuální stránka má stát hodně na kontrastech.

Díky tomu, že hra nebude pokračováním ale bude se odehrávat dlouho před předchozími hrami, mohou tvůrci experimentovat nejen s osvětlením a kontrasty. Změn se dočká i samotný Batman a jeho oblek. Ten by neměl působit tak profesionálně a propracovaně jako v Arkham City. Nejen pro oblek, ale i pro spoustu ostatních věcí, prý vývojáři rádi používají slůvko “smontovaný”, než “vyrobený”. I oblek by tak měl mít nádech domácí výroby, než profesioální firemní manufaktury.

Nejen vizuální změny se dočká i Arkham. Ve dvojce jste si mohli kdykoliv poletovat celým městem, které vypadalo skoro stejně ať jste byli kdekoliv. V Arkham Origins vývojáři jasně oddělí jednotlivé části města a to jak graficky, tak funkčně. Což je pozitivní zpráva, protože trocha variability Batmanovi určitě neuškodí. Odlišnému ztvárnění má hodně dopomoci i sníh - prý můžete stát klidně na místě, které dobře znáte z předchozích her, ale díky upravené grafice a hlavně sněhu ho nemusíte vůbec rozeznat.

“Město jsme rozdělili na různé oblasti. Budeme tam mít obytnou, obchodní a průmyslovou čtvrť. Každá oblast bude mít svoji vlastní verzi Vánoc. V průmyslové čtvrti svátky tak výrazné nebudou, v obchodní čtvrti bude hodně korporátních ozdob a v obytné to bude působit domáckým dojmem, se světly kolem oken a tak. Vánoční výzdoba bude všude, ale rozhodně jsme ji trochu zarkhamizovali, takže to nebude úplně tradiční výzdoba a bude trochu divná,” řekl v rozhovoru s Game Informerem Jeremy price, šéf vizuálního zpracování.

Nejnovější články