Namísto neohrabané práce v Hammeru, kterou zvládnou opravdu jen zkušenější fandové Portal 2, by díky schematičnosti a názornosti nové editoru měli tvorbu nových místností a puzzlů zvládnout i naprostí techničtí antitalenti. A jestli počet fanouškovských úrovní nedlouho po vydání mod nástrojů překročil hranici 700, s novým editorem to mohou být brzy tisícovky.
Když se podíváte na obrázky, je vám hned jasné, že tvorba nového obsahu bude spíše hrou ve hře. Umisťujete objekty, jednoduše jim přiřazujete priority a funkce, a pokud Portal 2 blog nelže, tak lze hotové i rozpracované levely okamžitě sdílet s ostatními hráči a testovat přímo ve hře. Kolem fanouškovských modifikací vznikne ostatně samostatná komunitní stránka s obsahovým filtrem pro řadu kritérií, možností hodnocení a přiřazování komentářů. Valve zkrátka okolo Portal 2 buduje velkou a hlavně aktivní komunitu a je fajn, že to není v důsledku marketingových snah, ale čistě jen kvůli kvalitám hry a možnostem práce s editorem. Už aby tu byl…