Steampunkové RPG Gyre: Maelstorm vám ušije umělá inteligence Toska na míru
zdroj: tisková zpráva

Steampunkové RPG Gyre: Maelstorm vám ušije umělá inteligence Toska na míru

4. 7. 2016 14:09 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Kanadské studio Evodant Interactive je sice malým týmem a nečítá ani dvě desítky stálých i externích zaměstnanců, jejich práce má ale obrovské ambice a mohla by mít potenciálně dopad na herní průmysl v širokém měřítku. Jejich nový titul Gyre: Maelstorm (oficiální stránka) je totiž sice nenápadný, ale stojí na ambiciózní technologii umělé inteligence, která řídí samotný příběh.

Žánrově je Gyre: Maelstorm steampunkové akční RPG s prvky parkouru, několika odlišnými frakcemi a otevřeným světem. Důležité ale je, že pod pokličkou se ukrývá inovativní systém. V základu hru bude pohánět Unreal Engine 4, do toho však ve formě pluginu tvůrci vyvíjejí vlastní enginovou nadstavbu jménem Toska.

Toska má fungovat jako vypravěč, katalyzátor, umělec, stůjce osudu a vše řídící entita. Vlastně takový klasický "pán jeskyně," bez pomůcek v podobě skriptů či narýsovaných šablon. Příběh Gyre je nepodstatný – žádný takový pevně daný není a odvyprávěn bude zrovna ten, jaký si sami hráči zvolí vlastními akcemi.

Gyre: Maelstorm nabídne obrovský sandbox procedurálně generovaného světa, ve kterém žijí jen roboti a kde steampunk hraje prim. To jediné je spolu s grafickou stránkou hry neměnné, co se ale stane dále, to už ovlivníte jen vy sami z pozice hráče a vaše interakce s rovnou osmi miliony NPC přetechnizovaného města Gyre.

Všechno, co ve hře uděláte, bude Toska z pozice umělé inteligence sledovat. Engine tak bude pracovat ve dvou základních rovinách – Toska sleduje, Toska jedná. Máte rádi akční zážitky a budete pobíhat sem a tam? Těšte se na third person akci. Máte rádi napětí a pomalý postup hrou? Není problém, Toska to vypozoruje a herní zážitek vám přizpůsobí. Větvení příběhu a vlastně i hratelnosti tak má nabízet prakticky nevyčerpatelnou studnici možností. Tedy za předpokladu, že vše půjde dle plánu.

Našlápnuto mají ale autoři zatím rozhodně dobře. Na Gyre pracují sice relativně krátkou chvíli, dostali však od kanadské vlády grant ve výši 1,15 milionů amerických dolarů a samotná Toska je přitom ve vývoji již 8 let. Ryan Fitzgerald, designér studia, o ní v rozhovoru pro Gamasutru nadále hovoří jako o možné technologii budoucnosti. Nikoli ale jako o náhradě autorské činnosti lidí (on sám je scenáristou a podřezával by si tak pod sebou větev), ale jako o možné alternativě například pro menší týmy. Čili pokud se Toska v Gyre: Maelstorm osvědčí a ukáže se být funkčním mechanismem, tak se Evodant Interactive určitě nebudou jejímu dalšímu licencování bránit. Naopak, Fitzgerald toto dopředu avizuje.

Zatím to zkrátka vyznívá přinejmenším zajímavě. Fotorealistická grafika už není hudba budoucnosti, takže pokročilá umělá inteligence se jeví jako další logický krok herního průmyslu. A proč by taková vlastně nemohla vyprávět i samotné příběhy?

Nezbývá tak než vyčkávat a držet autorům palce. Do vydání Gyre: Maelstorm ještě zbývá hodně času. To je ostatně také důvod, proč máme nyní vlastně více informací o použité technologii. Ambicím projektu to nijak neubírá.

Nejnovější články