Vývojáři z týmu Good Mood Creators si kladou za cíl vytvořit co možná hopsačku s co možná nejplynulejší hratelností. Jak napovídají přinejmenším první záběry, tak něco takového se jim daří a každé ze zmíněných zvířátek se herním světem pohybuje s ladností sobě vlastní a především rychle a svižně. Snad by se i chtělo vzpomenout na prakticky libovolné dobrodružství Raymana. Oficiální inspirací je však autorům například Super Mario World či Donkey Kong Country - tak to alespoň za tým tvrdí Jarrett Slavin, kreativní ředitel GMC.
Příběh samotný se ochomýtá okolo pásovce, který zjistí, že jeho kamarádi byli neprávem proměněni v mechanizované parodie na faunu. Nebohý pásovec se tak bude muset pustit do boje s větrnými mlýny a jednoho po druhém osvobodit. Odměnou hráčům pak budou nové hratelné postavy v podobě již zmiňovaných více či méně chlupatých kamarádů našeho hlavního hrdiny. Postupně se tak jeden po druhém přidávají a hráč pak může libovolně přepínat mezi dvěma právě aktivními.