Backdrop slibuje unikátní RPG zážitek v divadelním stylu
zdroj: tisková zpráva

Backdrop slibuje unikátní RPG zážitek v divadelním stylu

27. 9. 2016 11:22 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Německý tým, který na Kickstarteru představil svůj koncept RPG jménem Backdrop rozhodně nepostrádá fantazii a také umělecké cítění. Od prvního obrázku je totiž jasné, že Backdrop není tuctová hra. Pracuje s principem, že svět je vlastně jedno velké divadlo. Tomu odpovídá vizuální stylizace, která vám může evokovat třeba filmy Karla Zemana.

Příběh vypráví tradiční zápletku – Princ si má vzít Princeznu, nicméně před svatbou ji unesou démoni, kteří jsou ve spojení se zlým lordem ze sousední země. Jenže Princ se vzepře diktátu osudu a bohů a vydá se vlastní cestou. Což znamená, že není jasné, jaká přesně tahle cesta bude, jelikož v divadle je prostor pro kladného hrdinu i záporného.

Celý svět působí dojmem kulis z papíru, dřeva a látky a tomu odpovídá i hratelnost. Zbraní je možné proseknout pozadí scény, váš hrdina může vzplát od plamene svíčky a nebo dokážete protivníka prostě odfouknout – samozřejmě pokud na to máte schopnosti.

Unikátním prvkem jsou masky, které má Princ k dispozici. Může je střídat, přičemž každá nabízí jiný soubor schopností a tedy i řešení situací. Nicméně společně s maskami se mění i jeho chování a právě chování bude mít velký vliv na vinutí příběhu. Můžete být hodný i zlý a z toho, ke které straně se přikláníte získáváte další schopnosti.

Abstraktní povahu celé hry podtrhuje systém rozhovorů. Protože divadlo je primárně o dialozích, replikách a tedy slovech, slova zde mají velkou moc. Mohou léčit, zraňovat, ničit i otevírat dveře. To, jak se vyjadřujete záleží na masce, respektive roli, jíž zrovna používáte. Jinak bude k situaci přistupovat hrdý rytíř, jinak záludný šašek.

Samotné souboje probíhají standardní cestou, přičemž každá zbraň má jiné typy útoků a vlastnosti, které určují, jak snadno se ovládá. Počítejte ale i s tím, že v boji využijete slova, repliky, které jde využít jako zbraň. K tomu se přidává i místní magie, která vychází z emocí a podtrhuje celkovou dramatičnost zasazení. Výrazná emoce dokáže doslova zázraky.

Tvůrčí tým už Beyond zafinancoval ze 40 procent a další peníze na doladění projektu hledá na Kickstarteru, kde požaduje 175 tisíc eur. Momentálně to s projektem nevypadá úplně růžově, protože má vybraných jen 5 tisíc, ale na druhou stranu, o hře se ještě moc nepsalo. Přitom její unikátní styl a zpracování originalitou čiší. Pokud vše půjde dle záměru tvůrců, hra by měla vyjít v září příštího roku na PC a Mac.

zdroj: Archiv

Nejnovější články