Oblivion - návod 3.část
zdroj: tisková zpráva

Oblivion - návod 3.část

24. 6. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Při dokončení hlavní příběhové linie navštívíme Azuřin chrám, najdeme Talosovu zbroj, získáme spojence zavřením brumských bran, vstoupíme do ráje, zabijeme Mankara Camorana a poradíme vám s výběrem guildy.

Autor: Reyden & Ferda z české Oblivion fanstránky
Publikováno: 24.června 2006


Předešlé části: první&druhá(obrázky níže jsou pouze ilustrační)

Dokončení návodu na hlavní příběhovou linii

Azuřin chrám
Obrázek zdroj: tisková zpráva Chrám bohyně Azury se nachází v Jerral Mountains, severně od jezera Arrius. Temný elf Mels Maryson je ochoten vám poradit jak bohyni vyvolat. Musíte si však u něho zvýšit náklonnost alespoň na 50. Teprve potom budete poučeni, že je zapotřebí suroviny Glow Dust. Získanou ingredienci je pak nutné položit na Azuřinu sochu v době svítání (5-7 ráno) nebo naopak soumraku (5-7 večer). Kde však Glow Dust sehnat? Nedaleko od svatyně narazíte na světlušku Will-O-The-Wisp. Zabijte ji, v jejím těle naleznete hledanou surovinu.

Aktivujte Azuřin chrám podle pokynů Melse Marysona. Promluviv Azura požádá vás o službu. Máte ukončit utrpení pěti jejích následovníků. Ti byli před dávnými roky zabiti upírem Dratikem a sami se vampíry stali. Musíte je zneškodnit. Gutted Mine je v horách na jihozápad. Je to malý důl, kde musíte najít pět Affected Brethren a zabít je. Zpátky v Azuřině chrámu budete odměněni artefaktem Azura´s Star. Je to velký kámen duší s možností nekonečného nabíjení.

Vaše pověření je splněno tehdy, když dáte Martinovi právě jeden z daedrických artefaktů. Pokud si však chcete pěkně zařádit, můžete si klidně sehnat všechny ostatní. Stačí nalézt chrámy dalších daeder. Postup není složitější než výše popsaný. Martinovi pak dejte ten předmět, který se vám líbí nejméně. K ostatním vám poví jejich historii.

Krev Svatého
Jakmile dáte do Martinových rukou artefakt, sdělí vám, že z knihy vydoloval další nezbytnou složku - svatou krev. A vy mu ji máte opatřit. Říká, že takovou může být krev svatého Talose, jiným jménem Tibera Septima, prvního vladaře linie. Zaskočte za Jauffrem. Velitel Blades pro vás bude mít i svůj vlastní úkol, totiž uzavřít vzniknuvší bránu u Brumy. Pokud chcete nejprve udělat toto, zajděte za kapitánem Burdem a pokračujte dle jeho instrukcí. My však jdeme hledat krev.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jauffre vám poví krátkou historii okolo Talose. Martinův prapředek po boji na Sancre Tor věnoval svým věrným Blades vlastní zakrvácenou zbroj. Ti kolem kyrysu vystavěli hluboko v katakombách chrám a učinili jej poutním místem. Pak se cosi zvrtlo a objekt osídlily nečisté síly. Největší z Blades, Alain, Valdemar, Rielus a Casnar, zde nalezli svou smrt. Jauffre považuje vaši misi za bláznovství, prý vás tam nečeká nic než smrt. I on si však uvědomuje, že do Sancre Tor musíte.

Talosova zbroj
Legendární zbroj není nijak hluboko v jeskyních. Bohužel je však znepřístupněna čtyřvrstvou magickou bariérou. Jak se k ní tedy dostat? V kobce se potulují čtyři klíčoví skeletoni, jejich identita vás překvapí - Alain, Valdemar, Rielus a Casnar. Zabijte jednoho po druhém, na pořadí nezáleží. Jakmile bude jejich kostlivé fyzično mrtvé, zjeví se siluety oněch lidských Blades a vyjeví vám události, které měly za následek zřejmou nehostinnost tohoto svatého místa. Septimův bývalý nejvyšší battlemage Zurin Arctus alias Underking se rozhodl císaři pomstít a znesvětit toto místo. Zaklel čtyři z Blades do kostlivců a přikázal jim bránit vstup do srdce chrámu, aby tam nikdo nemohl vzdávat zesnulému císaři hold. Underking je již dlouho neznámo kde, avšak Blades byli až doposud v jeho moci. Nyní, zbaveni jejich otrockého vtělení, vám otevřou magickou bariéru. Vezměte mytickou zbroj a vraťte se k Martinovi. Sejme z ní vzorek krve a zbroj si přivlastní.

Velký welkyndský kámen
Tento předmět je třetím ze čtyř potřebných k otevření portálu do Camoranova ráje. Byl objeven v hlavním městě Ayleidů - Myscarcandu. Tento úkol je téměř procházkou růžovou zahradou, nepřátelé jsou spíše běžného charakteru. V sekci Morimath seberte Welkyndský kámen a hurá za Martinem. Možná jen počítejte s malým zdržením - ještě v Myscarcandu vám bude chtít zabránit v odchodu tamní vládce a pár jeho kumpánů. Na mazáky, jako jste vy, si nepřijdou. Zpět v Cloud Ruler Temple vám Martin přizná, že ještě nezná čtvrtou nutnou esenci. Dva jiné úkoly budou následovat, zadá vám je Jauffre. Jedním z nich je „Bruma Gate“, zavření brány u Brumy, a druhým „Allies for Bruma“, spojenci pro Brumu.

Brumská brána
Obrázek zdroj: tisková zpráva Toto je quest, o němž se před vaším odchodem pro Septimovu krev již jednou Jauffre zmínil. Mohli jste ho udělat už tehdy, my se na něj podíváme podrobněji až nyní. Vaší povinností je instruovat kapitána Burda a jeho muže, kterak takové brány zavírat. Vždyť jste to byli právě vy, kdo zavřel tu v Kwatchi. Burdovi vojáci zde budou figurovat jako aktivní pozorovatelé, ale vy to budete, kdo půjde na špici. Nepodceňujte situaci, boje, které vás čekají, jsou nadmíru náročné. Investice do výbavy a lektvarů se vyplatí možná více než jindy.

Brána plane jihovýchodně od Brumy. Pokud se cítíte neporazitelnými, vstupte do ní sami a sami ji také zavřete. Ale pozor. Je možné, že se nebudete stačit divit. Možná pak dojdete k názoru, že lepší bude jít tam ve čtyřech. Tedy s Burdem a dalšími dvěma muži z jeho jednotky. Pamatujte dále, že s horkou hlavou se nedají problémy řešit vždy. Členy vlastní družiny bude, i pro vaši bezpečnost, lépe pomoci udržet na živu. Bude zde hrát roli i náhoda. Některé různé daedry vám můžou anebo nemusí zkřížit cestu. Jinak je prostor za bránou zhruba stejný, jaký znáte z dřívějška, pečetní kámen je na vrcholu citadely. Na konci mise vám Burd poděkuje za názornou ukázku a ujistí vás, že příště budou on a jeho vojáci schopni zavřít bránu sami. Jauffre už na vás čeká, blížíme se k vrcholu děje hlavní linie.

Spojenci pro Brumu
Obrázek zdroj: tisková zpráva Jauffre se právem obává o bezpečí Cyrodiilu. U všech velkých měst impéria se objevily brány do Oblivionu. Celá zem se hemží daedrami a slábne. Vaším posláním bude získat spojence na obranu Brumy. Toho však lze dosáhnout pouze tak, že ulehčíte osádkám měst. Jak? Zavřením brány, která je ohrožuje. V každém městě, Anvilu, Bravilu, Cheydinhalu, Chorrolu, Leyawiinu a Skingradu, budete muset nejdřív navštívit místního hraběte či hraběnku a požádat o pomoc při obraně Brumy. Jejich odpověď je vždy stejná - zavřete bránu a spojenectví je vaše. Níže jsou uvedeni jednotliví městští reprezentanti, jejich denní rozvrhy a další potřebné pokyny:

Anvil
- Hrad je na ostrově jižně od města.
- Hraběnka Millona Umbranox je k nalezení v Great Hall od 8:00 do 16:00, od 20:00 do půlnoci baští v jídelně.
- Brána je na kopci severozápadně od městské brány.

Bravil
- Hrad je jihovýchodně od městské brány.
- Hrabě Regulus Terentius je v Great Hall od 8:00 do 16:00 a je poněkud hloupější. Budiž mu však připsáno k dobru, že vám do vašich služeb daruje Vieru Lerus, hrdinku na patnáctém levelu.
- Brána do Oblivionu je severozápadně od městské brány.

Chorrol
- Hrad je severovýchodně od městské brány.
- Hraběnka Arriana Valga je k nalezení v Great Hall, ale častěji na veřejných prostranstvích, zejména v Chappel of Stendarr a Oak and Crosier Tavern.
- Brána je jižně od městské brány.

Leyawiin
- Hrad je na západním konci města.
- Hrabě Marius Caro úřaduje v County Hall od 8:00 do 16:00 a večeří zde od 20:00 do 23:00.
- Brána je severovýchodně od města.

Skingrad
- Zde je to maličko složitější. Hrabě Janus Hassildor je zašitý v Lord´s Manor. Můžete se k němu vloupat, ale je to pouze polovina možných variant. Druhá varianta je skrze prostředníka. Janus má dva mluvčí, pouze přes ně komunikuje s veřejností. Jsou jimi argonianka Hal-Liurz a imperiál Mercator Hosidus. Tito dva jsou připraveni vás vyhodit oknem, ale jakmile spustíte o „Aid For Bruma“, svolí k audienci u hraběte. Následujte mluvčího do HassildorovY komnaty a nepadněte na zadek - Hassildor je poněkud upír.
- Brána je dolů z kopce východně od hradu, pak vpravo přes most u velikého kamene.

Cheydinhal
- Zase si klasicky promluvíte s hrabětem Andel Indarysem, který vám označí na mapě lokaci další brány. Jediný rozdíl při zavírání brány je ten, že narazíte na syna hraběte, Farwila. Je dobré ho udržet naživu, ač to není dvakrát jednoduché. V případě, že přežije, budete odměněni hrabětem zbraní a vynikajícím amuletem.

Obrana Brumy
Obrázek zdroj: tisková zpráva Zavřeli jste brány u všech, nyní již spojeneckých měst. Když se vrátíte zpátky k Martinovi, popíše vám velice smělý plán. Je třeba přimět nepřítele k otevření veliké brány u města, vniknout dovnitř a v pečetní hlásce sebrat velký pečetní kámen. Tento je totiž poslední esencí nutnou k otevření portálu do ráje Mankara Camorana. Poté, co ukončíte rozhovor na toto téma, Martin se vydá do Brumy. Následujte ho tam po boku Jauffreho a Bauruse. Cestou bude Martin mluvit o taktice v nadcházejícím boji, takže pozorně poslouchejte. Víte již ze zápisků Rumy Camoran z Jearlina domu, že váš protivník musí nejprve otevřít tři menší brány, aby teprve potom mohl otevřít bránu velkou. Takovou, z níž může vyjet obléhací stroj, zaručená zkáza Brumy.

Přípravy
Teď ale musíte v Brumě najít její hraběnku, Narinu Carvain, a požádat ji o schůzku s Martinem. Je velice pravděpodobné, že budete zaskočeni vzhledem města. Teprve nyní je patrné splnění vašeho předchozího úkolu - město se změnilo v rozlehlé ležení, jsou zde různobarevné armády jednotlivých měst, kde jste uzavřeli brány. Narinu Carvain zastihnete na hradě v Great Hall od 8:00 do 12:00 a od 15:00 až 20:00. Hraběnka svolí sejít se s Martinem v Great Chapel of Talos k válečné poradě. Jakmile proběhne schůzka, promluvte s hraběnkou znovu. Dá vám na výběr: „Let the Battle Begin“ nebo „I´m not ready yet“. První zvolíte v případě, že se již nemůžete dočkat bitvy. Druhé pakliže si nejste jisti, že vaše schopnosti jsou dostatečné pro tak veliký střet se zlem. Jakmile dáte (dříve nebo později) Carvain znamení, že jste připraveni, události se dají do pohybu.

Bitva
Daedry se zanedlouho začnou hrnout z brány ven, taktika je v nastalé řeži omezená. Snažte se jen zůstat poblíž Martina, který se v čele vojska tluče s daedrami jako divý. Nesnažte se vyhrát válku sami, přebíhejte raději z jednoho místa na druhé podle toho, kde je vás nejvíce zapotřebí. Nesnažte se pobíjet daedry příliš blízko u bran, čím blíže k nim budete, tím více dalších daeder se z nich bude valit. Jakmile se objeví veliká brána, vstupte do ní. (Možná se vstup snažte načasovat. Pokud v boji zemře Baurus nebo Jauffre, budou vám citelně chybět při dalších questech. Před skokem do brány tedy obhlédněte jejich situaci.)

Velká brána
Jakmile vstoupíte dovnitř, první, co pravděpodobně uvidíte, bude obléhací stroj, šinoucí se na jih směrem k bráně, a tedy k městu. Nyní je vše otázka času. Jakmile stroj pronikne z brány do světa smrtelníků, Bruma padne a všechna naděje s ní. Pokud však najdete velký pečetní kámen dříve, ,rána se zhroutí a vítězství je vaše. Takže žádné zdržování, žádné loupení a bojování s nepřáteli, se kterými bezpodmínečně bojovat nemusíte. Takový svižný postup vám doufejme zajistí dostatek času do jiné fáze brány, kde již šarvátky budou nutností. Spěchejte do pečetní hlásky. Jakmile se objevíte zpátky u Brumy, bitva dohořívá, poslední daedry umírají a Martin se chystá provést rituál vedoucí k cestě do ráje. Ale půjdete do něj vy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ráj
Po zničení velké brány u Brumy jste jistě pomuchlaní, unavení a bez zásob. Investujte tedy trochu, neboť jakmile budete jednou v ráji, nevrátíte se odtamtud dříve, než zemře Mankar Camoran. Až budete připraveni na přenos do ráje, vraťte se zpátky do Cloud Ruler Temple a informujte o tom Martina. Ten poodstoupí a rozžehne portál. Račte dál.

Vítejte v jiném světě
Přivítá vás Mankarův hlas. Poví vám toho hromadu a na závěr dodá, že vás očekává na Carac Agailor, u svého trůnu. Hned kousek od vás můžete promluvit na téma „Ascended Immortals“ právě s nimi, jsou to kultisté Mythic Dawn zemřelí v Camoranových službách. Nyní čekají na návrat do Tamrielu po boku Mehrunese Dagona. Jejich zdejší pobyt je utrpením. Pořád dokolečka jsou zabíjeni daedrami, oživováni a znovu zabíjeni. Jedinou cestou jak z této šlamastyky ven, je pro ně Forbidden Grotto. Jenže tam pouští Mankar Camoran jen některé vyvolené, v poutech Bands Of The Chosen.

Osvobození Anexese
Nikam jinam než na východ jít nemůžete, vstupní prostor ráje má tvar trychtýře. Na mostě ke dveřím do Flooded Grotto narazíte na dremoru Kathuteta. Říká, zdali prý chcete vejít do Forbidden Grotto, musíte jej buďto zabít nebo pro něj vykonat službu. Služba znamená osvobodit Anexese uvězněného Ascended Immortals. Je na severozápadě v Lair Of Anexes. Jeho doupě je zavaleno kamenem. Odstraníte ho tak, že aktivujete obě polena a pak i kámen jako takový. Jakmile skončíte, najděte Kathuteta ve Flooded Grotto. Nasadí vám Bands Of The Ghosen, ale upozorní vás, že přes jeho bratra Ortheho stejnak neprojdete. Samozřejmě vám Kathutet na začátku nabídl i onu první možnost. Pamatujte ale, že je vždy pět levelů nad vámi.

Zapovězená sluj
Obrázek zdroj: tisková zpráva Forbidden Grotto samozřejmě není žádné skvostné útočiště pro vyvolené, ale kruté vězení. Navíc zde potkáte zatraceně veliké množství nepřátel. Pokuste se je trošičku naporcovat, nebylo by dobré, kdyby se jich na vás vrhlo příliš mnoho najednou. V první ze tří sekcí sluje vás v jedné z místností čekají tři unikátní draemory. Jednou z nich je již zmiňovaný bratr Orthe. Přistoupit k nim je jistá smrt, je tedy lépe zapsat se u Eldamila. Vaše spolupráce s ním je pro vás nezbytností, pouze s jeho asistencí budete schopni opustit Forbidden Grotto.

Eldamil
Bývalý Camoranův učitel byl tím, kdo zosnoval atentát na císaře a otevřel bránu u Kwatche. Nicméně se od té doby stal lepším člověkem a chce vám pomoci. Dostane vás přes Ortheho. Jakmile je Orthe pryč, Eldamil otevře vrata vedoucí do východní části rokle. Nepokoušejte se ji přeskočit ani tehdy, pokud jste bravurními skokany. Akorát byste se na druhé straně dostali do slepé uličky a museli skákat zpátky. Raději vyčkejte, až vás Eldamil naloží do klece přepravníkového mechanismu, který svým pohybem zároveň otevře dvířka nutná pro další postup. Eldamil s vámi nepojede, ale ještě se potkáte v následující sekci Grotta. Tam vám sundá Bands Of The Chosen, bez nichž nelze mučírnu opustit. Tamtéž ho ještě požádejte o pomoc, ve třetí sekci vám pomůže zabít Medrike - Anexesova bratrance, a vyvede vás na Terrace Of Dawn.

Carac Agaialor
Nacházíte se na vrcholu hory, prostor je zde podobný tomu vstupnímu. Pokračujte severně k soše Mehrunese Dagona se sekerou. Odtamtud vede pod třemi oblouky cesta na východ, k budově podobné chrámu. Tam potkáte Camoranovy děti. Ravena, kterého jste zabili tehdy s Baurusem při falešné předávce třetí kopie. A Rumu, která vám poručila popravit Jeelia. Tito dva na vás sami od sebe nezaútočí. Pokud se je rozhodnete zabít, můžete, ale téměř okamžitě vstanou z mrtvých. Stvořitel ráje totiž, dokud je sám živ, dokáže život na svém panství jak brát, tak dávat. Takže nemusíte ztrácet čas s potomky a jděte rovnou za Mankarem. Bude vám něco povídat. Pokud ho nenecháte domluvit, bude možná snazší ho zabít a to udělat musíte.

Zkáza Camoranů
Obrázek zdroj: tisková zpráva Mankar Camoran má permanentní Reflection, Absorption a Demage Reflection. Enchantované zbraně zde mnoho nepomohou, možná spíše poctivé železo. Samozřejmě se ho jeho děti budou snažit udržet naživu, musíte zabít všechny tři. Se smrtí Mankara Camorana vám v inventáři přibude předmět, který jste tam již jednou měli. Amulet králů. Martin vás netrpělivě očekává. Je totiž třeba zapálit Dračí louče v Temple Of The One a posílit tak bariéru mezi Tamrielem a Oblivionem.

Zapalte dračí louče
Vydejte se s Martinem na cestu. Jauffre, jestliže přežil bitvu o Brumu, půjde s vámi. Vaším cílem je hlavní město Palace District. Před palácem, taktéž pokud přežil, bude čekat Baurus. Jestli není mezi živými, pak tam bude Kapitán Steffan. Vstupte do Elder Council Chambers a promluvte s kancléřem Ocatem. Bude vám vyprávět o radě, která se sešla, aby diskutovala o Martinově nároku na trůn. Příběh nedopoví, přiběhne posel se zprávou o útoku. V celém městě se otevřely brány a daedry jimi pronikají. Vy a malá skupina bojovníků se musíte dostat do Temple Of The One. Ve skupince je Martin (Baurus, Jauffre, kapitán Steffan), bojový mág Ocato a někteří další. Když doběhnete k Temple Of The One, zjistíte, že kromě bran, které všude kolem chrlí jednu daedru za druhou, je zde asi největší problém. Ve dveřích chrámu stojí se sekerou sám Mehrunes Dagon.

Souboj velikánů
Mehrunese nelze zabít zbraní smrtelníka, ale zranit ano. Promluvte s Martinem, dejte Dagonovi pořádnou ránu zbraní nebo kouzlem. Vlivem razance úderu odkryje vstup do chrámu. S Martinem pak vběhněte dovnitř. Poslední dědic linie Septimů se vám omluví, že již nebude moci být u znovuzrození Tamrielu, a poděkuje za přátelství. Pak už jste mimo hru, nepotřebujete tedy návod. Jen stůjte v chrámu a kochejte se následujícími událostmi.


Guildy

Ve hře je možnost přidat se do několika společenství, které vám ulehčí váš pobyt v Cyrodiilu.

Mages Guild
Obrázek zdroj: tisková zpráva Cech mágů se od ostatních gild trochu liší, neboť je mnohem více sebestředný než ostatní. Nebudete proto pracovat na problémech jiných lidí, které vám gilda přidělí, ale na problémech gildy samotné. Vstoupit do gildy je jednoduché, prostě si pokecejte s jedním ze sedmi pohlavárů, kteří vedou jednotlivé frakce. Jsou to Carahil z Anvilské gildy, Kud-Ei z Bravilu, Jeanne Frasoric z Brumy, Falcar z Cheydinhalu, Teekeeus z Chorrolu, Dagail z Leyawiinu a Adrienne Berene ze Skingradu. U těchto jednotlivých „lidí“ a jejich frakcí budete také plnit doporučující úkoly (Recommendatin quests), které je nutno splnit předtím, než budete vpuštěni na Arcane University v hlavním městě.

Fighters Guild
Cech bojovníků funguje jako zprostředkovatel: Přijímá zakázky a rozděluje je mezi členy. Jestli máte nadání pro mlácení záporáků, tak je to něco po vás. V každém městě, krom Imperial City, je jedna centrála, kde můžete projevit svůj zájem a vstoupit do této gildy. Osoby pověřené přijmout vás do gildy jsou ve městech Anvil, Chorrol a Cheydinhal.

Thieves Guild
Cech zlodějů a chmatáků není zas tak lehké kontaktovat. Nejjednodušší cesta je prohlédnout si v hlavním městě plakát s vypsanou odměnou na Gray Foxe a pak podplatit nějakého žebráka, aby vás nasměroval k tomuto lapkovi.

Dark Brotherhood
Cech nájemných zabijáků nemůžete kontaktovat... Samy budete zástupci tohoto temného společenství kontaktováni, pokud omylem nebo záměrně připravíte nějakou nevinnou duši o život.

Arena
Nálézt tuto arénu gladiátorů je vcelku jednoduché, stačí jen v hlavním městě návštívit čtvrť „The Arena“.


Cheaty
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Na to, abyste mohli cheaty používat, se nejdříve musíte dostat do konzole hry. Tu vyvoláte stiskem tlačítka ~ (klávesa nad tabulátorem). Po stisku se vám objeví příkazový řádek, do kterého vkládejte postupně tyto kódy:

tgm - nesmrtelnost zapnuta/vypnuta
tcl - procházení zdí zapnuto/vypnuto
coc "xyz" - transportovat k místu xyz
modpcs xyz,x - přidat x bodů dovednosti xyz (např. „modpcs blade,10“)
modpca xyz,x - přidat x bodů vlastnosti xyz (např. „modpca strenght,10“)
kill - sebevražda
lock x - zamknout v úrovni x vybrané dveře nebo truhlu (x = 1-100)
unlock - odemknout vybrané dveře nebo truhlu
tfh - podrobná pomoc zapnout/vypnout
help - ukázat možné příkazy konzole

Tento článek původně vyšel v časopisu Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Trailery, Videa, Editační nástroje, Patch, Slovenštinu, Cheaty...

Související články: Návod - ostatní díly, Recenze, První pohled, Shrnutí dojmů, Preview, Novinky, Vše o Morrowind



Reyden & Ferda
editor & korektor: Tukan


 
 

Nejnovější články