Sci-fi horor The Hum nechce sázet na lekačky, ale konstantní strach a nejistotu
zdroj: tisková zpráva

Sci-fi horor The Hum nechce sázet na lekačky, ale konstantní strach a nejistotu

15. 7. 2014 11:20 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Nezávislý horor dnes ve většině případů znamená, že se někudy plížíte, něco na vás vybafne a leknete se. Přesně takový druh hratelnosti však Ariel Arias ve svém hororu The Hum nabízet nehodlá. The Hum je sci-fi horor, který se zaměří na opačný přístup ke strachu než je lekání. Lepší je bát se předem, žít v nejistotě a snažit se vyrovnat se svými obavami z nepřátel a vlastní příčetnosti. Prostředí Země, kterou obsadili mimozemšťané, je navíc v rámci žánru neokoukané a působí atraktivně.

O hře zatím konkrétní informace nemáme, protože je v prvních fázích vývoje. Už ale stihla projít skrz Steam Greenlight a Arias se na svém blogu rozpovídal, jak by měla hra fungovat a z čeho čerpá inspiraci. Hlavní ale je, že přístup k hororovému žánru by měl být na hony vzdálen lekačkám.

Arias přímo píše: „V The Hum se dostanete do role člověka v beznadějné situaci. Mnoho současných hororů se zaměřuje na chození či nicnedělání a občas vás náhodně něco vystraší. Moje idea je odlišná. Hráč je v neustálém stavu ovlivnění, které mění jeho vlastní mysl jako postavy a snad i hráče. Díky tomu se dostane do netypických situací, bude pochybovat.“

Nejasnosti a pochyby má u hráče i jeho alter ega vyvolávat titulní zvuk (hum-hum), se kterým dobyli emzáci Zemi bez boje a krveprolití. Ne, že by nezabíjeli, jen u toho necákala krev a nevybuchovaly významné americké monumenty. Lidstvo zkrátka prohrálo a díky scénář se díky tomu může zaměřit na udržování konstantní míry strachu a paranoie.

Každý den se budíte s novými vzpomínkami i schopnostmi a do toho slyšíte zvuk. The Hum je záležitostí pro jednoho hráče, k dispozici je inventář, hra obsáhne systém plížení a vše uvidíte z pohledu první osoby. The Hum poběží na Unreal Engine 4 a počítá se i s plnou podporou Oculus Rift.

zdroj: Archiv

Mezi zdroji inspirace je jmenována třeba Válka světů z roku 1953, Pitva mimozemšťana a nebo Terminátor 2, přesněji scény znázorňující konec světa a samozřejmě Sářin sen o výbuchu. To vše dává naději na po nějaké době zase originální horor, který zkusí k tématu přistoupit z jiného úhlu pohledu. Ostatně, tomu, že bude strach ve hře zpracován jinak nahrává i fakt, že specializací je Arias psychoterapeut. The Hum by mohl vyjít koncem roku na PC a Mac, uvažuje se i o verzi pro PlayStation 4.

Nejnovější články