Oblivion - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Oblivion - návod 2.část

11. 6. 2006 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Probereme dovednosti a zvyšování úrovně, odemykání zámků i zločiny. A provedeme vás prostřední částí hlavní příběhové linie, když půjdeme po stopách Amuletu králů ve Weynonském převorství nebo v chrámu M.Dagona.

Autor: Reyden & Ferda z české Oblivion fanstránky
Publikováno: 11.června 2006


Dovednosti a zvyšování úrovní

Ve hře je 21 dovedností. 7 bojovnických, 7 kouzelnických, 7 zlodějských. Maximální možná hodnota každé z dovedností je 100. Minimální hodnota je 0. Tento interval je ve hře dále rozdělen na pět částí, každá taková část přísluší jedné úrovni zvládání dovednosti. Pokud přecházíte z jedné úrovně zvládání dovednosti do následující, získáváte nějaký dovednostní perk. Hranice přechodu z jedné úrovně do druhé jsou následující:

Novic 0-24
Učeň 25-49
Pokročilý 50-74
Expert 75-99
Mistr 100


Zvyšování úrovně
Zlepšujte hlavní dovednosti spojené s vaším povoláním. Abyste postoupili na vyšší úroveň, musíte zlepšit alespoň 10x některou z hlavních dovedností (v libovolné kombinaci). Postup zlepšování lze sledovat v menu Dovednosti. Až se dostatečně zlepšíte v hlavních dovednostech, objeví se vedle kompasu ikonka zářícího půlměsíce s šipkou. Pro zvýšení úrovně se pak už jen stačí vyspat v posteli (nebo na zemi na rohožce).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Při zvýšení úrovně máte možnost zlepšit tři z osmi základních vlastností. Některé můžou obdržet zvýšený bonus v závislosti na tom, které schopnosti se vám zvýšily od posledního zvýšení úrovně. Například: pokud jste si zlepšili schopnosti mající osobnost jako vládnoucí vlastnost, dostanete větší bonus k osobnosti. Bonusy nezáleží na tom, jestli se jedná o hlavní či vedlejší dovednost. Navíc se vám při každém postupu zdraví zvýší o jednu desetinu vaší odolnosti


Odemykání zámků

Zámky se dělí do pěti tříd podle kvality a složitosti. Čím složitější je zámek, tím více má západek a tím těžší je jej odemknout. Poznámka: Některé určité zámky jsou označeny nápisem „Zámek vyžaduje klíč“ („Lock Requires a Key“). Tyto zámky jsou vyrobeny tak dobře, že se dají odemknout pouze pomocí klíče.

K odemčení zámku se používá paklíč, aby se jednotlivé západky dostaly do svých pozic. Toho se docílí pohybem myši dopředu. Západky jsou drženy pružinami o různé síle, aby se nedaly snadno nadzvednout. Abyste se pokusili dostat jednotlivé západky na své místo, stiskněte mezerník nebo levé tlačítko myši. Sebemenší pochybení může způsobit, že se západka vrátí a zlomí paklíč. I jedna jediná chyba může mít za následek, že se západky již umístěné vrátí do původních pozic a musí se znovu odstranit.

Čím vyšší je váš skill v odemykání (Security), tím lehčí je zastrčit jednotlivé západky na svá místa. Na vyšších stupních také spadne méně západek zpět, když uděláte chybu. Pokud dáváte přednost tomu, že sami zámky neodemykáte, můžete využít funkce automatických pokusů (Auto Attempt), která prověří obtížnost zámku a spočítá vám pravděpodobnost na úspěšné odemčení nebo zlomení paklíče.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Zločiny

Po nahlášení zločinu je na vás vypsána odměna. Výše je různá dle spáchaného činu. Pokud je zde odměna za vaši hlavu, stráže vás chytí a zatknou hned, jak vás uvidí. Pokud se zatčení pokusíte vyhnout, budete hledáni strážemi po celé zemi. Po zatčení máte několik možností:

- Jestli máte dostatek peněz, můžete zaplatit odměnu a vyhnout se tak vězení. Veškeré ukradené věci, které budete mít v tu chvíli u sebe, vám budou odebrány. A to platí i pro předměty, pro jejichž uzmutí nejste hledáni. Stráže vždy mohou zahlédnout postrádanou věc.
- Můžete vzdorovat zatčení. Tento krok ovšem není z nejchytřejších, jelikož strážní jsou tvrdí hoši, a i když je zabijete/utečete jim, nezbavíte se odměny vypsané na váš hříšný krk.
- Místo pokuty se necháte zavřít do vězení. Některé skilly vám po propuštění klesnou v důsledku delší neaktivity. Nicméně jiné schopnosti se naopak zlepší, jelikož kriminálníci, jak známo, drží pohromadě. Také se vypráví, že zájemci o členství v tajemné zlodějské organizaci si zde mohou udělat několik kontaktů.

Tyto akce jsou považovány za trestný čin, pokud budete odhaleni:

Krádež věcí, koně atd.
Vniknutí do domu bez povolení
Souboj (obrana není zločin)
Zabití (v sebeobraně to ovšem trestné není)



Pokračování návodu (z 1.části)

Weynonské převorství
Převorství je napadeno pěti kultisty Mythic Dawn. Již jste s takovými měli tu čest, jsou to císařovi vrazi. Tři z nich jsou venku. Dva další ohrožují Jauffreho uvnitř kaple. Venkovní zabijte. Bratr Piner, který byl obtěžován dvěma z nich, vás doprovodí dovnitř k záchraně velitele Blades. Nemáte mnoho času a Jauffre nekonečně života. Nejlepší způsob jak zabránit jeho smrti bude nastavení vlastního krku - zvolte pozici mezi Jauffrem a útočníky. Souboj to nebude snadný. Pokud se umíte léčit, jedině dobře. Martina nechte také bojovat, je zručným spojencem.

Jakmile porazíte vrahy, najděte Jauffreho v knihovně. Přestože tam pečlivě ukryl amulet, tento zmizel. Za nedlouho budete požádáni o jeho nalezení, ale nyní je třeba eskortovat Martina a Jauffreho na bezpečné místo. Takovým je Cloud Ruler Temple severozápadně od města Bruma. Když dorazíte na toto místo, Jauffre vám vyjádří své díky a pověří vás úkolem. Prvním z těch, které vedou ke znovunalezení Amuletu králů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po stopě úsvitu
Jauffre nezná způsob jak amulet najít, ale odkáže vás na Bauruse. Pokud si vzpomínáte, Baurus byl oním jediným členem Blades přeživším útok na císaře. Naposledy jste ho viděli, kterak zůstává u Urielovy mrtvoly hluboko v podzemí. Nechoďte ho však hledat tam. Místem, kde nyní zůstává, je Luther Broad´s boarding house ve čtvrti Elven Gardens hlavního města.

Baurus je sledován
Je pravděpodobné, že Bauruse nepoznáte okamžitě - svléknuv zbroj vypadá jako obyčejný obyvatel. Sedí u stolu proti dveřím, jimiž vstoupíte. Sdělí vám, že je kýmsi sledován. Dotyčný je prý s vámi uvnitř. Nohsleda bude zapotřebí pokořit. Za tímto účelem se Baurus zvedne ze židle a zamíří do sklepa. Astav Wirich, jeho pronásledovatel, půjde za ním. Vy nemeškejte a uzavřete procesí. Pod schody špeh odhalí svou identitu, rudá róba je neklamným znakem příslušenství k Mythic Dawn. Buďte Baurusovi k ruce, sám by nemusel v souboji obstát. V inventáři zesnulého kultisty pak naleznete knihu, první díl tetralogie Mankar Camoran´s Commentaries on the Mysterium Xarxes, Book 1. Nalezení zbývajících tří pokračování bude vaším dalším cílem. Baurus vám poví, že více vědomostí o nalezeném svazku bude mít Tar-Meena. Sám z něj usuzuje jedno - císař byl zavražděn kultem Mythic Dawn, posluhovači boha Mehrunese Dagona.

Svazek druhý
Tar-Meena je knihovnicí Arcane University. Budova se nachází v jihovýchodním rohu města. Zdali jste v této fázi hry již vyšší šarží v cechu mágů, naleznete Tar-Meenu v Mystic Archives. Pokud kouzla nejsou vaším koníčkem, pak je pro vás Tar-Meena k nalezení v předsíni Arch- Mages Tower. Knihovnice vám dá svazek druhý a vysvětlí, že kompletní tetralogie je klíčem k určení polohy brlohu Mythic Dawn. Sama další díly nemá, ale nasměruje vás do knihkupectví First Edition (První vydání), v Market District (obchodní čtvrti) hlavního města a k jeho majiteli Phintiasovi.

Svazek třetí
Knihkupec nikdy čtvrtý díl neviděl, ale od třetího někde splašil kopii. Bohužel ji však slíbil sběrateli z Valenwoodu jménem Gwinas, který se momentálně nachází ve městě a má se pro ni zastavit. Phintias myslí, že byste si měli s Gwinasem promluvit. Počkejte v obchodě, dokud Gwinas nepřijde a nevezme si kopii z Phintiasových rukou. Pak s ním promluvte a popište mu souvislost mezi knihou a císařovou smrtí. Elf se přizná k dosavadní touze stát se služebníkem kultu, nicméně s císařovými vrahy nechce mít nic společného. Dá vám třetí díl a své zápisky. Poznámky obsahují návod k získání čtvrtého dílu - smlouvu s Ravenem Camoranem, kultickým činovníkem, který měl Gwinasovi výměnou za knihu věnovat členství v bandě.

Svazek čtvrtý
Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní zpátky za Baurusem do Elven Gardens, promluvte s ním na téma „Mythic Dawn Meeting“ a „Sewers“ a následujte ho do podzemí. Jakmile se dostanete do příslušné sekce stoky, domluvte se s Baurusem, kdo z vás bude volavkou a kdo zůstane v týle krýt volavce záda. Volavka pak bude pokračovat přímou cestou do západních dveří vedoucích do Sunken Sewers. Druhý z vás zvolí cestu po jižním schodišti a vstoupí tamtéž skrz západní chodbu. Tam zůstane na stráži jako pozorovatel. Volavka se mezitím posadí, instruována Gwinasovými poznámkami, k malému stolku.

Raven Camoran se zanedlouho vynoří ze tmy a začne uvítací řeč. Netuší, že to není Gwinas, kdo sedí u stolu s knihou v podpaží. Tento stav ale nepotrvá dlouho, zjeví se další dva kultisté a zaútočí na volavku. Zřejmě ve volavce rozpoznali Bauruse, tedy Blade, kterou sledoval jejich kolega Wirich, nebo jej spatřili krýt vaše záda. Musíte tedy opět bojovat a zabít všechny nepřátele. Mrtvý Raven Camoran má u sebe poslední svazek čtyřdílné série. Baurus se s vámi rozloučí, odchází za Martinem věrně mu sloužit.

Zelená císařská cesta, kde věž poledního slunce dotýká se
Teď, když máte u sebe všechny čtyři potřebné knihy, musíte z nich zjistit, kde se nachází doupě kultistů a potažmo také Amulet králů. Pomoc nehledejte jinde než u Tar-Meeny. Bude potřebovat tři dny na postupné vyšetření obsahu tetralogie. Každý ze tří dnů, kdy ji navštívíte (můžete buďto každý po sobě následující den nebo i jinak) vám prozradí vždy další třetinu konečného odhalení. To nakonec zní: Green Emperor Way Where Tower Touches Midday Sun.

Toto sdělení vás nasměruje do Palace District. FT. Objevíte se na stezce vedoucí na severovýchod vstříc stoupajícím schodům. Pod nimi zahněte doprava a pokračujte k hrobu s kopulí. Patří princi Camarrilovi. Zde vyčkejte do pravého poledne. Slunce dopadající na hrobku odhalí mapu. Označí se i destinace na mapě vaší. Tam se nachází cíl další mise. Kýžená skrýš kultu Mythic Dawn, v kopcích západně od jezera Arrius.

Chrám Mehrunese Dagona
Před vstupem do Lake Arrius Caverns učiňte rozhodnutí, zda si vevnitř hrát na drsňáka a vzít chrám útokem, nebo vejít pokorně. Nechť toto vaše rozhodnutí vyplyne z objektivního zhodnocení vašich aktuálních schopností. Následující návod se týká druhé možnosti. Vy, kteří neuznáváte jiné cesty než cesty meče, vězte, že jakmile zabijete jednoho kultistu, budete muset pobít všechny. Nedají vám jinou možnost.

Prvním z činovníků Mythic Dawn je dveřník, sestupte k němu a dejte mu znamení. Otevře vám dveře do další lokace, kde se setkáte s jeho kolegou Harrowem. Harrow vás vyzve ke složení veškeré výbavy do jeho rukou. Propadne spolu s vašimi penězi kultu. Alespoň prozatím. Harrow vás pak propustí do Shrine Antechambre (chrámového předsálí). Odtud vejděte do Dagon Shrine (Dagonova Chrámu). Zde se poprvé setkáte s největší zápornou postavou hlavní linie, Mankarem Camoranem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Mankar Camoran
Mankar Camoran je vůdcem kultu Mythic Dawn a autor čtyřdílných zápisků k dílu většímu - Mysterium Xarxes. Tato kniha se nachází v chrámu a vy ji musíte odnést s sebou. Mankar má právě proslov, ukončí jej důležitým sdělením. Prý odchází do ráje, ale vrátí se zanedlouho ovládnout zemi - po boku samotného Mehrunese Dagona. Pak Mankar mizí. A Amulet králů s ním.

Mysterium Xarxes
Kniha Mysterium Xarxes však zůstává v chrámu. Můžete ji jednoduše vzít a pak z chrámu utéci. Nebo promluvit s Rumou Camoran, Mankarovou dcerou. Poručí vám provést obětní rituál na Jeeliovi, připoutaném k oltáři. Můžete Jeelia zabít nebo zachránit, toto rozhodnutí je na vás. Nejdůležitější je však kniha, ta musí z chrámu ven spolu s vámi. Takže ji ukradněte a utíkejte z chrámu, s Jeeliem nebo bez něj. Nemůžete prchat stejnou cestou, jakou jste přišli, dveře do předsálí jsou nyní zavřeny. Naštěstí jsou tu jiné, na severní straně horního patra. Tudy se po chvilce dostanete mimo vnitřní chrám. Vyběhněte pod širé nebe a rozlučte se s Jeeliem (pokud je s vámi). Do chrámu se můžete kdykoliv vrátit zpátky pro své peníze a výbavu. FT za Martinem.

Zvědové
Jste u Martina v Cloud Ruler Temple. Ukažte mu knihu Mysterium Xarxes. Předpokládá, že kniha v sobě ukrývá způsob, kterak otevřít portál do Mankarova Ráje a dostat se tak k amuletu. Odhalení tajemství knihy zabere nějaký čas, Martin vás zatím pošle za Jauffrem. Jauffre přizná, že Cloud Ruler Temple není tak bezpečný, jak si původně myslel. Byli zde v okolí, v uplynulých několika nocích, viděni narušitelé. Jauffre se neodvažuje vyslat své vlastní lidi. Jejich úbytek v objektu by mohl ohrozit Martinovu bezpečnost.

Indicie
Jauffre tedy požádá vás. Je si jist, že kapitáni Steffan a Burd vám budou schopni poskytnout více podrobností. Kapitán Steffan bývá na hradbách, u jídla v knihovně nebo poblíž Martina. Řekne vám, že špióni byli viděni za soumraku u runových kamenů pod skalnatým svahem. Kapitána Burda najdete v Great Hall v Castle Bruma nebo vedle Barracks. Od něj získáte informaci, že nikoho neznámého ve městě neviděl. Snad jen Jearl, jedna z obyvatelek města, se nedávno vrátila z jihu.

Sledování
Získané informace spolu zdánlivě nesouvisejí, vydejte se tedy po té čitelnější z nich. V sedm hodin večer je třeba být na velikém, sněhem pokrytém kameni. Balvan je jižně od cesty do pevnosti, kus po svahu dolů. Přikrčeni ke kameni se dívejte na jih a čekejte. Krátce po sedmé hodině se objeví dvě postavy u runového kamene, východně od nízkého kopce na jihu. Nechovají se jako špehové, avšak jejich přítomnost je velice podezřelá. Dodržujte odstup a po desáté hodině vás zavedou ke vchodu do jeskyně, jihovýchodně od města. Jeskyně pak končí poklopem do sklepení Jearlina domu. Pokud nejste zruční v otvírání zámků, před jeskyní odhalte oběma svou přítomnost. Promění se ve staré známé maniaky a zaútočí. Ukončete jejich životy a naleznete potřebné klíče.

Když vás Jauffre posílal odhalit špehy, žádal vás, abyste se pokusili získat informace o tom, co pohledávají v Martinově blízkosti. Tyto informace získáte ve sklepě Jearlina domu. Leží tam na stole zpráva psaná přímo rukou Rumy Camoran. Zprávu si můžete přečíst. Je v ní uveden mimo jiné důležitý fakt - chystá se otevření Veliké brány přímo u Brumy.

Pátrání
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud se vám nepodaří dostat na své výzvědné stanoviště u runového kamene včas a nechcete čekat dalších 24 hodin, nabízí se zde druhé řešení tohoto questu. V prvním případě jste sledovali nápovědu kapitána Steffana. Tentokrát budete postupovat dle informace, kterou vám poskytl druhý z kapitánů. Projděte se po Brumě a pokuste se najít Jearlin dům. Shledáte, že je zamčený. Pokud se jej pokusíte otevřít, půjdete nejspíš sedět. Je třeba na to jít jinak. Ve městě jistě narazíte na žebráka Jorek the Outcast (Jorek Vyvrženec). Promluvte si s ním o „Strangers in Town“. Bude předstírat sklerózu, osvěžte mu proto paměť pár mincemi. Vypoví, že spatřil v okně Jearlina domu neznámou postavu.

Toto je informace natolik zásadní, že po její interpretaci kapitánu Burdovi dostanete svolení k prohlídce domu. Už víme, že ve sklepě je zpráva od Rumy Camoran. Jděte zpátky za Jauffrem. Uvědomí město o možném napadení. Vás odkáže na Martina. S největší pravděpodobností se vyjevilo tajemství knihy Mysterium Xarxes.

Krev Daedry
Martin úporně studuje knihu. Rád by totiž otevřel portál vedoucí do Ráje Mankara Camorana. Jediné, co však nyní ví, je, že k tomu bude potřebovat daedrický artefakt. Artefakt je svou podstatou přímo svázaný s daedrou jako takovou.

Takových „osobních“ daedrických předmětů je ve hře patnáct. Vyvolat daedru znamená nabídnout na oltáři nějakou speciální ingredienci. Pokud jste na nižších levelech, pak vězte, že dotyčné ingredience bude náročnější získat - bývají v inventáři příšer vyšších levelů, které se vám nemusí dařit potkávat, pokud jste sami na levelu nižším. Někteří obchodníci je mají na prodej, ale vzhledem ke vzácnosti zdaleka ne každý. Budete muset hledat. Martin vám ještě na počátku vašeho úkolu poradí přečíst si knihu Modern Heretics. Nachází se na Martinově stole v Great Hall. Po jejím přelouskání se vám objeví na mapě lokace Azura´s Shrine. Tam povedou vaše další kroky... v třetím dílu návodu příště.

Tento článek původně vyšel v časopisu Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Trailery, Videa, Editační nástroje, Patch, Slovenštinu, Cheaty...

Související články: Návod - ostatní díly, Recenze, První pohled, Shrnutí dojmů, Preview, Novinky, Vše o Morrowind



Reyden & Ferda
editor & korektor: Tukan


 
 

Nejnovější články