Posel Smrti 2 - návod 1.část

21. 4. 2010 v 00:00 - Návod Autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Pro účely návodu na detektivní adventuru jsme zvolili normální obtížnost, která neposkytuje dodatečnou pomoc v deníku ani možnost přeskočit některé hádanky.

Posel Smrti 2

Autor: Lichtenberg
Publikováno: 21. dubna 2010


Posel Smrti II (recenze) lze hrát na dva obtížnostní stupně. Pro účely návodu jsme si zvolili normální obtížnost, která neposkytuje dodatečnou pomoc v deníku, ani nenabízí možnost přeskočit některé hádanky. V úvodním intru si oživíme tvář Samuela Gordona ve videu z minulosti, které je směrem k minulému dílu bohužel tak trochu nepochopitelné.

1. kapitola

Po videu se již ocitáme v městečku Biddeford, kde je hlavním hrdinou mladý Darren. S ním se nejprve setkáváme ve sklepě, kde ho jeho šéf Fuller přinutí, aby opravil vypadlé pojistky. Po prvním osahání ovládání si prohlédneme regál vedle skříně s pojistkami a získáme krabičku s náhradní pojistkou. V inventáři ji pravým tlačítkem rozbalíme a získáme pojistku. Podívejte se na dřevěné prkno pod pojistkami, nechejte jej spadnout a vezměte si fotografickou vývojku. Bude se ještě v budoucnu hodit! Klikněte na skříň s pojistkami a vyjměte prasklou pojistku. Z inventáře přetáhněte do stejného místa pojistku novou. Budiž světlo.

Nyní můžete vylézt nahoru, kde vás řádně arogantně seřve Fuller. Máte pro něj vzít tabuli před obchod. Vezměte červenou tabuli v pravém rohu obrazovky a Darren ji automaticky vezme před krámek. Pokochejte se krásnou postavou femme fetale Angeliny a popovídejte si. Chce se nechat vyfotit. Vezměte ji s sebou do obchodu. Po krátké rozpravě si ji odvede Fuller a vám zadá dva úkoly. Donést dopis paní Bibbové a vyzvednout balík na poště.

 Dopis ženské a balík pro šéfa
Nejprve si prohlédněte dvorek za obchodem, do něhož se vstupuje malou uličkou mezi Fullerovým ateliérem a zeleným domkem. Vedle dveří tam seberte ucho od kýblu. Prohlédněte si obsah otevřené kolny. Najdete šňůru. Na kapotě auta leží lano. Vezměte jej také. Poté opusťte dvorek a navštivte zelený dům, což je vetešnictví u Eddieho, bývalého vojáka a nyní slepého důchodce. Zatím jeho služby nepotřebujete a tak můžete odejít a pokračovat ulicí dolů k molu, které zdobí přistavený červený kabriolet. Na molu seberte železnou tyč. Promluvte si s ženou stojící u břehu a vyslechněte si její příběh o utonuté přítelkyni (jedna z věcí, která je v druhém Poslu Smrti naprosto nepodstatná).

Poté, co vyčerpáte všechna témata hovoru, vstupte do obchodu se suvenýry, sloužícímu též jako pošta. Zkuste promluvit s bavící se ženou za pultem, která vás však odpálkuje, protože se prý baví se svojí kamarádkou – majitelkou onoho červeného kabrioletu. Prohlédněte si suvenýry v obchodě a prázdné formuláře na stěně. Prozatím opusťte poštu. Nechte Darrena ať kopne do automobilu a během alarmu vstupte do pošty. Žena si v zájmu hovoru však alarmu ani nevšimne. Zkuste to tedy s alarmem ještě jednou a okamžitě po jeho rozeznění vražte do obchodu. Žena si již alarmu všimne a uteče pryč. Nyní můžete dát lístek od Fullera paní za pultem (jmenuje se Rosie) a ta vám za něj dá balík. Poté s Rosie vyčerpejte veškerá témata rozhovoru. Během témat se jí zeptejte, zda nepřišel balík pro Darrena Michaelse a zatímco jej bude hledat, šlohněte prázdný formulář pro výdej balíků ležící na pultě. Poté co se vykecáte, můžete slavnostně opustit poštu.

Vraťte se zpět k fotoateliéru a pokračujte vám bližší ulicí. Na náměstí se vydejte vpravo, kde leží bistro manželů Bibbových. Vstupte dovnitř. Poprvé se setkáte s podivným mužem v hnědém saku, který však scénu rychle vyklidí. Prohlédněte si doktora a oslovte paní v růžovém – to je paní Bibbová. Předejte jí dopis. Začne se chovat neobyčejně podezřele, nemyslíte? Křik manžela z kuchyně konverzaci přeruší. Oslovte jí po druhé a vyčerpejte všechny možnosti otázek. Poté si z pultu seberte ocet a tři plátky chleba. Na odchodu vás osloví doktor Newhouse, tak si s ním popovídejte. Až domluví, odejděte.

Vraťte se k Fullerovi. Před ateliérem potkáte rozhořčenou Angelinu. Když bude odcházet, uvidíte opět toho podivného chlápka s hnědým oblekem. Posléze už z krámu vyleze Fuller a začne vás opět otravovat. Předejte mu balík a vyslechněte jeho proslov. Pokračujte do Fullerovy kanceláře a ze stolu mu seberte kuličkové pero. V inventáři jej zkombinujte s prázdným poštovním lístkem a Darren jej vyplní na Fullerovo jméno. Prohlédněte si kancelář a pak se vrhněte po telefonu. Darren zavolá své matce, která má však obsazeno. Přiskočí k vám Fuller a mezi řečí vám řekne, že mu vaše matka před hodinou volala, ale že spojení vypadlo.

 Věci pro nemocnou matku
Darren vyskočí z ateliéru a objeví se v bytě své matky. Zde jí nachází ležet v bezvědomí na zemi u telefonu. Prohlédněte si jí, prozkoumejte životní funkce, vrhněte se po telefonu a zavolejte záchranku. Po pěti minutách ji doktor Newhouse a další doktoři již odváží do nemocnice. Pokecejte s doktorem, který vás zaúkoluje přinést kartičku pojištěnce, všechny prášky které brala a její diagnostiku od starého lékaře. Nezbývá, než prohledat byt. Na stole u televize leží dávkovač léků, vezměte si ho. Ze dřezu seberte konvici. Na křesle leží maminčina kabelka. Vyštrachejte v ní kartičku pojištěnce. Přejděte zpět k telefonu. Darren si nemůže vzpomenout na jméno maminčina starého doktora, ale tvrdí, že kdyby jméno viděl, určitě by si vzpomněl.

Prohlédněte si koupelnu. Nad umyvadlem jsou léky, vezměte si je. Prohlédněte si obraz u dveří do koupelny. Je na něm vyobrazen hořící Willow Creek. Vstupte do ložnice a prohlédněte si vše, co je prohlédnutelné. Okoukněte květináč na okně. Pod ním je k nalezení malý klíček. Zaměřte se nyní na noční stolek vedle maminčiny postele a v druhém šuplíku naleznete její adresář i se jménem jejího starého doktora. V inventáři si jej přečtěte a naleznete doktora Wakefielda a jeho číslo. Vraťte se zpět k telefonu a zavolejte doktoru Wakefieldovi. Slíbí, že pošle matčinu lékařskou zprávu do nemocnice v Biddefordu. V tomto okamžiku jsou splněny všechny Newhouseovi úkoly a smíte opustit matčin byt. Ocitnete se na náměstí, ze kterého se vydejte do nemocnice.

V nemocnici oslovte recepční a zeptejte se jí na Rebeccu Michaelsovou. Dejte jí léky a kartičku pojištěnce. Při krátkém čekání na nové zprávy pozorujte Darrena jak nervózně pochoduje po čekárně. Za moment zavolá recepční jeho jméno a vy můžete pokračovat nemocniční chodbou dál. Ocitnete se v nemocničním pokoji své matky a doktor Newhouse vás obeznámí se zdravotním stavem Darrenovy matky. Je v komatu. Pozorujte naštvaný výstup hlavního hrdiny a následný doktorův odchod z pokoje. Seberte z postele stetoskop a prohlédněte si váhu pod postelí. Proštrachejte šuplík vedle matčiny postele a dostanete projímadlo. Zkuste promluvit s matkou a snažte se nevyděsit se při jejím nečekaném chvilkovém probrání se. Opusťte nemocniční pokoj a uzříte muže v hnědém saku, kterak se baví s recepční. Optejte se jí na něho a vyčerpejte možnosti hovoru. Vaše matka prý neuhradila poslední platbu pojišťovně, která jí nyní nechce hradit pobyt v nemocnici. Recepční vám doporučí najít kopii platebního příkazu, pokud takový existuje, aby se dalo dokázat, že se jedná o chybu na straně pojišťovny.

 Matčino tajemství jménem Willow Creek
Opusťte nemocnici a vraťte se do matčina bytu. Jděte do ložnice a proklepněte matčin sekretář. Vyjede na vás obrazovka s klasickou posunovací hádankou, která má dát dohromady obrázek zámku Willow Creek. Zde s hádankou poradím jen stěží, zkuste najít gryf a nejedná se rozhodně o nic těžkého. Pokud dlouho nedovedete hádanku vyřešit, objeví se v pravém rohu symbol táhla, který hádanku přeskočí. Zoufalí jej mohou použít. Sekretář je otevřený. Prohlédněte si obsah sekretáře. Vezměte tajemnou krabičku a knihu s maminčiným účetnictvím. Naleznete kromě poslední platby pojišťovny ještě podezřelý každoměsíční přísun peněz z Willow Creek. Naleznete v něm i podivný dopis od jistého C., který má nejspíše s Willow Creek rovněž něco společného.

Zavřete sekretář a běžte oznámit své zjištění recepční do nemocnice. Jděte do pokoje své matky a kliknutím na ní se Darren zamyslí nad různými podivnostmi, které vyštrachal v inventáři. Opusťte nemocnici a jděte k Fullerovi. Ten má však zamčený ateliér a baví se s oním mužem v hnědém kvádru. Jděte dozadu na dvorek a zkombinujte ucho od kýblu se šňůrou a získáte improvizovaný prut. Ten zkombinujte s pootevřeným okénkem nad dveřmi. Darren naslepo otevře dveře z druhé strany. Vstupte do objektu.

 Zabavit Fullera a najít fotky
Skrytý poslouchejte hovor mezi Fullerem a oním tajemným týpkem. Kukačka na hodinách vás vyruší a Darren musí znovu opustit ateliér. Posléze již můžete vejít. Oba muži už jsou pryč. Jděte do sklepa a nachytejte Fullera, jak vychází z tajných dveří. Po vzájemné hádce vás vyhodí a vy se bez práce ocitnete před jeho ateliérem. Jděte na poštu a napravo od vchodu si prohlédněte cestovní příručku do města Willow Creek. Cítíte ten nával nostalgie? Jak uspokojivé, že ano? Po přečtení zkuste promluvit s blondýnou, ale ta vás odbije. Pokecejte alespoň s Rosie. Vyčerpejte možnosti odpovědí. Zkuste získat Fullerův fotografický papír – dejte jí vyplněný formulář. Ona jej však vrátí, prý není podepsaný od pošťáka. Vyčerpejte možnosti odpovědí a opusťte poštu. Promluvte poté s blondýnou a zeptejte se jí na její dráhu modelky. Balení? Nikoliv, Darren chce jen zabavit Fullera, aby mohl vyvolat fotky Angeliny a osobně jí je předat. Poslechněte si jeho skvělou fabulaci a padejte směrem pryč.

Jděte do bistra a pokecejte s paní Bibbovou. Poté se vydejte do nemocnice a z čekárny seberte pár časopisů. Jděte do maminčina pokoje a prohlédněte si pohledy od spoluobčanů, přející vaší matce brzké uzdravení. Jeden je od pošťáka, tak jej seberte a v inventáři opište jeho podpis na poštovní výdejku. Odejděte z nemocnice a hurá zpátky na poštu. Podepsaný formulář dejte Rosie a ta vám dá balík s fotografickým papírem. Časopisy z nemocnice dejte blondýně a vyslechněte si další Darrenovi lži. Fotky v časopisech blondýnu přesvědčí. Fuller jí odejde fotit kamsi na útesy a jeho ateliér je nyní prázdný.

Použijte zadního vchodu na dvorku a zkombinujte v jeho kanceláři stetoskop se sejfem. Otáčejte kolečkem nejprve doleva, a když se ozve klapnutí, otáčejte jím na druhou stranu. Hodnoty kódu jsou pokaždé jiné, tak dobře naslouchejte a neměl by být žádný problém s řešením. U mě byl kód 90/50/70/20. V případě nejasnosti se opět objeví „záchranná páka“. Z otevřeného sejfu najdete film s fotkami. Jděte do fotografické místnosti.

 Vyvolávání a focení
Nejprve zhasněte světlo. Pod zvětšovací přístroj umístěte fotografické papíry. Ze země seberte destilovanou vodu a ze stolu ustalovač. Vývojku v inventáři zkombinujte s vývojkou na stole. Do vývojky vložte film ze sejfu a nechte Darrena dodělat svojí práci. Ustalovač mu dojde, ale měl by vystačit. Z vývojky poté vyjměte film a zkombinujte jej se zvětšovací lampou. Zbytek fotografické vývojky ještě vylejte do misky pro vývojku a dolejte do ní ještě destilovanou vodu. Do misky na vodu pak nalijte destilovanou vodu. Proces vyvolávání spustíte kliknutím na zvětšovací lampu. Nyní je velmi důležité, jak dobře fotku vyvoláte. Zvětšovací lampu nechte svítit na takové tři, maximálně čtyři kliknutí stopek a následně papír vložte do misky pro vývojku. Vyjměte jí, jen co se Angelina dostatečně zaostří. Poté vložte fotku do vody. Mělo by být všechno správně. Proces ještě jednou opakujte, a pokud se vám i napodruhé podaří fotku vytvořit dobře, můžete fotokomoru spokojeně opustit.

Před dveřmi ateliéru je paní Bibbová, promluvte s ní a v inventáři vám přibude dopis od ní Fullerovi. Jděte domů ke své matce, naplňte konvici z inventáře vodou z vodovodu, zapněte sporák, dejte na něj konvici a nad parou poté otevřete zavřený dopis. Najdete v něm peníze. Vraťte se k ateliéru a zkombinujte dopis se dveřmi. Za poštou v levném horním rohu je možno jít k hotelu, kde je ubytovaná Angelina. Vejděte tedy do hotelu a proklepněte všemi možnými způsoby tamějšího recepčního. Poté pokračujte nahoru za Angelinou. Předejte jí fotky a kochejte se zajímavou zápletkou, která mezi nervózním Darrenem a její osobou vznikne. Darren získá své vlastní fotky Angeliny! Na cestě od ní uvidíte znovu tajemného chlápka, jak se baví s recepčním a ptá se na Angelinu. Než se o něco pokusíte, uteče. Zeptejte se na něj recepčního.

 Své vlastní exempláře
Nyní je na čase promluvit si konečně s Eddiem, majitelem vetešnictví. Zeptejte se ho, na co jen můžete. Když vypoví všechno, co ví, prozkoumejte mu obchod. Ke každému svému exponátu má nějakou poznámku. Odejděte a své kroky nyní veďte k bistru paní Bibbové. Před vchodem seberte žárovku z ozdobného drátu. Poté namiřte do nemocnice, kde můžete v pokoji své matky vyzpovídat doktora Newhouse. Vyčerpejte všechna témata. Na dvorku za Fullerovým ateliérem seberte psí misku pod levým oknem. V matčině domě zapátrejte pod dřezem a naleznete talíř.

Vraťte se k Eddiemu. Poprosí vás, zda byste pro něj nezjistili hodnotu jedné mince. Není to herní úkol, Darren ji zjistí automaticky. Zároveň vám řekne, že recepční hotelu mu při poslední partičce pokeru zabavil hůl. Jděte si to tedy vyřídit s ním a po chvíli přemlouvání vám hůl dá. Vraťte se pak k Eddiemu a dejte mu jeho hůl. Za odměnu vám vydá diaprojektor. Z popředí na pultu si vezměte ještě kleště. Pak už pospíchejte do domu své matky a se vším tím sebraným nářadím zapadněte do koupelny a vyvolejte fotky, které jste nafotili v Angelinině pokoji.

Automaticky se pak přesunete na očekávané rande s Angelinou v bistru paní Bibbové. Angelina vám otevře skříňku z matčina sekretáře, ve které je fotka Darrenových rodičů a zámku Black Mirror. Prohlédněte si animaci. První kapitola tímto končí.


2. kapitola

Druhá kapitola začíná v matčině bytě. Probudí vás inspektor a řekne vám, že je Fuller zavražděn a hlavní podezřelou je Angelina, která byla nalezena klečíc u těla. Vydejte se tedy z místnosti a automaticky se objevíte na policejní stanici. Vaším úkolem je sestavit profil muže v hnědém saku. V počítači nastavte malý nos s výraznými vráskami, tmavé obočí, tenké rty s francouzským knírem a povislé tváře. Pokud jste vyplnili správně, přivedou policisté na scénu Angelinu. Vaším nynějším úkolem je přesvědčit inspektora, že Fullera nezabila Angelina, nýbrž onen tajemný špion.

 Hraní si na detektiva
Vaším prvním úkolem je se podívat na Fullerovo tělo v márnici nemocnice. Tam ale hlídá neoblomný hlídač a propustky dovnitř jsou na pultu u recepční (nevím, co je to za zvyky, ale už je to druhý případ v této hře, kde propustky jsou takto podstrčené ke kradení). Je třeba recepční nějak odlákat. V automatu na limonádu kupte jednu limču. Jděte do pokoje vaší matky, podívejte se na monitor a odpojte jej od elektřiny. Spustí se alarm, recepční odběhne a vy můžete sebrat jednu z propustek. Opusťte nemocnici.

Následně jděte k bistru paní Bibové. Uvidíte jí, jak něco vyhazuje do popelnice. Jděte tam začmuchat a najdete roztrhaný dopis. Složte ho a počtěte si, jak jí Fuller kvůli čemusi vydírá. Jděte dovnitř a promluvte si s ní. Vyčerpejte všechny možnosti rozhovoru. Požádejte jí o kávu a následně jí vylejte na doktora, který si hoví u jednoho ze stolů. Paní Bibová mu odnese plášť vyčistit a když ho přinese, seberte z kapsy zaměstnaneckou kartu.

Poté putujte na poštu, klidně promluvte se Suzie a vezměte si balíček ležící v obchodě. Nyní tedy máte propustku, kartu zaměstnance i balíček a smíte tedy projít přes hlídače do márnice. Vezměte si injekční stříkačku z vozíku, naplňte jí projímadlem a stříkněte jí do sody. Seberte Fullerovy klíče číslo 448. Mazejte pryč z márnice.

 Tajemství Fullerových dveří
Jděte za Fullerův ateliér na dvorek. Je třeba se nějak dostat dovnitř. Spojte lano z inventáře s otvorem vedoucím do sklepa. Poté tuto mříž vypačte železnou tyčí. Voila! Cesta je volná. Hupsněte dovnitř a už si to šiňte do Fullerovy kanceláře. Prohlédněte si mapu a domyslete si na papírku vlevo Arizona, Havaj, Egypt, Čína a Německo. Poté si odskočte do sklepa, kde na místě, odkud v minulé kapitole vylézal Fuller z tajných dveří, jsou jakási fotografická pozadí, která se dají měnit provázky nalevo. Navolte tyto obrázky podle výpisu míst na mapě z kanceláře (4. provázek, 1. provázek, 5. provázek, 3. provázek a 2. provázek) a objeví se kýžený tajný vchod.

Dveře jsou zamčeny a kromě kódového zámku se na zemi vyskytuje i jakýsi zámek v podobě váhy. Je tedy třeba získat přesnou váhu Fullerova těla a to se momentálně vyskytuje v márničních prostorách nemocnice. Běžte ještě do kanceláře a vložte Fullerovy klíče do dírky na kukačkách. Najdete krabičku s diapozitivy. Vezměte je s sebou na pult do prodejny a na osvětlovacím přístroji je tak dlouho kombinujte, než vám vyjde kód 2482. Paráda!

Jděte do nemocnice. V matčině pokoji seberte váhu. Poté zajděte na policejní stanici a pořádně si promluvte s oběma inspektory. Vraťte se do nemocnice. Nabídněte hlídačovi sodu s projímadlem a za chvíli už poběží na toaletu rychlostí světla. Vejděte podruhé do márnice, zvažte máry s Fullerem, posléze zvažte máry samotné a Darren si sám odečte, že Fuller vážil 134 kilogramů. Naneštěstí do márnice vpadne hlídač s pistolí a odvede Darrena na policii.

Po Darrenově vysvětlení a dlouhých rozhovorech s jednotlivými policisty máte opět volné ruce, což znamená spěšné utíkání do Fullerova sklepa. Darren automaticky začne schraňovat nejrůznější harampádí, to aby postavil na váhu věci o takové hmotnosti, aby vyrovnaly váhu samotného Fullera. Tato hádanka s váhou a vším okolo je jedna z nejtupějších a nejneskutečnějších hádanek, které jsem ostatně v jakýchkoliv vážných adventurách viděl. Na zámek zadejte nalezený kód 2482 a tajné dveře se rázem otevřou.

 Stopy vedou k Bibbové
Prohlédněte si řádně objevené doupě mrtvého prasáka a odhrňte závěs vlevo, čímž na scénu přijde zvláštní kovová destička. Z postele odkruťte okrasnou kouli a vložte jí na destičku. Tímto abrakadabra efektem se odemkne skříň bez kliky a k Darrenovým rukám se dostanou kompromitující fotky paní Bibové. S nově nabytými důkazy utíkejte na policii a předejte jim své důkazy. V průběhu této neakční scény na scénu přijde muž v kvádru, Reginald Borris, který se tímto hráčům konečně trochu poodhalí, řekne svůj příběh a předá policii fotky, které pro Angelinu udělal den předtím právě Darren. Inspektor odmítne Angelinu propustit a vy se rozhodnete vypátrat tajemství Reginalda Borrise na vlastní kůži. První zastávkou tohoto pátrání je prozkoumání Angelinina pokoje v hotelu...

Pokračování návodu za týden...

Stáhněte si: Německé demo

Související články: Recenze, Novinky, Recenze a návod na první díl Posla Smrti



 
Lichtenberg
autorovi je 18 let, studuje ekonomickou školu v Jindřichově Hradci a hraje závodně lední hokej, přispívá i do SCORE, z žánrů má nejraději adventury a hry se silným příběhem.

 
 
Lichtenberg

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.