Nový LEVEL 247 rozebírá zvířata, Nintendo i #gamergate
zdroj: tisková zpráva

Nový LEVEL 247 rozebírá zvířata, Nintendo i #gamergate

14. 11. 2014 21:15 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

V pátek 14. listopadu na stáncích, v obchodech JRC/Brloh a v elektronických distribucích Floowie a Publero objevil nový LEVEL 247. I tento měsíc uvnitř časopisu najdete hromadu zajímavého čtení o hrách v podobě témat, rozhovorů, recenzí, komentářů a analýz od našich autorů. Mezi hlavní taháky patří články o historii a současnosti Nintenda, důsledcích fenoménu Gamergate, téma o úloze zvířat ve hrách nebo tipy na upgrade počítače před Vánoci.

Zvířata velká i malá

Na hlavní téma tohoto čísla nás navedl čtvrtý díl série Far Cry, který sice vychází až po uzávěrce, ale už nyní je zřejmé, že v souvislosti s novinkou Ubisoftu se bude určitě hodně mluvit o zvířatech, která zde hrají velkou roli. Právě na zvířata, která ve hrách většinou vnímáme jako nedůležité kulisy, se zaměřil Daniel Kremser ve svém článku. Dozvíte se v něm, jak tvůrci her ke zpracování fauny ve svých hrách přistupují, jak ji zapojují do samotné hratelnosti a v nepolední řadě se dozvíte i o problémech, které jsou se zvířaty ve hrách spojeny. A v Levelu 247 nepřijdete ani o Far Cry 4, kterému se ve speciálním článku věnuje Gábina Šuterová.

01 zdroj: tisková zpráva

K džungli plné zvířat bývá občas přirovnáván i herní průmysl a roli jedné z nejsilnějších šelem zde už desítky let zastává japonská firma Nintendo. V našich končinách je často opomíjená a v očích fandů stojí až za Sony a Microsoftem, ale věřte, že jde jen o lokální anomálii. Nintendo je ve skutečnosti stále při síle a z historického pohledu jde o nejtradičnější a nejvlivnější firmu vůbec. Důkazy vám předloží článek Lukáše Macury, který řeší Nintendo nejen z pohledu historického, ale zamýšlí se i nad jeho budoucností.

07 zdroj: tisková zpráva

Budoucnost ve vlastních rukou

Řada z nás touží chytit osud do vlastních rukou a vydat se za splněním svých snů do zahraničí. Málokdo se k tomu ale skutečně odhodlá a lidem, kteří za hranicemi naší malé země dokázali prorazit, se proto vyplatí naslouchat. Jedním z českých vývojářů, kteří do uvedené skupiny patří, je Miloš Jeřábek. Začínal v 2K prací na Mafia II, pokračoval na zkušenou do Slovinska, aby nakonec zakotvil ve finském studiu Remedy. Usilovně tam maká na hře Quantum Break a nejen o ní jsme si s Milošem povídali v našem obsáhlém rozhovoru.

03 zdroj: tisková zpráva

Pokud se vás po přečtení rozhovoru zmocní pocit, že byste něco takového dokázali také, můžete se ke konkrétním krokům inspirovat o pár stránek dál. Láďa Loukota vás totiž seznámí se studijními programy s herním zaměřením, které jsou dostupné na tuzemských vysokých školách. Samozřejmě, že ze školy nevylezete hned jako nový Hideo Kodžima, ale je potěšující vědět, že základy herního vývoje můžete pochytit už i v ČR.

unnamed (4) zdroj: tisková zpráva

Aféry, které každého jen otravují

Pokud jste nikdy neslyšeli slovo Gamergate, jste šťastlivci. Hromadná internetová hádka, která za tři měsíce vyprodukovala stovky článků, tisíce blogpostů a miliony tweetů se stala postupem času tak nepřehlednou, že se v ní přestali orientovat i samotní bijci na jedné či druhé straně. Ačkoliv se nezdá, že by frekvence hádek nějak výrazně polevila, Gamergate má už své dopady na herní scénu, které možná nejsou na první pohled viditelné – už jen proto, že se vlastně moc netýkají předmětu sporu. O co v Gamergate jde, a co z ní vyplývá pro herní svět, řeší ve svém tématu Martin Bach.

unnamed (2) zdroj: tisková zpráva

Zatímco o Gamergate se mluví všude, o šedém prodeji steamových (a jiných) klíčů na internetu se v herních médiích moc nemluví. Přitom jde o trh, ve kterém se každoročně točí stovky milionů dolarů. Rozhodili jsme se tedy sítě, nasbírali kontakty i rozhovory a výsledkem je velmi zajímavý článek Honzy Olejníka, ve kterém se dozvíte nejen odkud se takto prodávané klíče berou, ale i jaká (resp. zda vůbec nějaká) rizika nese tento styl prodeje pro zákazníky.

05 zdroj: tisková zpráva

Vánoční bestsellery

Blížící se konec roku s sebou přinesl i zástup dlouho očekávaných herních hitů, kterým se věnujeme v recenzích. Nejvíce prostoru dostalo až překvapivě povedené pokračování Call of Duty nazvané Advanced Warfare, vedle něj jsme se ale zakousli i do Lords of the Fallen, Civilization: Beyond Earth, Legend of Grimrock II, The Evil Within nebo Dreamfall Chapters.

levelukazky zdroj: tisková zpráva

S koncem roku je často spojen i takzvaný Ježíšek. A Ježíšek nosí dárky. Proč by tedy nemohl přinést, když ne nový počítač, tak alespoň nějaký ten upgrade pro váš dýchavičný stroj? V Levelu 247 se vám pokusíme poradit, o co byste letos Ježíškovi měli napsat, pokud se chcete pořádně připravit nejen na letošní vánoční hity, ale i na příští rok, ve kterém na nás hned z kraje vykouknou takové pecky jako Zaklínač 3.

levelukazky zdroj: tisková zpráva

No a pokud vám žádné peníze nezbývají, pořád tady jsou i další články v aktuálním Levelu. Skvělé téma Pavla Dobrovského o výrobě zvukových efektů do her, profil experimentátora Jasona Rohrera, přesně načasované retro téma o protirežimních hrách v bývalém Československu nebo tradiční komentáře Michala Rybky, Dana Vávry a Lukáše Macury.

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací PubleroFloowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis. 

Podrobný obsah Levelu 247 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Snad se vám LEVEL 247 bude líbit. My už se každopádně těšíme na vaše reakce, postřehy a připomínky.

Nejnovější články