Horor Song of Honor přináší riziko permanentní smrti z Kickstarteru do hratelné demoverze
zdroj: tisková zpráva

Horor Song of Honor přináší riziko permanentní smrti z Kickstarteru do hratelné demoverze

27. 11. 2015 10:30 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Na ty, kterým snad častá virtuální smrt příliš nevadí, míří nezávislé studio Protocol Games se svým hororovým titulem Song of Honor. Přiložený trailer možná naznačuje béčkový příběh o zmizelém úspěšném spisovateli a pátrání po něm v rámci jeho rozsáhlého sídla, ovšem první informace týkající se herní náplně vypadají velmi lákavě. Pokud je žánr third person survival hororů vaším šálkem kávy, tak určitě pokračujte.

U jinými hrami/filmy/knihami omšelé premisy opuštěného sídla to však naštěstí nekončí a příběh nabídne až 16 hratelných postav, které byly sadou nešťastných náhod zataženy do rovněž nepříliš veselého kolotoče událostí. Strach ze hry bude přitom patrný nejen z klasických lekacích scén a z přítomnosti přízraků, ale především z přítomnosti nevysvětlitelného - něco se děje a pochopit to snad ani ve vší příčetnosti nelze. A tak nastupuje nepříčetnost, zde navíc nutně podpořená ideou permanentní smrti.

Centrální postavou příběhu je Daniel Noyer, vyčpělý novinář, kterého povolají k dosud nejdůležitějšímu případu jeho kariéry (jak jinak). Noyerovým cílem je vypátrat zmizelého kolegu, spisovatele Sebastiana P. Hushera. Noyer se vydává po vychladlé stopě týdny po Husherově odmlčení se a jako první navštěvuje jeho obydlí. Otevřené, prázdné, temné. Záhada brzy nabírá obrátek - něco je špatně a je na Noyerovi a dalších s ním propojených postavách, aby zjistili, co se to jen dělo a děje. Vedle více jak desítky postav pak autoři slibují i jiné časové roviny a odlišné lokace.

Každá z postav navíc bude mít svůj vlastní psychologický profil a k tomu také odlišné příběhové pozadí. To bude však vždy pevně spjaté s osobou, jež je centrem daného pátrání. Zajímavostí je pak permanentní smrt - na začátku každé z kapitol příběhu dostane hráč na výběr z předpřipraveného souboru postav pro danou část vyprávění. Výběr samozřejmě ovlivní nadcházející události, ale nejen to. Pokud totiž některá postava zemře, její příběh automaticky končí a z její pozice pokračuje charakter jiný. A pokud během některé z kapitol zemřou všechny postavy, tak nezbude, než daný segment příběhu opakovat. To nahrává velké míře znovuhratelnosti, neboť pokaždé by tak mohlo být vyprávění trochu odlišné.

Za zmínku také rozhodně stojí fakt, že hra nenabídne žádné standardní protivníky. Nebude na koho ani mířit, ani střílet. Osamoceni ale také nebudete a jak už bývá v dobrých hororech zvykem, bude vás neustále něco sledovat. Někdy zlo i smrt číhá za rohem, jindy vás jen nečinně pozoruje. Bude to mimo jiné také ona nejistota, jež se chystá nahrávat hutné atmosféře. To už ale napovídá i samotný trailer.

Zkrátka docela dobrý recept na kvalitní hororový zážitek. Pokud se vám tento koncept zamlouvá, tak určitě zavítejte na Kickstarter, kde autoři žádají 50 tisíc dolarů. Zatím jsou lehce za polovinou a přesvědčit se další podporovatele snaží mimo jiné také nově zveřejněnou hratelnou ukázkou (stahujte zde). O té tvůrci tvrdí, že pochopitelně nereprezentuje finální podobu hry - ukazuje spíše koncept a směr, jakým se chtějí vývojáři nadále ubírat. Varují také před na začátku nakousnutým faktem, že budete umírat, a to hodně.

Tak už se s chutí zakousněte do hratelné demoverze i do přiloženého videa a nezapomeňte se s námi poté podělit o své dojmy!

zdroj: Archiv

Nejnovější články