Wildfire Worlds vás obsadí do role boha městského chaosu
zdroj: tisková zpráva

Wildfire Worlds vás obsadí do role boha městského chaosu

23. 10. 2012 11:50 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Když se Karel za silného funění vyškrábal včera do kanclu Games a trošku se rozdýchal, začal mi s kombinací spikleneckého a dětsky nadšeného výrazu ukazovat na tabletu hru Plague Inc., ve které musíte vyvíjet viry a nemoci tak, aby se co nejefektivněji šířily po celém světě a stihly zabít co nejvíce lidí, než na ně otravní vědci najdou protilék.

Třeba v Africe trvá vývoj protiléku déle, než v Americe, ale kvůli nerozvinuté infrastruktuře se zase nemoci pomaleji šíří. A Rusko? Tam se proniká těžko, Putin postaví zátarasy a nepustí nikoho dovnitř ani ven. Cele tohle je ale jenom entrée pro chystanou hru či spíše simulaci Wildfire Worlds od Angličanů z Dot Product, kterou pro mě dnes odhalili kolegové z RPS a nechali mě se záměry tvůrců nadchnout. Proč?

Když se podíváte na video v textu, bude vám jasný základ. V roztomile papírové stylizaci vyvedený Londýn (v plánu je i Vatikán a Damašek) funguje, jako by se nechumelilo, dokud hráč nevpustí do prostředí aktivistu a neponoukne jej k šíření anarchie. A pak střih na město zmítané v chaosu, krvi a nepořádku. Wildfire Worlds se v aktuálních plánech tvůrců podobá třeba některým tower defense hrám, kde si dopředu navolíte různé proměnné (nastavíte jednotky), pak hru spustíte a sledujete, jak se vaše volby projeví.

zdroj: Archiv

Brzy by mělo vyjít malé technologické demo Wildfire Worlds, což bude pro tvůrce startovní pozice pro přidávání prvků a dalších systémů, které si hráči budou přát. V základu půjde (není jisté, jestli hned v prvním demu) nastavit třeba striktnost policejních složek, zombíky místo protestující lidí, agresivita protestujících, dosah policejních složek a další faktory. A když si to všechno poštelujete, pak simulaci spustíte a už jen sledujete, třeba se stopkami v ruce, jak dlouho bude trvat, než se z Londýna stane ruina bez obyvatel. A v té chvíli hra neskončí, protože tvůrci nenávidí klasický herní konec.

Chvilku bude na místě řádit příroda a zvířata, než se objeví lidé a celý cyklus bude dále pokračovat. Pokud se ale rozhodnete, že nenecháte město zničit během drsných protestů a střetů fašizující policie s anarchisty, ta možnost tu je. Kam se bude vyvíjet spokojená a ničím neohrožovaná civilizace? Ztloustne a nakonec stejně nějak ke konci dojde, jen aby to všechno začalo nanovo.

Jen si představte možnosti, které Wildfire Worlds skýtá, zejména v podobě přidávání celé řady modulů a systémů, které prý technologie umí bez problémů nasimulovat. Finanční model hry je přitom jednoduchý. Základní tech demo s několika moduly (policie, zdravotníci, hasiči + požáry, zločin atd.) bude zdarma, ale jak se bude postupně nabídka činností rozrůstat, přibude někde ve hře i tlačítko ke koupi. Buď celého balíku, nebo jednotlivých složek hry.

Jsem na Wildfire Worlds už teď velmi zvědavý, protože podobnou hru na boha stvořitele i ničitele nenabízí ani ta nejkomplexnější božská strategie, kterých je na trhu plný ranec. Kam se na tohle hrabe šíření nemocí z Plague Inc., i když i to má samozřejmě své zvrácené kouzlo. Každopádně pozorně sledujte homepage Wildfire Worlds, aby vám neunikl žádný update.

zdroj: Archiv

Nejnovější články