Unreal Tournament 2004 - tipy 2.část
zdroj: tisková zpráva

Unreal Tournament 2004 - tipy 2.část

26. 6. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V prostředním dílu tipů pro multiplayerovou akci Unreal Tournament 2004 se věnujeme práci s demy, speciálním pohybům včetně videoukázek, důležitosti správného načasování či používání adrenalinových comb.

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 26.června 2004


První díl pojednávající o nastavení Unreal Tournamentu 2004, editaci konfiguračních souborů nebo třeba bindování zbraní najdete zde.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Práce s demy
Pro začátek ukládání dema použijte příkaz demorec nazevdema. Pro ukončení záznamu pak použijte stopdemo. Přehrávání záznamu spustíte příkazem demoplay nazevdema. Pro úplnost doplním, že dema se ukládají do složky UT2004\Demos a mají příponu .demo4. Přehrávat dema lze i přes menu hry, kde najdete přehrávač se seznamem všech uložených dem v menu Community\Demos.

K přehrátí dema uloženého na jiném počítači většinou nebude stačit zkopírovat pouze vlastní soubor s demem, ale většinou jsou vyžadovány i další soubory obsahující to, co na serveru bylo nainstalováno navíc oproti normálu. V případě, že požadované soubory nevlastníte (v menu s demy najdese seznam chybějících komponent vpravo dole v textovém okně) si je budete muset sehnat a doinstalovat, jinak demo nespustíte. Bohužel, zřejmě neexistuje zdroj (alespoň já o něm nevím a Google ne vždy pomůže), kde by se dalo spolehlivě vše potřebné najít, a tak někdy zakysnete právě na chybějící komponentě.

 Pohyb
Už v UT2003 byly do hry zakomponovány speciální pohyby, kterými se daly podstatně rozšířit vaše možnosti, jak klamat soupeře či jak se dostat do míst, kam se bez nich dostat vůbec nedá. Kromě klasického výskoku a dodge (vyvoláte dvojitým stiskem klávesy pro pohyb do daného směru) je k dispozici řada dalších více či méně komplikovaných technik, které je potřeba zvládnout tak, abyste je v boji dokázali bez přemýšlení používat. Pojďme se na ně podívat:

Dodge je rychlý nízký skok vpřed, vzad nebo do strany, delší než klasický skok (jump). Jak vypadá dodge v praxi, si můžete prohlédnout zde (přímý link na video, cca 100 KB, DivX).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Double Jump patří k nejznámějším a provedete jej tak, že ve výskoku ještě jednou stisknete klávesu pro skok. Vaše postava tak provede delší a vyšší skok, a to jak na místě, tak i požadovaným směrem. Při Double Jumpu je potřeba nacvičit pouze správnou prodlevu mezi oběma výskoky, jinak na vás žádná úskalí nečekají. Při změně gravitace je skok pomalejší a adekvátně s tím se mění i interval, kdy je potřeba provést při Double Jumpu druhý výskok. Jak vypadá takový dvojitý skok na místě uvidíte v instruktážním videu.

Dodge Jump vzniká složením skoku a dodge, obojí ve stejném směru. Nejprve provedete dodge a potom v průběhu letu ještě skočíte. Výsledkem je pohyb delší než samotný dodge, což můžete opět vidět na videu.

Wall Dodge je dodge s odrazem od stěny. Nacházíte-li se tedy v pozici poblíž zdi, naskočte na ni a proveďte dodge směrem od ní (viz video). Na rozdíl od ukázky nemusíte na zeď naskakovat jen z dálky, ale klidně se k ní můžete postavit a nadskočit na místě (video). Jde prostě pouze o to být při dodgi ve vzduchu. Praktické použití Wall Dodge ukazuje ještě jedna videoukázka, na které vidíte způsob, jak skočit z veliké výšky a přitom se nezranit. Při pádu se přibližte ke stěně a kousek nad zemí se od ní odrazte použitím dodge. Jak vidíte zde, hráč neztratil ani jedno procento zdraví.

Double Jump Wall Dodge je mírnou modifikací předchozího s tím, že na stěnu naskakujete dvojitým skokem. Tím pádem na ni dopadnete ve větší výšce a tudíž je pak i následný dodge delší. Vše opět můžete vidět na videoukázce.

Lift Jump je výskok, který se dá provést, pokud jste zrovna zvedáni výtahovou plošinou. Stačí, když v průběhu pohybu plošiny směrem nahoru provedete výskok, který se pak skládá s momentem uděleným zdviží a výsledný skok je tak podstatně vyšší, než jaký byste provedli ze země – viz ukázka.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Kromě skoků zmíněných existují i další techniky, při nichž se můžete i zranit, což ale někdy přesto stojí za to. Skákat se dá i pomocí Shield Gunu, který nejprve naboostujte, potom namiřte proti podlaze a pusťte spoušť. Zbraň vás vystřelí do vzduchu za cenu zdraví. V tomto výskoku lze pak ještě znovu vyskočit a provést tak jakýsi dvojitý skok, kterému se říká Shield Jump – viz video.

K provádění skoků slouží i Bio Rifle, respektive její explozivní plazmová náplň. Vystřelte na zem několik dávek a naběhněte na ně. Tomuto triku se říká Goo Jump a opět jej zachycuje videoukázka. Na ní vidíte i šikovné použití sekundárního štítu Shield Gunu, kterým hráč redukuje své poškození.

Abych se tu nechlubil cizím peřím, uvedu zdroj na ukázková videa, která jsem výše použil. Jsou z dílen lidí okolo webu www.utskills.com, kde je krom dalšího zajímavého materiálu najdete v sekci Downloads.

 Správné načasování
Důležitou složkou herní taktiky v UT2004 je tzv. timing, což se dá přeložit jako “časování”. Jde v podstatě o to znát mapu, kde se v ní co nachází a jakou dobu jednotlivým power-upům, munici, adrenalinu a ostatním sebratelným předmětům trvá, než se znovu objeví, případně i to, jak dlouho dokážou působit. Jako pomůcka pak slouží hodiny, které se vám při bitvě zobrazují a je dobré se naučit kontrolovat čas a hlídat si okamžiky, kdy se důležité předměty v mapě objeví. Jednak si tak budete udržovat nad soupeřem převahu, navíc i on se bude zřejmě snažit k těmto předmětům v pravou chvíli dostat, a tak si na něj můžete šikovně počíhat.

Časování se ve velké míře používá především v duelech, kde jde hlavně o to přežít. Zabití soupeře je až druhotný faktor, neboť hráč, kterého soupeř sejme se dostává do nevýhody právě tím, že se objeví bez pořádných zbraní. Soupeř má i tu výhodu, že získá čas si pro ty nejlepší power-upy doběhnout a vás pak drží v šachu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ideální způsob pro trénink timingu je samozřejmě skočení do mapy bez botů, kde máte naprostý klid na její prostudování a zjištění, kdy, kde a s jakou frekvencí se předměty objevují. Pak je dobré si chvíli po mapě běhat jen tak nanečisto, sbírat, co kde je a sledovat, jak dlouho vám cesta trvá apod. Poté, co už jakž takž dokážete mapu ovládat si zapněte skutečnou bitvu se soupeřem a pilujte tuto techniku přímo v boji.

 Adrenalinová komba
Nedílnou součástí herního systému v UT2004 je i použití adrenalinu, který se vám kumuluje podle toho, jak si ve hře vedete. Jednak jej můžete nacházet ve formě kapslí, ale dostáváte jej i za střílení nepřátel a další činnosti, které se v bitvách cení. Stručnou tabulku adrenalinového ohodnocení některých činností najdete v textovém souboru adrenaline.txt.

Adrenalin se vám postupně kumuluje až do hodnoty 100, která tvoří maximum a dále již nelze zvyšovat. Od tohoto okamžiku lze vaše zásluhy zúročit tím, že vyvoláte některé tzv. adrenalinové combo, a to stisknutím speciální sekvence kláves pro pohyb. Comba v UT2004 jsou následující:

Speed = Dopředu, Dopředu, Dopředu, Dopředu (hráč se pak pohybuje rychleji)

Booster = Vzad, Vzad, Vzad, Vzad (začne se vám regenerovat zdraví rychlostí 5 jednotek za vteřinu, až do maximální hranice 199. Poté se vám začnou regenerovat i štíty do maximální hranice 150 jednotek. Hráč používající toto combo je indikován zelenými symboly “+”, které okolo něj poletují).

Invisible = Vpravo, Vpravo, Vlevo, Vlevo (hráč je těměř neviditelný; boti vás ale vidí, takže proti nim nemá význam toto combo používat)

Berserk = Vpřed, Vpřed, Vzad, Vzad (zvyšuje se kadence vašich zbraní, takže střílejí s vyšší frekvencí)

V UT2004 pak najdete ještě dvě další comba, která ale nejsou ve hře standardně a je potřeba pro jejich používání použít příslušný mutátor:

Pint Sized = Vlevo, Vlevo, Vlevo, Vlevo (vaše postava se zmenší)

Camouflage = Vpravo, Vpravo, Vpravo, Vpravo (vaše postava se transformuje v předmět v závislosti na mapě, na které bojujete)

K adrenalinovým combům je vhodné ještě říct, že jejich aktivací vám pomalu začne ubývat hodnota adrenalinu a v okamžiku, kdy klesne k nule, přestává účinek comba působit. Tuto dobu lze prodloužit tím, že získáváte další adrenalin a tím jeho aktuální hladinu doplňujete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Bonus packy
Za zmínku určitě stojí před nedávnem vydaný mappack duelových arén pro deathmatch, který obsahuje celkem šest kousků, to vše v nejvyšší kvalitě jak po stránce hratelnostní, tak i grafické. Jsou-li duely vaší krevní skupinou, rozhodně si mapy nenechte ujít a stahujte z domovské stránky autorů, která se nachází na adrese onevone.beyondunreal.com.

K tomu nej co pro UT2004 z neoficiálních zdrojů vyšlo můžeme směle zařadit i CBP neboli Community Bonus Pack. Ten slavil obrovský úspěch už v případě UT2003, pro které přinesl osmnáct skvělých map a jeden mutátor. Nyní je už venku i CBP 2, věnovaný už kompletně UT2004. Community Bonus Pack 2 se nakonec rozdělil do dvou částí. První obsahuje neuvěřitelných jedenadvacet map (1× AS, 1× BR, 4× CTF, 10× DM, 1× DOM a 4× ONS). K tomu připočtěte 4 skiny a jeden mutátor, to vše v prvotřídní kvalitě, což dokládají i známá jména tvůrců. Druhá část Community Bonus Packu 2 se objevila nedávno a nabízí spoustu dalších map.

Snad pro ty, kdo to ještě nevědí, upozorním, že mapy pro UT2003 nejsou kompatibilní s mapami pro UT2004, i když by se to mohlo na první pohled díky společnému obsahu obou Unreal Tournamentů 200X zdát. Není tomu tak a všechny mapy z UT2003, které jsou hratelné v UT2004, musely projít drobnými úpravami díky změnám v enginu hry. Proto ani starý CBP na UT2004 zřejmě nespustíte.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Pro fanoušky Onslaughtu tu máme ještě jeden download menšího bonus packu, který obsahuje dvě oficiální mapy – Ascendancy a Aridoom. Stáhnout si jej můžete opět přímo od nás. No a komu by to, co jsme si o UT2004 napsali, pořád ještě nestačilo, může si pro dlouhé letní večery stáhnout neoficiálního průvodce hrou (PDF), který čítá úctyhodných 290 stran.

Dobrým zvykem autorů Unreal Tournamentů je vydat po čase zdarma i nějaký ten bonus pack oficiální. Internetovou šuškandandou už se nesou zvěsti o připravovaném prvním bonus packu pro UT2004, o jehož složení ale bližší informace zatím neprosákly. Zatím se jen spekuluje o několika nových postavách, za které půjde hrát, a údajných pěti onslaughtových mapách.

V posledním 3. dílu příště najdete tipy pro hraní jednotlivých módů a zajímavé odkazy...



Stáhněte si: Demo, Patch, Češtinu, Bonus pack, Trailery, Videa, Mapy, Cheaty...

Související články: Unreal Tournament 2003 tipy - 1.díl, 2.díl, 3.díl, 4.díl

Přečtěte si o UT2004: Recenze (3/2004), Tipy - ostatní části, Dojmy z dema (2/2004), Preview (9/2003), Novinky

Mickey Mouse
autorovi je 34 let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru (všechny články autora)


 
 
Mickey Mouse

Nejnovější články