Portal 2 editor umožní tvorbu obsahu i naprostým lopatám
zdroj: tisková zpráva

Portal 2 editor umožní tvorbu obsahu i naprostým lopatám

28. 10. 2011 17:36 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Nedávné oznámení druhého DLC odpovědělo na volání fanoušků Portal 2 po in-game editoru, který by umožňoval snadnější tvorbu a testování nových puzzlů, map a minidobrodružství. Jak už je jasné, editoru se dočkáme počátkem příštího roku v rámci zmíněného druhého DLC a nyní už známe i jeho přibližnou podobu. Jestliže v předchozím článku jsem se pod ilustračním obrázkem ještě ptal, jestli bude pracovní prostředí editoru vypadat stejně jako vtipné promo materiály, které doprovázely vydání hry a jiné události, dnes už je odpověď jasná: bude. Bílé plátno z pravdy snímá blog na stránkách Portal 2, který obsahuje dvě názorné ukázky budoucí podoby editoru.

Namísto neohrabané práce v Hammeru, kterou zvládnou opravdu jen zkušenější fandové Portal 2, by díky schematičnosti a názornosti nové editoru měli tvorbu nových místností a puzzlů zvládnout i naprostí techničtí antitalenti. A jestli počet fanouškovských úrovní nedlouho po vydání mod nástrojů překročil hranici 700, s novým editorem to mohou být brzy tisícovky.

Když se podíváte na obrázky, je vám hned jasné, že tvorba nového obsahu bude spíše hrou ve hře. Umisťujete objekty, jednoduše jim přiřazujete priority a funkce, a pokud Portal 2 blog nelže, tak lze hotové i rozpracované levely okamžitě sdílet s ostatními hráči a testovat přímo ve hře. Kolem fanouškovských modifikací vznikne ostatně samostatná komunitní stránka s obsahovým filtrem pro řadu kritérií, možností hodnocení a přiřazování komentářů. Valve zkrátka okolo Portal 2 buduje velkou a hlavně aktivní komunitu a je fajn, že to není v důsledku marketingových snah, ale čistě jen kvůli kvalitám hry a možnostem práce s editorem. Už aby tu byl…

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 

Nejnovější články