Šéf designu Silent Hill: Downpour nevydržel posun vydání
zdroj: tisková zpráva

Šéf designu Silent Hill: Downpour nevydržel posun vydání

6. 11. 2011 18:56 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Odsun vydání akčního hororu Silent Hill: Downpour, který se vyrábí v brněnském studiu Vatra Games, už neustál designový šéf tohoto titulu Brian Gomez. Své rozhodnutí odejít oznámil počátkem října a posledním pracovním dnem pro něj byl 31. říjen. Proč vlastně Gomez, jehož přednáška o hororových hrách mě uchvátila na loňské akci Game Acces 2010, zvedl kotvy a odešel od prakticky hotového projektu?

Foto z Gomezovy přednášky během Game Acces 2010

„Když bylo oznámeno, že se Downpour odsouvá na rok 2012, došli jsme s rodinou k rozhodnutí, že pendlování mezi Los Angeles a Brnem už po dalších 4 - 6 měsíců prostě nezvládnu. Navíc má Downpour tak blízko k dokončení, že už projektu vlastně ani nemám moc, co dát. Určitě nic, co by nezvládli Devin, Tomm a Marek Berka. Oznámil jsem svůj záměr před pár týdny a Halloween si dal jako můj poslední den v práci (zdálo se mi to vhodné!),“ vysvětluje své důvody Gomez a pro fanstránku Silent Hill Historical Society načrtnul nejenom své plány do budoucna, ale zároveň naznačil, že v Konami ani moc nechtěli, aby byl Downpour klasický survival horor.

V osobním mailu, adresovaném jednomu z redaktorů zmíněné fanstránky Gomez píše: „Můžeš být v klidu, některé z projektů, které chystám, mají co dočinění se survival hororem. V rámci tohoto žánru je ještě spousta věcí, které chci realizovat, a které mě Konami nedovolila udělat.“

Nemá cenu moc spekulovat nad tím, co konkrétně chtěl Gomez v Downpour dělat a nebylo mu to povoleno, a jaký to bude mít výsledný dopad na hru. Podstatné v tuto chvíli je, že Gomez se pohybuje tam někde venku a může své schopnosti nabídnout někomu, kdo by chtěl dělat survival hororovou hru. Soudě dle již zmíněné přednášky, toho Gomez ví o hororech, pravidlech hororu a jejich využití ve hrách, opravdu hodně.

Nejnovější články