Nové screenshoty a informace o akci STALKER
zdroj: tisková zpráva

Nové screenshoty a informace o akci STALKER

9. 4. 2004 10:10 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Pokud se stále nemůžete nabažit screenshotů z first-person akce STALKER: Shadow of Chernobyl, podívejte se na další dvě přidané ukázky do naší galerie.

Herní svět (tzv. Exclusion Zone) má ve STALKERovi zabírat plochu asi 30km2 a jak jsme psali v nedávné novince, bude rozdělen do 18ti oblastí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Redaktoři z amerického GameSpotu tvrdí, že to rozhodně není jen grafika, co hře vtiskuje realistický nádech, ale také fyzikální engine, který prý až překonává ten z Half-Life 2. Tvůrci z ukrajinského GSC mají v neveřejné demoverzi připravenu speciální část jen pro demonstraci přesné fyziky. Jedná se v podstatě jen o místnost plnou různých ničitelných objektů (sudy, nábytek, televize ..) a zbraní (pistole, brokovnice, kulomet a granáty), což dohromady prý dává poměrně širokou škálu možností, jak se vyřádit. Co je však důležitější, všechny předměty se chovaly přesně dle očekávání - jedinou výjimku tvořily z neznámého důvodu pouze sudy, které se prý zdály být téměř nezničitelné a dokonce se na nich neprojevovalo ani mírné poškození, když po výbuchu dopadly na zem. Zdroje světla, hlavně žárovky v lampách, půjde pochopitelně rozstřelit, což se má při pohybu v interiérech velice hodit, protože stejně jako ve Splinter Cellu vás ostatní ve tmě daleko hůř zpozorují.

Kromě živých nepřátel si budete muset ve hře dávat pozor i na ty "neviditelné", tedy anomální zóny, ve kterých byste mohli mít různé potíže s radiací, gravitací atd. Ve hře tyto oblasti rozeznáte většinou podle slabé specifické mlhy v daném místě, k identifikaci některých z nich má posloužit i speciální detektor. Většinou však nepoznáte nic, takže nejbezpečnější je něco do míst, kudy chcete dál jít, hodit. Pokud se dotyčný předmět (třeba šíp) při vletu do prostoru rozpadne nebo výrazně poškodí, je jasné, že si musíte hledat jinou cestu. Na GameSpotu sice anomální zóny považují za zajímavé zpestření, nicméně se jim tento prvek zdá až příliš využívaný, navíc na úkor hratelnosti (nemůžete ani nechcete stále kontrolovat prostor před sebou). Co vás však bude jistě více zajímat, je systém ukládání. Svou pozici totiž ukládáte na speciálních místech ve hře (save pointy), která se generují automaticky a jejich četnost prý není rozhodně nijak závratná. Pouze na nejlehčí obtížnost si můžete ukládat kdekoliv sami, a to zhruba každých pár minut.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Během hry se kromě indexu zdraví musíte soustředit i na další ukazatele: jídlo, vytrvalost a míru ozáření, které se pochopitelně také navzájem ovlivňují. Když máte například hlad (málo jídla), snižuje se rovněž vaše výdrž, což zase ovlivňuje míření a schopnost rychlého běhu (alespoň do té doby, než se vyspíte). Primárním způsobem, jak ve hře získávat jídlo budou balíčky s neradioaktivní potravou, zdraví mají zvyšovat health-packy. V případě nouze se ale můžete uchýlit i k pojídání zbytků mrtvých zvířat, které jsou však většinou kontaminovány, a proto musíte počítat nejen s nasycením, ale i se zvýšením vlastní radioaktivity.

Jak jsme už zmiňovali minule, váš stalker si bude muset čas od času trochu zdřímnout. Spát můžete prakticky na jakémkoliv místě. Během tohoto odpočinku se vaše obrazovka zbarví černě, ale rozhodně to nebude znamenat, že se zastaví i svět kolem vás. Najít si bezpečné nocležiště rozhodně nemá být jednoduché, už jen proto, že se všude potuluje spousta agresivních psů. Automatické střídání dne a noci bude ve hře probíhat asi po třech hodinách, ačkoliv to, zda je světlo či tma, nemá mít na vaši schopnost odpočinku a rychlost regenerace žádný vliv. Jediné, co tyto cykly ovlivní, mají být různé kreatury, které se v noci stanou daleko aktivnějšími.

U nás se hra, opatřená českými titulky, objeví na podzim, zatím ji můžete předobjednávat na Tiscali Gameshopu za 899 Kč.

kate

Nejnovější články