Děj se odehrává ve středověké Francii, ale o herním světě zatím nevíme téměř nic. Což platí bohužel i pro samotnou hru, protože její oficiální stránky i web vývojářů zejí prázdnotou, a tak si musíme na zásobu obrázků, videí a informací ještě počkat. Času je ale dost, zdá se, že dříve jak za rok a půl se hry nedočkáme. Nicméně vyjít by měla na PC a zatím nespecifikované konzole.
Hra sice svoji produkční fázi teprve začíná, ale Smith ji už viděl a minimálně z krys byl u vytržení. Ty tady totiž hrají velmi důležitou roli jsou prý nesmírně působivé jak po technické stránce, tak i z hlediska herních mechanismů. Většinou se drží ve stínech a tam chcete být do jisté míry i vy. A Plague Tale: Innocence není střílečka, a tak je ve vašem zájmu všudypřítomné inkvizitory buď přechytračit, nebo přenechat agresivním krysám.
Často tak budete řešit nakolik nechat zdroje světla na pokoji, protože je potřebujete coby ochranu vůči krysám. Na druhou stranu je ve vašem zájmu všechny louče či lampy kolem inkvizitorů hasit, protože se o ně pod rouškou temnoty postarají krysy.
Ve hře ovládáte dvě postavy, byť to podle Smithe vypadá, že většinou hrajete za Amicii – chytrou mladou dívku, která dokáže nepřátele přechytračit a ochránit tak i svého bratra. Systém plížení má stát primárně na hře světla a stínu s tím, že zvuk zde nebude tak důležitý. To je bohužel zatím vše, co víme.