Ale zpět k Tryst. V článku najdete video, které vypadá napůl jako StarCraft, napůl jako Perimeter, ale tvůrci by vám řekli, že Tryst nechce být ani jedno z toho. Tryst chce jít vlastní cestou, což v RTS hrách není jednoduché. Prostředkem k dosažení tohoto cíle je klasický boj dvou odlišných stran (lidé a Zali, respektive humanoidi a stroje), jejichž jednotky nesou potenciál rozvíjet specifické vlastnosti a navíc lze jejich styl boje měnit přiřazením individuálních loadoutů (zbraně, zbroj apod.)
zdroj: Archiv
Tvůrci chtějí do hry zapojit i prostředí a slovy Tejase Ozy donutit hráče k tomu, že: „musí dobře znát nejenom nepřítele, ale dávat si také pozor, kam šlape, protože planeta není vždy v té nejpřátelštější náladě.“ Představit si pod tím můžete různé pasti a environmentální překážky, které se snad budou dynamicky měnit a nebudou v levelech zabudovány na pevno. To by hratelnosti nijak zvlášť neprospělo.
Krom výše popsané snahy o originalitu už ale Tryst moc neexperimentuje a nabízí dvě hratelné rasy v rámci příběhové kampaně a k tomu nezbytný multiplayer, v němž bude AI schopná nahradit živé hráče, pokud se odpojí nebo je nebudete schopní vůbec najít. I to se u her, stojících spíše na okraji zájmu, stává. Každopádně, další informace o hře a zejména příběhovém pozadí najdete na homepage.