Karetní hra Nowhere Prophet se inspiruje FTL i Banner Sagou
zdroj: tisková zpráva

Karetní hra Nowhere Prophet se inspiruje FTL i Banner Sagou

20. 3. 2017 16:37 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Roguelike kartičková hra v náhodně generovaném světě. Nowhere Prophet by mohla být víc trendy jedině tehdy, pokud by obsahovala ještě prvky MOBA nebo vykradla Overwatch. Tím ale nechci říct, že výtvor nádherně pojmenovaného studia Sharkbomb snad nevypadá zajímavě. Právě naopak. Cestování postapokalyptickou krajinou vzdálené zdevastované planety, průzkum Indií inspirované kultury a brutální karetní boj, který vám neodpustí žádnou chybičku, bych si vyzkoušel velice rád.

Nowhere Prophet teprve před pár dny prolezla umírajícím Greenlightem, a tak přirozeně není tak docela jasné, jak přesně bude celý systém fungovat. První záběry a obrázky ale leccos napovídají. Cestování mezi sektory a jejich jednotlivými buňkami například na první pohled připomíná FTL, a to i tím, že někde na konci pavučiny se nachází konečný cíl, tentokrát v podobě tajuplné Krypty, která prý vašemu konvoji nabídne bezpečný domov.

Konvoj je další důležitý kousíček skládačky. Pouští planetou Soma totiž v žádném případě nebloudíte sami. Po vzoru série Banner Saga s sebou taháte unavené cestovatele, o něž se musíte postarat. Shánění zásob, ochrana před přírodními živly a boj proti nepřátelům tak budou na denním pořádku. Na své cestě můžete potkat i sympatické bytosti, co vám pomohou, ale většinou o všem rozhodne bitka na život a na smrt. A tehdy budete rádi, že v konvoji nemáte samé nebohé civilisty.

zdroj: Archiv

Když dojde na údery, pomůže vám vaše partička hrdinů, takzvaných Operátorů. Jde o bojovníky či mystiky, kteří mají k dispozici své vlastní karty, jimiž můžete nepřátelům pořádně zatopit. Některý Operátor je šikovný střelec, jiný zase umí motivovat vaše jednotky k lepšímu výkonu, a všichni postupně mohou získávat nové a lepší kartičky. Využití jejich součinnosti bude klíčové, protože když vám něco nevyjde a jeden z vašich kumpánů zemře, je navždy pryč. Pokud selžou všichni, výprava je u konce.

Přesně dle nejlepších žánrových zvyklostí roguelike her se váš postup i v případě selhání promítne do budoucích pokusů. Sice není jasné jak, ale vsadil bych se, že si postupně odemknete lepší karty či vybavení, nebo že budete moci najít trosky bývalých konvojů rozeseté po světě. Ale to samozřejmě vařím z vody. Na rozdíl od uprchlíků na vyprahlé pouštní planetě si to totiž můžu dovolit.

Nejnovější články