V kooperativní survival hře Grimm Forest chráníte osadu uprostřed strašidelného lesa
zdroj: tisková zpráva

V kooperativní survival hře Grimm Forest chráníte osadu uprostřed strašidelného lesa

15. 11. 2016 10:06 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Představte si, že jste Ivelin G. Ivanov, zkušený herní vývojář, co pracoval na titulech jako Tropico 4 nebo Sacred 2. Máte zajímavý nápad na kooperační multiplayerovou hru, v níž spolu musí spolupracovat něco kolem 25 hráčů, aby přežili v nepřátelském světě. Ale ještě než se nevyhnutelně pokusíte pro svůj nápad získat peníze na Kickstarteru, protože tak se to dneska prostě dělá, potřebujete lákavý svět, do kterého hru zasadíte. Musí být temný, nebezpečný, depresivní, trochu neotřelý. Nevím, co bych si počal, kdybych byl Ivelinem, ale jsem si naprosto jistý, že jeho rozhodnutí zasadit chystané RPG Grimm Forest do prostředí příběhů bratří Grimmů snad nemůže být špatný nápad.

Strategie. Taktika. Objevování. Přežívání. To všechno čeká hráče na výpravě do strašidelného, procedurálně generovaného lesa po vzoru lehce psychopatických pohádek německých sourozenců, kam jste se uchýlili kvůli děsivé válce devastující civilizovaný svět. Vy a vaše skupina musíte spolupracovat, aby se všichni najedli a byli odpočatí.

Také si dávejte pozor na sílící nebezpečí šílenství a paranoidního podezřívání všech okolo. Ve vašem novém dřevnatém domově totiž rozhodně nejste vítáni, a hrozivé bytosti zrozené z vašich nejhorších nočních můr vám tuhle skutečnost budou pravidelně připomínat každonočními útoky. Ale pokud přežijete, možná z okolí vydolujete nejeden magický poklad.

zdroj: Archiv

Grimm Forest přichází s několika zajímavými nápady, které by mohly osvěžit tradiční survivalovou hratelnost. Každá vaše nová postava (kterých asi bude, vzhledem k permanentní smrti, pěkná řádka) je například náhodně generovaná a dokonce jí může být v rámci vesnice přidělena skrytá role. Drsnému zasazení hry odpovídá i fakt, že do vaší vesničky kvůli nedostatku zásob a surovin zkrátka nebudete moci přijmout všechny zájemce.

Navíc platí jednoduchá úměrnost, že čím víc lidí máte, tím intenzivnější pozornost monster na sebe upoutáte. Obyvatelé pak můžou hlasovat o tom, kterým směrem se vesnice bude ubírat a na co se mají jednotliví vesničané soustředit – a to následně určí, jak dlouho bude trvat, jestli se ze všech těch pěkných chaloupek stanou ohořelé ruiny dříve, nebo později.

Animovaný trailer výše sice o hratelnosti nevypovídá vůbec nic, ovšem atmosférický je až až. Pokud vás od počátku čtení článku svírají obavy, že mladé studio Big Mustache Games si se zdrojovým materiálem nebude umět poradit, dvouminutové video, z nějž přímo odkapává tíseň, zoufalství a nevyřčená hrůza, by tyhle starosti mohlo aspoň částečně zapudit – a možná vás i pošťouchnout směrem k finančnímu příspěvku. Studio chce v kampani vybrat alespoň 55 tisíc euro.  

Nejnovější články