Oblivion - návod 5.část
zdroj: tisková zpráva

Oblivion - návod 5.část

29. 7. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V páté, avšak zdaleka ne poslední části návodu pro Oblivion dořešíme druhou polovinu daedrických questů, včetně toho nejnáročnějšího, a dále se budeme věnovat výběru koně či zodpovězení nejčastějších otázek hráčů.

Autor: Reyden z české Oblivion fanstránky
Publikováno: 29.července 2006


Předešlé části návodu: 1.část, 2.část, 3.část, 4.část

Daedrické svatyně (pokračování)
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Namira
Ani v tomto případě vám nikdo neřekne, že svatyně se nachází východně-jihovýchodně od Brumy. Hrolfrodi the Harrier vám u svatyně (zřejmě) sdělí, že jste příliš hezcí abyste mohli vzývat daedru. Musíte být prostě odporní (a také nejméně na pátém levelu). Paní Harrier vám to víc nevysvětlí, ale jde o Personality, která musí být v okamžiku akce nižší než 20.

Je to trochu finta. Ve hře jsou dva druhy nápojů, které snižují Personality, dají se koupit u alchymistů nebo si je vyrobíte sami. Smůla je, že čisté Damage Personality lze použít pouze jako jed na zbraň, nikoli jako potion. Takže budete muset použít potion, který má Damage Personality jako vedlejší účinek. Jako druhý efekt ho má mouka (flour), jako třetí efekt pórek (leek), dýně (pumpkin), bog beacon asco cap, oba typy cinnabar polypore cap, emetic russula cap, summer bolete cap, sweetroll (omlouvám se za nepřekládání, ale neříká to nic mně a možná ani vám), jako čtvrtý efekt hlávkový salát (lettuce) a pšenice (wheat grain).

Ale nejjistější je sázka na víno. Jen v Brumě je 48 lahví, 20 v kapli Great Chapel of Talos, sedm v domě a sklepě Baelin a šest v Jerall View Inn vč. sklepa. Každá láhev vám srazí 10 bodů Personality (a Agility a Inteligence, Fatigue zvýší) na dvě minuty. Buďte opatrní, víno (potiony) pijte až u portálu, pak rychle promluvte s Hrolfrodi a aktivujte svatyni.

U Namiry jste podle hlasu stále nepopulární, ale zadá vám zkoušku. Skupina zbožných uctívačů Namiry žije v absolutní temnotě v ayleidských ruinách Anga jižně od svatyně. Kněží z Arkaye, mající v popisu práce dělání dobrých skutků, se rozhodli vnést něco světla do temnoty uctívačů. Máte použít kouzlo Namira's Shroud, které pomůže uctívačům tyto odporně vlezlé kněze zabít. Je to docela jednoduché. Kouzlem zhasnete pochodeň každému ze čtyř knězů a o zbytek se postarají NPCčka, která v poměru 3:1 mají s každým knězem snadnou práci. Ale zapomeňte na to, že byste kněze zabíjeli sami.

Po skončení práce se vrátíte ke svatyni. Personality se vám sice už zase zvýšila, ale to nevadí, už se nemusíte znovu opíjet. Dostanete Ring of Namira s dobrým Reflect Damage a Reflect Spell enchantmentem. Jedna nepříjemnost se při této misi může stát. Totiž když „náhodou“ zabloudíte do tajné místnosti v Anga, s nemrtvými a truhlami.

Nocturnal
Tenhle quest se zdá být z těch jednodušších. Nocturnal se ztratil artefakt Eye of Nocturnal. Tedy, ztratil, dva Aragoniani v Leyawiinu jí od něj pomohli. Vy tento artefakt máte najít a přinést zpět. Lokaci svatyně dostanete od Alves Uvenim v leyawiinském Mages Guild, a co víc, svatyně je přímo na hlavní cestě, té, která vybíhá východním směrem z Leyawiinu. Žádná oběť není třeba, toliko level minimálně 10.

Když dorazíte do Leyawiinu, nebudete mít na kompasu ani mapě žádný trojúhelníček. Ale stačí se zeptat jakéhokoli muže – Imperiala (já se v rámci řešení jiného questu zeptal vévody a řekl mi to) a dozvíte se dvě zajímavá jména, Weebam-Na a Bejeen. S jménem Weebam-Na jste se mohli setkat v questu Mazoga the Orc (nebo si ho můžete dát souběžně), dlužno dodat, pokud by při tomto questu Weebam zemřel, nelze tento daedrický quest splnit.

Dům Weebama je značen na mapě, leží zhruba mezi hradem a Great Chapel of Zenithar. Uvnitř jsou oba dva, Weebam-Na a Bejeen. Ani jeden se však k ničemu nezná, nic neví a prý že se moc ptáte. Žurnál vám napoví, že by bylo dobré vyslechnout si jejich rozhovor nepozorovaně. Vyjděte z domu a vraťte se. Bejeen bude stát u svého společníka a neuvidí vás. Za chvilku se dozvíte vše potřebné, tedy že artefakt je schovaný v Tidewater Cave a rovnou budete mít v mapě i lokaci. Můžete se zeptat obou aragonianů na Tidewater Cave, vystrašíte je, ale artefakt zůstane tam, kde je.

Jeskyně je obsazena potvorami od krys po medvědy, ovšem vrcholem jsou trollové, dva venku a tři uvnitř. Když zahnete na první křižovatce doleva a na další ve tvaru T znovu doleva, proplavete se až k artefaktu (vypadá jako námořní mina). Odměna je sladká. Skeleton Key – nezničitelný paklíč, a k tomu 40 bodů plus k vaší dovednosti Security.

Peryite
Tuto svatyni objevíte jedině při svých toulkách. Není v blízkosti žádného z měst Cyrodiilu, leží na jihovýchodním břehu Silverfish River východně od Imperial Bridge Inn. Divné místo. Pět uctívačů v kruhu západně od svatyně je zmraženo v kruhu. Když se pokusíte na některého z nich promluvit, zjistíte, že jsou v bezvědomí.

Není nutná žádná obětina (asi také proto, že není nikdo, kdo by vám řekl, co by to mělo být), jestli máte desátý nebo vyšší level, Peryite vám dá úkol. Uctívači se pokusili vyvolat boha pomocí kouzla a... ehm... ať už došlo ke zpětnému rázu nebo se daedra naštvala, každopádně všech pět duší uctívačů je teď někde v Oblivonu (těla jste viděli sami). Peryite vás teď žádá abyste duše našli a vrátili je zpět do těl jejich původních majitelů. Musíte se tedy vypravit do Oblivionu (podruhé v rámci daedrického questu – poprvé to bylo u Boethie).

Není potřeba žádné vybavení na chytání duší (tak jak ve hře funguje Soul Trap). Stačí se probít k jednotlivým duším (každá z nich má na mapě i na kompasu svou značku) a aktivovat je. Začnete severně od zbytků zborceného mostu, krajina se rozprostírá dál na jihozápad, jihovýchod a severovýchod. Duše můžete aktivovat v libovolném pořadí, všech pět je ve velkém kruhu po celém prostoru. Duše Uvela Romayna je na jihozápad blízko vchodu do malé věže, Er-Teeus je na sever od Romayna, kousek od vchodu do dungeonu Sightless Grotton, duše Kewana je severovýchodně, skrz dungeon a pak dlouhou cestou na severovýchod a východ (poblíž zdi po pravé ruce kousek předtím, než se cesta stočí na jih).

Odsud si můžete vybrat dvě cesty. Kolem skal jihovýchodně od Kewana je vchod do dalšího dungeonu. Tam je daedra na 17. levelu a nějaká kořist. Dungeon vás vyvede na ostrov jihovýchodně od nakloněné věže. Jakmile vyjdete ven, uvidíte duši Marena the Seal přímo před sebou blízko velkého ohně. Každopádně k Marenovi se určitě snáze dostanete pozemní cestou a pak po kamenech až na ostrov. Tak jako tak, jakmile jste na pevnině, vydejte se na jih, klenutou chodbou se dvěma oběšenci. Je tam hodně daeder a u ohně na západě najdete Miria. Vraťte se zpět na startovní pozici, na severu na vás čeká modrý portál. Vrátíte se zpátky ke svatyni, uctívači jsou „ve své kůži“, snad jen trochu vděku by nezaškodilo. Peryite vás ocení víc, dostanete Spell Breaker, štít se silným enchantem Reflect Spell.

Sanguine
O této svatyni se můžete dozvědět ze dvou zdrojů, jednak od Faduse Calidiuse ve Fighters Guild ve Skingradu (topic „Daedra Shrines“) a také od Falanu Hlaalu z All Things Alchemical (topic „Daedra cult“). Pokud jste cestovali napříč krajinou z Weynon Priory do Kvatche (např. v rámci hlavního questu), asi jste svatyni našli. U svatyně vás Bosmer Engorm informuje, že Sanguina žádá láhev Cyrodiilic brandy. Tedy mimo toho, že máte mít minimálně osmý level. Láhev brandy se dá sehnat na mnoha místech, ať už sebrat nebo koupit. Za všechny, najít např. na polici vedle ložnice Martina v západním křídle Cloud Ruler Temple a koupit v The Main Ingredients v Imperial City Market District.

Aktivujete portál a dostanete zvláštní úkol. Hraběnka Leyawiinu Alessia Caro pořádá party. A Sanguine myslí, že bude stejně nudná a fádní jako hraběnka sama. A že by bylo vhodné oživení použít kouzlo „Stark Reality“ (Holá realita). Když si pod pojmem holá představíte slovo nahá, budete pravdě ještě blíž. Můžete použít fast travel přímo na hrad v Leyawiinu, ale do hodovací místnosti se stejně jen tak nedostanete. Hlídač je přilepený ke dveřím do sálu (na jižní zdi trůnního sálu) a je nepřístupný jakékoli debatě. Až kolem šesté večerní trochu povolí, a když se ho zeptáte na „Dinner party“ a budete vhodně oblečeni, pustí vás dál. Co je to vhodně oblečeni? Čím dráže, tím lépe a je jedno, jestli jste ve společenském nebo v brnění. Při oblíbenosti vyšší než 70 vás pustí i jako trhany, ale neodpustí si poznámku, že doufá, že toho nebude litovat. Bude, na to vemte jed.

Jakmile zakouzlíte kouzlo, hraběnka i její společnost ztratí své šaty a budou tam jen v nedbalkách. Jakkoli byste rádi zůstali, není to příliš praktické. Kouzlo zasáhlo i vás, takže jste na tom všichni stejně. Nemáte dokonce ani inventář (ne však navždy). Momentálně jste prozrazeni, stráže vzbouřené a na vás je po anglicku, ale hlavně fofrem zmizet (nezkoušejte to vchodem pro služebnictvo v jižní zdi sálu, je to slepá chodba), nebo souhlaste s uvězněním (jinak vás zabijí). Zpátky u svatyně vás Daedra odmění holí se sesilatelskými schopnostmi a odemkne truhlu s vaším inventářem.

Sheogorath
Lokaci této svatyně nedostanete, ale na to už jste si jistě zvykli. Je to však ještě těžší než obvykle (snad to vyváží minimální level pro obdržení questu – stačí druhý). Svatyně je poblíž hranic s Elsweyrem někde před polovinou cesty mezi Bravilem a Leyawiinem. Sledujte silnici z Bravilu, nejdřív na jih a pak na jihovýchod. Jakmile projdete kolem Aleydských ruin Bawn, zabočte jiho-jihozápadně, překročte bezejmennou řeku a projděte tvar písmena C nahoru a dolů z kopce severně od pevnosti Nomore. U pevnosti zahněte na jihozápad. Brzy uvidíte sochu pod velkou skálou.

Sheograth je šílený a jeho uctívači jsou asi ještě šílenější. Promluvte si se všemi, je to... zajímavé. Navedou vás k Dark Elfovi Ferul Ravelovi, který asi není zas tak šílený a řekne vám, že máte přinést hlávkový salát, malý soul gem a přízi (lettuce, Lesser Small Gem a yarn). Se salátem a Soul Gemem nebude problém. Salát je např. ve druhém patře Fighters Guild Bravilu nebo v jídelně místního hradu, Soul Gem na polici v přízemí místní Mages Guild nebo na stole jižně od vchodu v A Warlock’s Luck. Přízi můžete najít v Border Watch v domě M’dirra, jednu na zemi a druhou v sudu.

Se třemi věcmi v inventáři aktivujte svatyni a dostanete úkol. Po dobu fušerského hospodaření v Border Watch ze strany Khajiitů nedošlo ke zlepšení, a proto mají být zdejší obyvatelé vystaveni důsledkům. Je na vás dát do chodu události, které strašná proroctví uvedou v realitu všedního dne. Ve městě se zeptejte na „K’Sharra Prophecy“ a tím se dostanete k místnímu šamanovi, Ri’Bassovi. Když nebude doma, bude v hospodě na kopci, ten chlapík v róbě s kapucí. Když Ri’Bassovi řeknete, že jste potulný učenec (traveling scholar), vaše oblíbenost stoupne o 10 bodů a poví vám o legendě (ovšem až při oblíbenosti nad 60 vám prozradí tři zlá znamení). Pokud se budete proroctví vysmívat, klesnete o deset bodů, on začne pyskovat a budete mít co dělat dostat se nad 60.

Zlá znamení jsou invaze škodné (krysy), hladomor (úhyn dobytka) a strach. Ri’Bassa nebude mluvit o třetím znamení, ale to vás nemusí trápit, to obstará Sheograth sám. Ale nabídne vám, abyste se sami ptali, na co chcete, a také vám nabídne ubytování v Border Watch Inn, hostinci kombinovaném s muzeem sýra. Ri’Bassa vám vysvětlí metody simulace prvních dvou znamení. Sýr a myši, to jde dohromady. Ale musíte mít ten pravý sýr. Promluvte si s S’thasou, provozovatelkou hostince, a ta vám vysvětlí, že sýr Olroy, když se uvaří, je lepší než Pepa ze Sedlčan a na krysy je jako magnet. Je to oranžový sýr v modře vystlané skříňce v přední části hostince.

Dostat se do skříňky není vždy snadné, buď musíte prohledat kapsy S’thasy nebo otevřít pětizápadkový zámek v době, kdy S’thasa spí (od deseti večer do čtyř do rána). Vemte sýr a dejte ho do hrnce mimo hospodu a chvilku počkejte. Objeví se hordy krys z východu (zkontrolujte si kompas, jestli nevěříte) a poženou se po schodech směrem k hrnci. Krysy nemusíte zabíjet, Ri’Bassa to udělá za vás, ale pokud cítíte pokušení, jen do nich. Teď musíte navštívit ovce. Ubohé ovečky. Ohrada je jižně od hospody. Můžete je posekat svými zbraněmi nebo použít jed na krysy na krmítko (jed nechal Ri’Bassa nalevo nad schodištěm v hostinci). Všiměte si, že šestá ovce se objeví až poté, co jste nalákali krysy.

Když jsou ovce vyřízené, Sheograth na vás promluví a „vytáhne oponu“ závěrečného aktu. Jste přikurtováni na místě, zvedne se vítr, obloha zrudne, jako když se poblíž otevře brána do Oblivionu, a centrum vesnice je zaplaveno spoustou planoucích německých ovčáků. Psi prší do vesnice plné koček! Koťátka jsou přesvědčená, že Border Watch je odsouzen ke zkáze (přesto všichni zůstanou na místě i po skončení questu, možná mají v záloze ještě nějaké jiné proroctví pro tento případ).

Jakmile je po všem, dostanete zprávu, že se máte dostavit ke svatyni, kde dostanete takovou hračku... Jmenuje se Webbajack a na 20 sekund změní jakékoli stvoření na jiné. Nejde říct na jaké, může to být jak velké a strašlivé, např. Daedroth, toužící po tom, sníst vám obličej. Nebo by to mohla být krysa, kterou rozmáznete jednou ranou. Když použijete tuhle věc na těžší oponenty, může to být cesta k tomu, jak je snáze překonat. S čím to máte raději, s bahenním krabem, nebo Xivilai? Tato věc nefunguje s NPCčky a s už přeměněnými stvořeními. Pokus o změnu NPCčka nebo zvířete v jeho vlastnictví (ovce, kůň, pes) je považováno za útok. Je to prostě jen hračka, ale může vést k nečekaným setkáním.

Vaermina
Ontus Vanin v Talos Plaza vám dá lokaci této svatyně. Leží jihozápadně od Cheydinhalu na východním pobřeží jezera Poppad. U svatyně dejte řeč s Dunmerem Aymarem Douarem, který vám řekne, že je potřeba Grand Black Soul Gem. Minimální level je 5. Získat tento kámen je úkol sám o sobě, pokud jste dosud neměli moc společného s cechem mágů, tím hůř. Černé Soul Gamy vyrábějí Necromanceři a chytají do nich duše NPCček (standardní soul gemy jsou vhodné pouze pro chytání duší zvířat) a jsou soustavnou náplní úkolů ze strany Mages Guild. Objevujete je v doporučovacím questu v Cheydinhalu, sledujete jejich výrobu v questu „Necromancer’s Moon“ a nesete jeden obrovský na ochranu ve finálním „Confront the King“.

Jsou dvě cesty jak se k nim dostat. Máte-li štěstí, najdete je jako kořist v nekromantím doupěti. Nejbližší takové je Dark Fissure – téměř rovně napříč horním tokem Reed River. Boss i s jeho rakví jsou k nalezení ve třetím patře jeskyně. Druhá cesta je, že si ho vyrobíte. Ideálně v případě, že máte za sebou quest „Necromancer‘s Moon“. Máte tak přístup ke stejnojmenné knize a poznámkám, které vysvětlují celý postup (jste-li učedníci Mages Guild, můžete si knihu přečíst v Mystic Archives). Musíte vlastnit Grand Soul Gem a kouzlo Soul Trap. Nyní navštivte jeden ze čtyř nekromantských portálů: Dark Fissure, Fort Istirus, východně od Kvatche, Fort Linchal, severo-severovýchodně od Kvatche, a Wendelbek, ležící mezi dvěma horními toky Panther River.

Teď budete muset počkat, v nejhorším případně šest dní. Portál účinkuje jen jeden den v týdnu, poznáte to podle sloupu duhového světla sestupujícího z nebe. Když jste se dočkali, položte Soul Gem na portál a zakouzlete Soul Trap. Tak... a máte Black Soul Gem. Vemte ho a hybaj ke svatyni.

Po aktivaci svatyně dostanete úkol vrátit ukradené Vaerminino oko (Orb of Vaermina) z věže čaroděje Arkveda. Věž je na vrcholu kopce jiho-jihovýchodně od svatyně. „V mém oku nalezl Arkved více, než kvůli čemu ho ukradl,“ říká Vaermina. To naštve. Otázka je, koho víc. Arkved’s Tower je sedmipatrový dungeon pod věží. Přinejmenším si to o něm myslíme. Je totiž dost zvláštní, skoro jako ve snu. První patro má nábytek na stropě. Ve druhém procházíte obrovskou tmavou prázdnotou (budete potřebovat pochodeň). Třetí obsahuje obrovské kusy nábytku a ústí do divočiny jako vypůjčené z Oblivionu. Čtvrtý, Hala změn (Hall of Changes), je bláznivý dům, kde haly ústí do skříní a za dveřmi jsou holé zdi.

Vše vede do obou pátých pater (jedno je nikam nepokračující hala s pověšenými těly) a šesté je pro změnu opět běžně rozvržený dungeon, zavšivený zombies. To vás vyvede do „Death Quaters“, kde namísto na boj připraveného mága narazíte na mága „bez sebe“. Mág je uvězněn v noční můře. Divy a hrůzy jeho stavu jsou zobrazeny v poznámkách, které po sobě zanechal. Přečtěte si jeho poznámky na zmačkaných papírech na stole vedle oka, druhý zmuchlaný papír najdete na podlaze pod ním. (Přečtěte si také Palla, volume 1. Skvělý příběh a tohle je jen kopie. Druhý díl, také vzácný, je možné nalést v královských komnatách hradu v Anvilu, v domě Heinricha Oaken-Hulla v Anvilu a v knihovně Mages Guild v Leyawiinu.)

Arkveda můžete zabít nebo ho nechat být. Jediné, co musíte provést, je vzít oko. Dveře na severovýchodě vedou k předtím neexistujícímu poklopu, který vás dostane pryč odsud. Ve svatyni dostanete svou odměnu, Skull of Corruption. Hůl vytvoří na 30 vteřin živé klony cíle, s tím samým vzhledem, pohlavím, rasou, parametry i inventářem jako originál. Stejně jako s Webbajackem si s tímhle můžete užívat legrace s vyvoláváním sporů všude po herním světě, dvojče je totiž vždycky bráno jako cizinec a „originál“ na něj útočí. Toho lze využít pro „zabavení“ těžkého soupeře, který je si sám rovněž těžkým soupeřem. A stejně jako u Webbajacku je její použití proti nevinnému zločin. Zabití klonu trestné není. S klonem také není možné mluvit, okrádat ho a hledat v inventáři mrtvoly duplikáty klíčů.

Hermaenus Mora
Abyste mohli získat quest, musíte splnit následující podmínky:

- Ukončit všech 14 ostatních daedrických questů.
- V hlavní linii se dostat nejméně do části „Blood of the Daedra“, ve které máte získat daedrický artefakt (ve hře je tato podmínka proto, aby bylo zřejmé, že hráč, který uskutečnil předchozích 14 daedrických questů a naložil velmi lehkomyslně se všemi odměnami, měl alespoň jeden předmět, který může použít pro Hlavní linii. Můžeme vás však ujistit, že tento artefakt nebudete chtít odložit - a za sebe bych dodal, že je to asi jediný důvod, proč dokončit opravdu všechny daedrické questy (škoda jednorožce!).
- Máte minimálně level 21.
- Půjdete spát. Je jedno kde.

Když se probudíte, posel jménem Casta Flavus bude stát nad vámi. Řekne vám, že ho posílá Hermaeus Mora, zapíše vám lokaci svatyně do mapy a pošle vás tam (Flavus zmizí, jakmile aktivujete svatyni). Svatyně je hluboko v západní části pohoří Jerall. Přestože znáte lokaci, je obtížné se ke svatyni dostat. Svahy podél přístupových cest z jihu a východu jsou příliš strmé, ačkoli je možné se tam dostat od doupěte upírů Lipsand Tarn na jihozápadě.

Jsou dvě možné samostatné cesty, jak se dostat ke svatyni. Ta jednodušší začíná na svahu severozápadně od dungeonu Sancre Tor, známého z hlavního příběhu. Brzy se dostanete na širokou cestu, vinoucí se krajem, na které zažijete mnoho osvěžujících bitev. Druhá cesta je zpestřena jak potvorami, tak bandity, oplývá množstvím mostů a je také těžší ji najít a nezabloudit na ní. (Začíná na kamenitém dně údolí východně od aleydských ruin Ninendava na jižní straně hor, jižně od Echo Cave). Povšiměte si, že je na ní nenápadně nepřehlédnutelná odbočka na západ, vedoucí do Ninendavy, tak dejte pozor, ať nesejdete z cesty. Pokud se ke svatyni dostanete sami již dříve, dostane se vám vágního odmítnutí, že jste „nesledovali cestu“.

Není nutná žádná obětina. Aktivujte svatyni a dostanete úkol shromáždit duše všech deseti ras Cyrodiilu (od každé jednu). K tomu obdržíte speciální kouzlo (Mora’s Soul Trap). Duše můžete shromáždit kdekoli a důsledky jsou čistě na vás, nečekejte amnestii. Nejjednodušší cesta s nejmenšími následky je tato: obejít daedrické svatyně a pozabíjet vhodné uctívače. Klidně i uctívače samotného Mory. Svatyně jsou daleko od měst a stráží, nejsou ani nijak zvlášť důstojnými protivníky a po splnění questů je jejich důležitost nulová.

Sbírání duší je jednoduché, stačí seslat kouzlo a zabít. Žádné Soul Gamy nejsou potřeba. Po smrti každého z uctívačů se zobrazí záznam v deníku (pokud ne, buď už tuto rasu máte „ulovenou“, nebo jste použili špatné kouzlo). Nejrychlejší postup je tento: přímo u tohoto portálu je Dunmer Norasa Adus, Imperial Bruscius Longus a Khajiit Ri’Jirr. Kam dál? Někam, kde je hodně ostatních duší. Jsou dvě možnosti. U Peryite máte Altmerku Mirie, Aragoniana Er-Teeuse, Norda Marena the Seal a Redguarda Kewana. U Sheogratha získáte Altmera Angalsama, Aragoniana Beewose, Bretonce Gregory Arna a Norda Ortise.

V prvním případě vám chybí Bosmer a Ork, dorazit se můžete u Clavicus Vila (Bosmer je Anedhel, Orka jste poznali v Gul gro-Burbogovi). Ve druhém případě postrádáte Bretonce a Redguarda a Bretonec Basil Ernande a Redguard Demetrius na vás čekají u Meridie. Hotovo. Vraťte se zpátky ke svatyni a radostně očekávejte odměnu. Ano, poprvé od Arény se ve hře opět vyskytuje funkční Oghma Infinium. Není to sice takový vývar jako v Aréně, ale nešť. Oghma Infinium je kniha, která zvedá atributy a to tak, že významně. Máte možnost si vybrat tři cesty, cestu oceli (steel), stínu (shadow) nebo ducha (spirit). Samozřejmě, že to odpovídá válečnému, zlodějskému nebo magickému založení postavy.

Vyberete-li ocel, zvýší se vám atributy Strength a Speed a dovednosti Blade, Blunt a Heavy Armor, o 10 bodů každý. Vyberete-li stín, povyskočíte v atributech akrobacie a rychlost a v dovednostech Light Armor, Security a Sneak. Vyberete-li ducha, naroste atribut Inteligence a zvýší se skilly Alteration, Conjuration, Destruction a Restoration. Po přečtení knihy se kniha rozplyne a vám zbyde pocit z dobře vykonané práce. Budete lepší a s lepším vybavením.


Koně

Běžných koňských plemen je v Cyrodiilu pět. Liší se od sebe nejen vzhledem, ale hlavně vlastnostmi a, nutno podotknout, i cenou. Cena je v Cyrodiilu ovlivňována stejně jako jinde v galaxii, co je lepší, to stojí víc a za to co je horší, zaplatíte méně. A tak pomalejšího a méně odolného oře seženete za pár šlupek ale takového, který běhá rychleji a nevysosne jej každý druhý ovád, koupíte dráž. Ale teď k vlastním plemenům. Jak jsme si pověděli, je jich pět. Vyjmenujeme si je vzestupně dle abecedy a povíme si, v jakých stájích se dají koupit a za kolik.

Bay Horse (Ryzák)
V městě Bravil ve stájích Bay Roan Stables jej prodá Isabeau Bienne za 1.000 septimů Za tu samou částku ryzáka střelí i Ugak gra- Mogakh ve městě Skingrad, konkrétně stájích jménem Grateful Pass Stables.

Black Horse (Vraník)
Tovas Selvani v cheydinhalských stájích Black Waterside Stables má na prodej vraníka za povážlivých 5.000 septimů. Ze všech koní je vraník nejrychlejší.

Chestnut Horse (Hnědák)
Chlapík jménem Bongond se obejde bez hnědáka za částku 2.500 septimů. Oba, tedy Bongond a kůň, jsou ustájeni v Chorrolu, ve stájích North Country Stables.

Paint Horse (Strakouš)
Tihle hřebci jsou nejlevnější, stojí 500 septimů a to jak u Petrine v brumských Wildeye Stables, tak v leyawiinských Five Riders Stables u Cat- Face.

White Horse (Bělouš)
Clesa ve stájích Horse Whisperer Stables města Anvil ho vymění za 4.000 septimů. Bělouš má ze všech plemen nejvíce hit pointů, konkrétně 400.


Často kladené otázky a odpovědi

Jak se dělají screenshoty?
Normálně je tato možnost vypnutá. V souboru My Documents/My Games/Oblivion/oblivion.ini najděte řádek bAllowScreenShot=0, změňte hodnotu na 1 a můžete snímat obrázky pomocí klávesy PrintScreen.

Jak zrušit úvodní videa?
V souboru My Documents/My Games/Oblivion/oblivion.ini najděte položku SIntroSequence. Jsou tam vyjmenované soubory s příponou .bik - smažte všechno, co je za znaménkem "=".

Kde koupím paklíče (lockpicks)?
Vstupte do zlodějské gildy, má vlastní obchodníky. Jeden obchodník je i v okolí hlavního města, těsně u hradeb.

Kde prodám kradené zboží?
Kradené zboží od vás odkoupí jakýkoliv obchodník ze zlodějský gildy

Jak nastavím předměty do „Quick menu“ (rychlá volba)?
Otevřete inventář nebo seznam kouzel a podržte klávesu 1-8. Vedle seznamu se otevře růžice a kliknutím na předmět nebo kouzlo ho přiřadíte vybranému číslu.

Jak se otevírají zámky?
Je to minihra, která dělá zpočátku problémy. Princip je jednoduchý - pohybem myši vlevo a vpravo přesouváte paklíč, pohybem myši nahoru zatlačíte na západku a kliknutím myši se ji pokusíte zachytit v horní poloze - při neúspěchu zlomíte paklíč a spadne určitý počet západek (záleží na vašem skillu security).

Lov duší - jak na něj?
Na odchyt duší potřebujete předmět Soul gem (vyskytuje se v pěti variantách) a kouzlo Soul trap. Na vyhlédnutou potvoru zakouzlíte toto kouzlo a během jeho působení musíte tuto obludu zabít. Jestliže máte Soul gem potřebné velikosti, duše bude zachycena do kamene a dá se použít na dobíjení magických zbraní, holí a na výrobu magických předmětů. Na zachycení duše NPC potřebujete Black Soul gem, který vytvoříte z normálního Soul gemu u speciálního oltáře. Oltář funguje jen v určitém čase (během jedné noci v týdnu). Do oltáře vložíte prázdný Grand Soul gem a na oltář zakouzlíte kouzlo Soul trap - vznikne Black Soul gem.

Jak vyléčím zraněného koně?
Kouzlem Convalescence (restoration on target) nebo čekáním a spánkem.

Pokračování příště...

Tento článek původně vyšel v časopisu Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Trailery, Videa, Editační nástroje, Patch, Slovenštinu, Cheaty...

Související články: Návod - ostatní díly, Recenze, První pohled, Shrnutí dojmů, Preview, Novinky, Vše o Morrowind



Reyden
editor & korektor: Tukan


 
 

Nejnovější články