All Walls Must Fall přináší časové agenty válčící v alternativní realitě studené války
zdroj: tisková zpráva

All Walls Must Fall přináší časové agenty válčící v alternativní realitě studené války

22. 3. 2017 16:35 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Popis All Walls Must Fall, taktické hry, která dnes spustila kampaň na Kickstareru, je ukázka postupně gradující podivnosti. Samotná představa, že studená válka nikdy neskončila a Berlín je i v roce 2089 stále rozdělený proslulou zdí, se ještě pohybuje v rozumných mezích. Fakt, že obě strany konfliktu využívají pro své plány časovou manipulaci a neustále posílají agenty do minulosti, už z oněch mezí trošku vybočuje. A pak je tu třešnička na dortu v podobě skutečnosti, že se celá hra odehrává v prostředí berlínských nočních klubů a je synchronizovaná do rytmu elektronické hudby.

Výčet netradičních designových rozhodnutí tím zdaleka nekončí. Autoři z berlínského studia inbetweengames se prý sice inspirovali oblíbenými tituly jako Banner Saga, Braid, XCOM nebo Superhot, ale jejich hra ve výsledku vypadá vážně dost unikátně. V roli časem manipulujícího agenta se musíte prostřílet či prokecat náhodně generovanými úrovněmi, které však budou mít přednastavený cíl a poženou vás příběhem dál. Vaším definitivním cílem je zabránit vypálení nukleární hlavice, jejíž výbuch někdy v budoucnu zavede lidstvo na pokraj zkázy.

I když by se na první pohled mohlo zdát, že souboje jsou postavené na tahovém systému, není to tak docela pravda. Ve skutečnosti se jen každých pár vteřin hra zastaví pro všechny postavy. Vy v tu chvíli svému agentovi zadáte rozkazy, a jen co se akce zase rozjede, všichni bojovníci na obrazovce reagují simultánně. Jakmile se pajdavý souboj dobere ke svému konci, budete odměněni epickou opakovačkou zasazenou do rytmu místní procedurálně mixované muziky.

 

Autoři žádají o celkem skromných 15 tisíc dolarů a v době psaní už nastřádali skoro pětinu. Kdyby se jim ale povedlo vybrat víc peněz, plánují rozšířit počet hratelných hrdinů z jednoho na tři. Nové přírůstky by patřily k jiným frakcím a disponovaly odlišnými časomanipulačními schopnostmi než současný protagonista, přestárlý agent Kai. Kdyby vás zajímalo, co tenhle chlapík s plnovousem a pivním pupkem dokáže: jeho specialitou jsou různé druhy vracení času. Buď zruší celé předchozí kolo, nebo do původního stavu navrátí svět, ale sebe ne, anebo právě naopak.

Z videí je patrné, že minimálně na animacích by ještě bylo potřeba dost zapracovat, protože hra alespoň na mě působí až příliš trhaně a na pohled nepříjemně. Rozhodně však jde o zajímavý koncept a bylo by hezké, kdyby jej autoři – mimochodem ostřílení harcovníci se zkušenostmi třeba z vývoje Spec Ops: The Line – dovedli do konce. V případě úspěchu kampaně se All Walls Must Fall dočkáte už v září letošního roku.

Nejnovější články