zavřít

My Memory of Us vypráví dojemný příběh dvou dětí z ghetta

PC

- Oznámení autor: Václav Pecháček Komentáře: 0

Některé herní analogie jsou pro běžného hráče téměř nerozluštitelné. Vzpomeňte si třeba na skvělou plošinovku Braid a myriádu možných interpretací jejího příběhu. V případě adventury My Memory of Us je takové pátrání výrazně jednodušší. Hořkosladký příběh dvou kamarádů, holčičky a chlapečka, na útěku před Zlým králem a jeho robotickými přisluhovači je totiž založený na skutečných událostech z židovských ghett během nacistické okupace Polska za druhé světové války.

Polská hra s převážně černobílou barevnou paletou, zaměřená na osudy civilistů tváří v tvář válce – je to snad remake This War of Mine? Ne, z prvních odhalených střípků příběhu mám pocit, že tematicky by oba tituly snad ani nemohly být rozdílnější. Naturalistická This War of Mine ukazuje strašlivou cenu, kterou musíte zaplatit za přežití: odlidštění, krutost, chronické zoufalství. My Memory of Us zase říká, že přátelství a láska překonají všechny překážky včetně zdí, které nás mají rozdělit, a že ve dvou není nic tak zlé, jak se může zdát o samotě.  

 „My Memory of Us je ve skutečnosti poklonou našim milovaným. Chtěli jsme převyprávět příběhy jejich těžkého dětství celému světu; jejich nostalgii, jejich touhu po skutečném přátelství, jejich společné vzdorování tomu velikému nebezpečí, kterým je válka,“ prohlásil Jakub Jabłoński, kreativní ředitel hry. Příběh o nevinných lidech snažících se přežít tváří v tvář zlu a útlaku je samozřejmě aplikovatelný i na nespočet situací v současném světě, takže na autorských bedrech leží těžké břímě očekávání, aby se svého úkolu zhostili důstojně.

Co vlastně v téhle krásné, naivně kreslené hře budete dělat? Hlavně utíkat a řešit nejrůznější hádanky. Holčička a chlapeček mají své unikátní schopnosti. Musíte je využít v tandemu, abyste dosáhli jejich plného potenciálu a překonali veškeré nástrahy. Zabývat se budete i dialogovým systémem založeným na symbolickém jazyce, který je třeba vyluštit, podobně jako třeba v nedávné Candle (v níž vám však vypravěč okamžitě prozradil správné řešení, mluvka jeden).

„Děti mají svůj vlastní způsob myšlení. Dobro, zlo, mezilidské vztahy – to všechno vnímají úplně jinak, než dospělí. Taky mají něco, co nám dospělým chybí – přirozenou schopnost soustředit se na věci, jež nás spojují.“ To bylo pár slov na závěr, z tiskové zprávy. Hezké poselství. Doufejme, že ho vývojáři z Juggler Games dokážou přetavit v co nejlepší hru. 

Tagy: civilisté ghetto druhá světová válka adventura

Zdroje: tisková zpráva

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.

Hledáme nové členy týmu, pokud umíš programovat, pojď mezi nás. Více informací.