Multiplayerový horor SurvHive se inspiroval Carpenterovou Věcí
zdroj: tisková zpráva

Multiplayerový horor SurvHive se inspiroval Carpenterovou Věcí

25. 7. 2016 16:55 | Novinky | autor: Adam Homola |

Do vyloženě asymetrického multiplayeru se občas někdo pustí i ve sféře velkých her, ale jinak jde typ onlineové hry, která za tradičním kompetitivním či kooperativním multiplayerem zaostává. SurvHive za sebou lavinu klonů spustí jen těžko, ale i tak jde o kousek, který stojí za pozornost. Už jen kvůli přiznané inspiraci Scottovým Vetřelcem, nebo Carpenterovou Věcí. Premisa hratelnosti je založena z velké části právě na druhém jmenovaném filmu. Nikdy nevíte, jestli je váš kamarád skutečně kamarád, nebo jestli se pod lidským zevnějškem neskrývá monstrum.

Jádrem SurvHive tak bude odhalování monster ukrytých v lidské podobě, přežívání do poslední chvíle a následný úprk v lodi. Pokud se vám to nepodaří, může se monstrum stát z vás a společně s tím se mění i vaše priority. Pak už utéct nechcete a budete dělat všechno proto, aby tomuto osudu neunikli ani ostatní. Stačí tak jen schovat chapadla, zamaskovat se za člověka a tvářit se normálně.

Při nejbližší vhodné příležitosti pak zasáhnete a kontaminujete další nevinnou duši. Kvůli kontaminaci nemusíte měnit vzhled na člověka, klidně můžete použít stealth, nebo si vyhrnout pomyslné rukávy a dostat lidi na svou stranu násilím. Jen musíte počítat s tím, že se lidé budou bránit. K tomu jim slouží střelné zbraně, hackování lodních systémů, používání střeleckých věží a další podobné ochranné prostředky.

Monstra se mohou v průběhu hry vyvíjet a získat tak nové schopnosti, včetně praktického lezení po stěnách a stropech. Sice vám to trochu rozhodí orientaci, ale na oplátku bude stealth postup ještě zajímavější. V kůži člověka pak můžete společně s ostatními napochodovat do jedné místnosti a provést si krevní testy, které monstrum mezi vámi spolehlivě odhalí. Pokud se do té doby neodhalí samo.

zdroj: Archiv

Při pohledu na obrázky a především videa ze SurvHive se nejde ubránit pocitu, že největším nepřítelem hry není její divný název, ale vzhled. Nebál bych se říct, že hra vypadá skutečně nevábně, ale jakoukoliv kritiku musí utlumit pohled na oficiální stránky, konkrétně na sekci Credits. SurvHive má na svědomí jeden jediný člověk. K ruce má ještě grafika a několik testerů, ale samotný vývoj a vedení projektu si Florent Verhaever obstarává sám.

V takovém případě nezbývá než nad spartánskou grafikou a animacemi přivřít oči a doufat, že Verheaver trefil hratelnost a základní herní systémy. Pokud bude SurvHive zábavná, půjde grafiku, animace a uživatelské rozhraní lehce přehlédnout. Hra se objeví v průběhu srpna v programu předběžného přístupu na Steamu, kde by si měla před vydáním plné verze pobýt zhruba rok.

Nejnovější články