Posel Smrti - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Posel Smrti - návod 1.část

19. 4. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Česká hororová adventura Posel Smrti se konečně dostala na pulty prodejen, takže teprve nyní nadešla ta vhodná chvíle pro publikování návodu, jehož první část obsahuje úvodní dvě kapitoly.

Autor: Félie
Publikováno: 19.dubna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Minulost je odvráceným zrcadlem tvé duše. Nádherná myšlenka a zcela určitě se může stát dobrým základem k nejrůznějším filozofickým cvičením. Ovšem, v tomto případě se jedná o motto české hororové adventury Posel smrti. Tu jsme na Tiscali Games recenzovali začátkem března, ale hra se začala ve skutečnosti prodávat až v polovině dubna, takže teprve nyní nadešla ta vhodná chvíle na publikování detailního návodu. Dnes tu máme jeho první třetinu, která vás provede úvodními dvěma kapitolami. Nechybí ani pár doprovodných obrázků ze skládání některých puzzlů, ostatní screenshoty jsou pouze ilustrační.

Kapitola I.

Z haly vyjdete po schodech nahoru a projdete rovně dozadu kolem Robertova a Victoriina pokoje do pokoje svého. Otevřete si klíčem, který máte od Batese. Ve svém pokoji prozkoumejte všechno, co se vám hlásí jako aktivní. Ze svého kufru si vezměte léky a peněženku. Prozkoumejte komodu - oba šuplíky. Pak prozkoumejte rám dveří. Při druhém zkoumání rámu dveří klikněte na pravé myšítko, získáte klíč ke spodní zásuvce komody. Tu otevřete a prozkoumejte.

Vyjděte ze svého pokoje a prozkoumejte chodbu. Přečtěte si vzkaz ve stojánku na noviny. Zaklepejte na dveře Robertovy pracovny a promluvte si s ním. Vyčerpejte všechna témata (to ostatně dělejte ve všech rozhovorech s kýkmoliv). Sejděte dolů do hlavního sálu a opět všechno prozkoumejte. Promluvte si se sluhou Batesem. Jděte do knihovny, prohledejte její přední část a promluvte si doktorem Hermannem. Ve střední části knihovny seberte se stolku mapu hrabství a přejděte do zadní části knihovny. Přečtěte si kroniku farnosti Warmhill na Williamově pracovním stole.

 Jamesova fotografie
Obrázek zdroj: tisková zpráva Odejděte z knihovny a z hlavního sálu opět po schodech nahoru, pak přejděte do starého křídla hradu a cestou prozkoumejte balkon. Ve starém křídle prozkoumejte dveře na půdu, krb a pak pravým myšítkem získáte z popela v krbu útržky fotografie. Fotografii sestavte (obrázek). V horním patře přejděte do obytného křídla k Robertově pracovně a promluvte si s ním o fotografii. Sejděte dolů a zeptejte se v hlavním sále Batese na klíč od půdy a ukažte mu fotografii. Vejděte do knihovny a ukažte fotografii doktoru Hermannovi.

Odejděte do jídelny, z mísy na ovoce seberte čokoládové bonbony. Přejděte do kuchyně, z věšáku u dveří do sklepa seberte klíč, který použijte na dveře od půdy. Půdu prozkoumejte - tady se nepřechází z lokace do lokace, ale obraz se posunuje, tudíž je třeba půdu projít celou až nakonec k prkny zatlučeným dveřím pokoje ve věži. Z půdy se vraťte na chodbu před váš pokoj. Potkáte Batese, který vám sdělí, že rozdělal v krbu ve vašem pokoji oheň. Nechte ho odejít a pak jděte za ním do haly. Přeptejte se ho na zatlučené dveře a na nářadí.

 Prozkoumání místa "nehody"
Vyjděte hlavních vchodem ze zámku a jděte ke stájím. Promluvte si s podkoním Morrisem a jděte do stáje. Stáj prozkoumejte, ze šuplíku ve stole vezměte kladivo, před stájí se zeptejte Morrise na láhev vína. Cestou ke hradu prozkoumejte železný pot pod věží. Vraťte se na půdu a použijte kladivo na prkna zatlučených dveří. Sejděte zpět do haly a promluvte s Batesem, půjde vám ukázat místo, kde zemřel William. Prozkoumejte symbol na stěně hradu a křoví podél věže. Z křoví seberte zvláštní předmět. Zajděte za Batesem, tentokrát do kuchyně a ukažte mu předmět. Vyjděte dveřmi z jídelny na zahradu a prozkoumejte kašnu. Přejděte ke schodům v zahradě a sejděte dolů. Pod schody si promluvte se zahradníkem Henrym. Projděte ke skleníku, prozkoumejte lokaci a opět si cestou zpět promluvte s Henrym.

 Získání filmu
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se do zámku, běžte do svého pokoje a ze spodní zásuvky komody vezměte fotoaparát. Běžte za Robertem a požádejte ho o film a klíč od truhly na půdě. Na půdě z použijte Robertův klíč na truhlu, vezměte film a vložte do fotoaparátu. Vraťte klíč od truhly Robertovi a jděte vyfotit zvláštní znamení na stěně věže. Stavte se u stájí za Morrisem a pohovořte s ním. Pak se vraťte do zámku za Robertem a opět s ním promluvte. Jděte za Victorií a pokláboste i s ní, urazí se. Pak se jděte poradit s Batesem do kuchyně a opět se vraťte k Victorii a omluvte se jí. Pak jděte do knihovny za doktorem Hermannem a dohodněte převzetí Williamových věcí. Jděte na horu za Robertem a opět se ho přeptejte na fotografii. Vyjděte ze zámku, domluvte s Morrisem zatlučení studny. Potom použijte mapu v inventáři na přesun do vesnice Willowcreek.

 Farnost Warmhill
Ve vesnici promluvte s rybářem, potom s chlapcem Vickem (dáte mu čokoládové bonbony) a jděte do hospody. V hospodě pohovořte s hostinským a následně pak i s hostem. Za hosta zaplaťte dluh a znovu si s ním promluvte. Pak přejděte most a prozkoumejte druhou polovinu Willowcreek, především Murrayovo vetešnictví. Vraťte se k hostinci a promluvte si s Vickem. V hostinci si promluvte s hostinským a pak ještě na molu s rybářem a běžte na farnost Warmhill, kde si promluvte s hrobníkem a prozkoumejte zadní hřbitov a pak se pokuste vstoupit do kostela. Zeptejte hrobníka na otce Fredericka. Zvony kostela odbijí sedm hodin a vy se ocitnete u brány zámku.

 Globus s planetami
Obrázek zdroj: tisková zpráva U brány přeberte krabici a prozkoumejte ji. Najdete v ni hodinky a ty prozkoumejte také. Jděte do knihovny a pod kalamářem na Williamově stole zmačknete tlačítko, které otevře tajnou skříň. Z ní vyberete dřevěnou kazetu s kuličkami - planetkami. Přejdete ke globusu a použijte kuličky do otvorů po obvodu otevřeného globu. Planety umístíte do oběžných drah - tmavě hnědá (Merkur) do první dráhy u Slunce, fialová (Venuše) do druhé dráhy, země do třetí, oranžová do čtvrté dráhy, světle hnědá (Saturn) do páté dráhy, žlutá (Jupiter) do šesté dráhy, zelená (Uran) do sedmé dráhy, modrá (Neptun) do osmé dráhy a nejmenší planeta bílá (Pluto) do poslední deváté dráhy (obrázek). Planety se otočí a vy seberete klíč od pokoje ve věži.

 Pokoj ve věži
Běžte na půdu a použijte klíč na dveře od pokoje ve věži. Dveře se za vámi zabouchnou a jste uvězněni. Prozkoumejte Williamův stůl, seberte skříňku a šachovou figurku. Ze šuplíku u stolu vezměte knihu a prozkoumejte ji. Najdete klíček. Tentýž šuplík prozkoumejte pravým myšítkem a počtěte si v nalezeném Williamově deníku. Potom přejděte k masivní truhle a použijte na ni klíček. Seberte černou kouli. V inventáři klikněte pravým myšítkem na šachovou figurku - věž a použijte vznikly nůž na dveře od místnosti. Vyjdete ven a omdlíte. Proberete se u sebe v pokoji a na radu Batese a Roberta se rozhodnete si odpočinout.

Kapitola II.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Z noční můry vás probere hlas sluhy Batese, který vám oznámí zahradníkovu smrt. Ve společenské místnosti si promluvíte s detektivem a toho pak doprovodíte před dům. Běžte ke stájím a promluvte si s Morrisem. Zajděte do Henryho skleníku a prozkoumejte šuplíky. V jednom najdete plechovou skříňku, která nejde otevřít. Jděte k fontáně a prozkoumejte ji pravým i levým myšítkem. Zjistíte, že dole se něco leskne. Pak vstupte do kuchyně a otevřenými dveřmi do sklepa. Ve sklepě absolvujte dlouhý rozhovor s Batesem, pak jděte do zadní části sklepa a prohlédněte si čerpadlo a jeho ovládání, potom se vraťte k Batesovi a na ovládání se přeptejte. Běžte opět k čerpadlu a vypusťte vodu z jezírka. Ventily ovládáte pravým i levým myšítkem. Je třeba to zkoušet, ale je to velmi lehký úkol - řešení například: 3x prvním zprava pravým myšítkem + 1x třetím zprava levým myšítkem (obrázek).

 Klíček a značka ve fontáně
Ve vypuštěné fontáně najdete opět podivnou červenou značku, na kterou použijte fotoaparát. Současně najdete klíček, který použijte ve skleníku na plechovou skříňku v Henryho stole. Najdete v ní dopis, ve kterém Henry obviňuje Morrise z krádeží vína. Zajdete za Morrisem a promluvíte si s s ním o dopise. Morris se ke krádežím přizná a vy mu dáte dopis. Zajdete za Victorií a zeptáte se na doktora Hermanna, Victorie vám řekne, kde ho hledat.

 Směnka
Obrázek zdroj: tisková zpráva Použijte mapu k přesunu k Hermannovu domu a tam si s ním promluvte o Henryho věcech a nabídněte peníze. Doktor odmítne vydat Henryho věci i úplatek. Před doktorovým domem prozkoumejte kontejner a popelnici. Kontejner je zamčený a v popelnici najdete roztrhaný dopis, který zase jednoduše složíte (obrázek). Vrátíte se do márnice, prozkoumáte umyvadla a kanystry s vývojkou pod nimi. Těsně vedle vchodu márnice prozkoumáte klíče. Potom požádáte Hermanna o vyvolání vašeho filmu.

 Otisk klíče a získání směnky
Jděte do vesnice, cestou si můžete promluvit s Vickem, jděte do vetešnictví a kupte od Murraye ustalovač pro doktora Hermanna. Promluvte s ním o Henryho směnce. Jděte do hostince, pohovořte s hostinským Harrym a požádejte Marka o službu. Přesunete se opět do Márnice k doktoru Hermannovi, jakmile odejde odvolán Markem, prohledáte krabici s Henryho věcmi. Krabice je v regálu u Hermannova stolu vedle kostlivce. Z krabice vezmete směnku. Dále pak prohledejte doktorův stůl a vezměte plastickou hmotu na otisky. Pak jděte k umyvadlům a prozkoumejte klíče na věšáku a použijte na ně plastickou hmotu.

 Klíče od kontejneru
Vraťte se do vesnice a požádejte Marka o výrobu klíče podle otisku v plastové hmotě. Pak zajděte za Murrayem a vyzvedněte na Henryho směnku „zvláštní předmět“. Jděte opět do hospody a přeptejte se hostinského na Marka. Jděte za doktorem Hermannem a požádejte o výrobu fotografií - předejte ustalovač. Zajděte opět do vesnice a v hostinci se opět přeptejte hostinského na Marka (musíte 2x a mezitím je třeba z hostince vyjít ven) a on vám předá klíč od kontejneru u doktorova domu. Přesuňte se k němu, použijte klíč na kontejner a prozkoumejte ho. Najdete Henryho šaty, které v inventáři prozkoumejte a použijte na ně nůž (šachová figurka, kterou jste pravým myšítkem změnili na nůž už v pokoji ve věži). Získáte drahokam, který vložíte do „zvláštního předmětu“, který jste vyzvedli ze zastavárny a to, co vznikne, vložte do předmětu, který jste našli pod věží na místě Williamovy smrti. Pak se zajděte přeptat doktora Hermanna, zda už má vyvolané fotky (budete se muset ještě 2x vrátit). Nakonec vám Hermann řekne, že už je má a vy si je vezmete na umyvadle.

 Stará zvonice
Obrázek zdroj: tisková zpráva Přesuňte se na farnost Warmhill a bočními dveřmi vstupte do kostela. Prohlédněte si mříž do zvonice a celkově prozkoumejte co se dá a pak pohovořte s otcem Frederickem. Zeptejte se ho na klíč od zvonice, pustí vás dovnitř. Ve zvonici prozkoumejte otvor na sloupu a použijte na něj zvláštní předmět co máte v inventáři. Vyjede oltář s hlavolamem, kde budete mít za úkol přemístit černé kameny na místa bílých a bílé na místa černých. Po zdárném dokončení hlavolamu odhrňte koberec a sejděte do krypty. U vchodu prozkoumejte otvor a vyjděte nahoru pro zvláštní předmět, kterým jste vyvolali oltář. Seberte ho a použijte znovu dole v kryptě na otvor. V kryptě se rozsvítí, ale současně uzavře poklop vchod kterým jste vstoupili.

 Hrob Marcuse Gordona
Jste u dalšího hlavolamu: v kryptě jsou čtyři sloupy a u každého sloupu stojan s otevřenou knihou. V knize je vždy položena hádanka a na sloupu musíte nastavit její řešení - tedy slovo.

1) přední sloup zleva: Rakev
2) zadní sloup zleva: Stín
3) zadní sloup zprava: Dech
4) přední sloup zprava: Ticho

Ze země se vysune rakev Marcuse Gordona. Otevřete ji a vezměte si klíč a knihu. Knihu si přečtěte. Vepředu mezi harampádím na zemi se vám bude hlásit aktivní svícen, prozkoumejte ho pravým myšítkem a vyběhne z něj myš. Běžte za ní. Jakmile vstoupíte do temného místa, zřítí se za vámi chodba a zůstanete uvězněni ve tmě.

 Sklad
Obrázek zdroj: tisková zpráva Prozkoumejte ve tmě pravou část obrazovky. Narazíte na ovládací panel a vypínač. Je to opět hlavolam. Musíte nastavit tři páčky do správné polohy. Správnou polohu vám sice prozradím zleva: první páka uprostřed, druhá páka dole a třetí nahoře, ale stejně budete muset asi vyzkoušet více poloh. Když nastavíte páky do tohoto postaveni, stiskněte vypínač a rozsvítí se. Posbíráte své věci, které jste při závalu ztratili. Potom si prohlédněte skladiště. Nesahejte na elektrický drát, protože tady právě máte první příležitost umřít. Prohledejte vzadu ve skladišti krabice a seberte kleště. Pak vypínačem zhasněte a ve tmě najděte kabel a kleště na něj použijte. Rozsviťte a seberte provaz. Dveře z drátěného pletiva prozkoumejte levým i pravým myšítkem. Zjistíte, že z druhé strany je v zámku klíč. Použijte kleště na pletivo a klíč seberte. Potom jej použijte na dveře a otevřete.

 V dolech
Vstoupíte do dolu. Z hromady suti seberte tyč, z kostry na zemi hadr (šaty) a otevřete nožem (šachovou figurkou) skřínku s elektrickými pojistkami. Postupte dal do dolu. V další části prozkoumejte důlní vozíky, sud a poklop, na kterém sud stojí. Pokuste se ho odsunout - zjistíte, že je příliš těžký. Použijte na sud kovovou tyč. Jakmile vyteče část náplně, odsunete jej z poklopu. Zjistíte, že poklop je zaseklý nebo zarezlý a nejde s ním hnout. Použijte na něj provaz a druhý konec provazu na důlní vozík. Pokuste se jej roztlačit - nepůjde to. Prozkoumejte vozík pravým myšítkem a odstraníte zarážku. Pak již vozík roztlačíte a otevřete tím poklop. Sejděte dolů a pak ještě jednou po žebříku dolů. Ocitnete se v místnosti strojníka výtahu. Přejděte k místu, odkud vychází nafialovělý svit a prozkoumejte ho. Zjistíte, že skříňku nelze otevřít a proto použijte náš oblíbený klíč - nůž. A opět hádanka - musíte správně zapojit elektřinu. Od bílého drátu vlevo zapojíte červený, zelený a modrý a zmáčknete červený knoflík vlevo.

 Zprovoznění výtahu
Ve strojovně se rozsvítí a vy prozkoumejte kostru na zemi pravým myšítkem a získaný klíč použijte na zamčenou kovovou skříňku. Ze skříňky seberte revolver, náboje a strojní plány. Dále prozkoumejte na stole deník strojníka - přečtete si ho. Potom vylezte nahoru a přejděte dozadu k velkému stroji. Na stroj použijte strojní dokumentaci.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Slezte zpět do místnosti strojníka, zjistíte tam, že z jedné trubky uniká pára. Pokuste se únik páry zastavit hadrem z inventáře. Nepodaří se vám to a proto se opět vraťte do strojovny, kde jste před tím spustili velký stroj a namočte hadr v kaluži na zemi. Tento hadr pak použijte na unikající páru. Pojistky přetlak nevydrží a vy musíte opět nahoru, do místnosti, kde je skříň s pojistkami, jednu seberete a vyměníte spálenou. Potom výtahový stroj spustíte ovládacím panelem generátoru. Vylezete po žebříku výš jen o jednu úroveň a přivoláte výtah blikajícím ovladačem výtahu. Až dorazí výtah, použijte výtah ještě jednou, aby se otevřely dveře. Výtah s vámi vyjede nahoru.

 Revolver a vlk
Mezi vámi a svobodou je poslední mříž. Je třeba mříž řádně prozkoumat, pak ještě i zámek a nakonec zámek ještě pravým myšítkem. V tuto chvíli doporučuji hru uložit, protože pokud se vám nepodaří první ranou z revolveru zámek ustřelit, nezbude vám druhý (poslední) náboj a tím pádem nebudete mít čím zastřelit vlka, který na vás číhá u vchodu do dolu. Takže: použijte v inventáři náboje na revolver, revolver pak použijte na zrezivělou část zámku. Pokud jste zámek ustřelili, vyjděte ven a použijte revolver na vlka. Přejdete do zámku a oznámíte Victorii své rozhodnutí odjet do Walesu. Čeká vás další noční můra, ale o tom až v druhé části návodu přibližně za týden až deset dnů.

Stáhněte si: Demo, Ukázky videa a dabingu
Související články: Recenze, Rozhovor (7/2002), První dojmy (6/2002), Novinky

 
Félie
připravil: jd


 
 

Nejnovější články