Max Payne - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Max Payne - návod 1.část

27. 7. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Max Payne je horkým adeptem na akční hru roku a my jsme pro vás ještě před recenzí připravili první část návodu.


Max Payne - návod (1. část)

Autor: Nukem
Publikováno: 27.července 2001

Max Payne je klasickou střílečkou, byť v netradičním vypodobnění. Logické hádanky tu vlastně nenajdete a tak případný zákys můžete očekávat snad jen díky přehlédnutí důležitého místa. Samotný postup hrou je víceméně přímočarý a proto jsem se snažil být co nejstručnější a vyzdvihnout pouze ty podstatné body (i když někdy jsem se možná neudržel). V případě nesrovnalostí, nebo nedej bože chyb využijte, ke svým dotazům diskusní fórum. Přeji vám mnoho zábavy a plno netradičních zážitků.

 1. The American Dream
V předsíni si prohlédněte (klávesou Use) symbol na zdi. Pak v další místnosti zvedněte telefon. V místnosti s krbem vyjděte nahoru do patra. Po zlikvidování všech gangsterů Maxovo vzpomínání končí.

 1.1 Roscoe Street Station
Po vystoupení z podzemky na 5. nástupišti se vydejte nejprve do dveří vlevo. Tam leží mrtvý člen ochranky. Nezapomeňte všude prohledávat skříňky, je v nich střelivo a pilulky. Po prozkoumání toalety vyjděte schodiště. Jediná možná cesta vede na 4. nástupiště (sledujte ukazatele). Dále směrem na 2. nástupiště. Zde jsou dveře od řídicího centra podzemky zamčeny kódovým zámkem. Vlevo otevřenou brankou se dostanete na 2. nástupiště. Až si prohlédnete místnosti za dveřmi vpravo od vchodu, vydejte se na druhou stranu nástupiště. Tam zachráníte strážného, který vám otevře dveře do řídicího centra. Pravé dveře na druhém konci řídicího centra vedou k ovládacímu pultu. Levým tlačítkem zapněte napájení montážního vozu na 2. nástupišti. Vejděte do vozu a ovládacím kolem rozjeďte soupravu. Z vozu vyjděte předními dveřmi, přes poraženou zábranu dál po kolejích dozadu. Po pravých schůdkách ve stěně se dostanete do staré části podzemky.

 1.2 Live From The Crime Scene
Jediná cesta vede zaplavenou tratí. Po té dojdete k nástupišti. Po schodech nahoru dojdete až ke dvou chlápkům, kteří se hádají o detonátor. Dveře, u kterých stáli prozkoumejte a pokračujte dál po schodech dolů hledat detonátor. Dojdete do sejfu banky. Prostřílejte se do řídicího centra. Tam u centrálního monitoru se střídavě otevírají dveře po stranách místnosti. V části "C" leží na stolku listiny, v části "A" najdete detonátor. Použijte ho u dveří nahoře, následuje výbuch a la "Matrix - výtah"a setkání s Alexem. Po filmečku vyjděte po schodech do patra, v budce vypínačem otevřete bránu vedoucí na Roscoe Street.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 1.3 Playing It Bogart
Třetí část začíná přestřelkou v hotelu. Na stole si přečtěte dokumenty a vyjděte z pokoje na schodiště. Dole v pokoji si poslechněte rádio, kde se dovíte, že jste stíháni policí za vraždu Alexe Baldera. Proskočte oknem na střechu a dejte se vlevo. Za dveřmi stojí další skupinka padouchů. Sejděte po schodech dolů. V pokoji 301 můžete zmáčknout ovladač k vibrační posteli, ta odjede, je pod ní ukryta dvojka brokovnice. Pokračujte směrem k východu. Petlici na dveřích ustřelte. V následujícím pokoji si poslechněte nejnovější zprávy a poté opět k východu. Zde jsou východové dveře zamčeny, proto projděte pokojem vlevo. V pokoji 313 si přečtěte dopis ležící na stole. Dveře naproti toaletě na konci chodby můžete prostřílet, skrz okno se dostanete na římsu a po ní k zabedněným oknům zamčeného pokoje. Prostřílejte bednění, uvnitř pokoje je spousta lékárniček a nábojů. Vraťte se na začátek chodby. Vlevo dojdete ke kouřícímu kotli. Ten po zásahu z vaší zbraně vybuchne a prorazí podlahu. O patro níž v pokoji 216 si přečtěte deník patřící Candy Dawn. Dvojitá skříň v pokoji je průchozí. Když se vydáte do chodby, odkud vás napadli pistolníci, naleznete na jejím konci funkční služební výtah.

 1.4 The Blood Veins Of New York
V prádelně si hravě poradíte se třemi chlápky. Další zprávy v televizi vás určitě potěší. Projděte dveřmi pod zeleným světlem do skladu. Další dveře pod zeleným světlem si musíte uvolnit několika zásahy do beden před dveřmi postavených. Postačí i trubka, ušetříte střelivo, i když toho je stejně všude spousta. V kotelně si přečtěte komiks v novinách na zemi a vemte si baseballovou pálku. Pak po železných schodech nahoru do kuchyně. Z ní se dostanete do přízemí hotelu. Přerušte rozhovor čtyř chlápků za dvojitými dveřmi a na malém stolku seberte klíč. Ten pasuje do dveří na konci chodby s cedulí "Nerušit". Po přestřelce dojděte k recepci. V telefonní ústředně můžete odposlechnout rozhovor. Schody před recepcí vedou do prvního patra do klubu. V herně vyjděte dveřmi na střechu a proskočte skleněnou výplní dolů. Po likvidaci nepřátel si v recepci "zabzučte" u vchodových dveří (časově omezeno) a jimi vyjděte na ulici.

 1.5 Let The Gun Do The Talking
Běžte na druhý konec ulice. Na zdi jednoho domu jsou k přečtení noviny a na konci domu vchod do suterénu. Až dojdete k plynovým bombám, střelte do nich a vzdalte se. Jedna z nich odletí a vyrazí dveře. Pokračujte dál až ke schodišti do přízemí. Zvonící telefon je určen vám. V místnosti za chodbičkou vejděte dveřmi vpravo do skladu, ustřelte zámek, přečtěte si dopis u výdejového okénka a z police vzadu seberte klíč. Vyjděte ze skladu a dveře na protější straně místnosti odemkněte klíčem. Postupujte do až do třetího patra. Strženou část na ochozu přeskočte a vejděte do pokoje. Z něho oknem na požární schodiště.

 1.6 Fear That Gives Men Wings
Sejděte schodiště. Jedinými dveřmi se dostanete do protější budovy. Dveře do prádelny bude potřeba nějak odemknout. Protější dveře vedou na dvůr a dveřmi pod lampou se dostanete do další budovy. Ve druhém patře najdete chlápka, kterého donutíte, aby vám umožnil průchod do prádelny. Projděte prádelnou a použijte výtah. V pokoji si odpočiňte u televize a pak vyjděte oknem na střechu, po trubkách do pokoje druhé budovy. Podobně další okno vede k dalším trubkám. Uvnitř následující budovy počkejte, až dva chlápky zlikviduje exploze. Když strčíte do dveří, zeď se rozpadne. Pokojem se dostanete na druhou stranu ochozu a po spadlém kusu stropu o patro výš. Za dveřmi na druhé straně ochozu uslyšíte vyřvávat Vinnieho Gognittiho. Ten postřelen vámi uprchne. Na stole leží dopis od Vinnieho šéfa, Jacka Lupina. Vyskočte oknem a následujte Vinnieho po trubkách a z pokoje po schodech o patro výš. Vinnie skočí na vlakovou soupravu podzemky. Počkejte si na další soupravu a skočte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva


 1.7 Police Brutality
Po projížďce skončíte na střeše domu. Jděte po trubkách na protější budovu. Na další budovu musíte skočit. Oběhněte celou střechu a vejděte do budovy. Po schodech pak až do přízemí. Přes basketbalové hřiště vrátky k výtahu, který si přivolejte. Nahoře obejdete několik billboardů až ke skleněné výplni na střeše. Tou proskočte do místnosti. Z ní se dostanete opět na střechu k požárnímu schodišti. V bytě se mrkněte na televizi a vyjděte na chodbu. Ven na terasu do další budovy, z chodby opět ven na terasu a dolů na dvůr. Tam na vás čeká Vinnie.

 1.8 Ragna Rock
Ocitnete se před Lupinovým klubem. V pokladně je vypínač tajných dveří, jež vyjedou za vámi. Uvnitř si můžete pročíst knížku. V další místnosti, pravděpodobně diskotéka, projděte plechovými dveřmi ve stěně na níž je nakreslen obrovský obličej. Další diskotéka, na protější straně je z ní východ. U kovových dveří vedle stolku s okultistickými knihami je vypínač, dveře se otevřou. Po schodech nahoru se dostanete nad diskotéku s obličejem. Pak nad druhou diskotéku. Za jedinými dveřmi po dřevěných schodech nahoru do vinného sklepa (tedy sklep ve druhém patře... ;-) Obejděte police se sudy a po dřevěných schodech dojděte až nahoru na střechu. Úzkým průchodem, po trámech přejděte na druhou stranu zdi. Dozadu po střeše a po římse do protějších dveří. Po schodech dojdete až za oponu, kterou jste viděli z druhé strany z diskotéky. Na protější straně je ovládací pult se spínačem na vysunutí stěny. Spínač na pyrotechniku vám může pomoct při likvidaci protivníků. Za vysunutou stěnou je vpravo nad schody pult k ovládání velkých desek. Překlopte páčky vypínačů 2 a 4. Za deskami vyjděte po schodech nahoru a po římse do dveří.

 1.9 An Empire Of Evil
Na pohovce vlevo si přečtěte dopisy. Vydejte se po schodech nahoru, vrátka si otevřete vypínačem po straně. Zde vás čeká Lupino, ale ještě než se ukáže, budete mít co dělat se slušným zástupem agentů.

 2. A Cold Day In Hell
Po požití whisky říznuté drogou prožíváte znovu tragickou událost, jež se stala před třemi lety ve vašem domě. Tentokrát se chodby domu poněkud natahují. Doufám, že jsem objevil minimální trasu, jak bludiště projít. Na jednotlivých rozcestích se dejte těmito směry: 3× vpravo, 2× rovně, 1× vpravo a měli byste dojít do obýváku s krbem. Vodítkem by měl být pláč Maxovy ženy, odkud jej slyšíte, tam zatočte. Následuje cesta do patra, do dětského pokoje. Cesta tam vede po úzkých pěšinkách, či jak to nazvat. První odbočky vlevo si nevšímejte, přeskočte až na druhou vlevo. Pozor, gravitace je tu trochu nízká, než jste zvyklí. Pak přeskočte na další pěšinku rovně. Na rozcestí rovně a kousek za ním doprava. Projděte dětským pokojíčkem do pokoje Maxovy ženy. Pročtěte si její deník na stole, pak dojděte těsně ke dveřím u stolu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 2.1 The Baseball Bat
Po osvobození se z pout jděte ke dveřím za kotlem. Vyčkejte, až bude chodba vlevo čistá (projdou tři chlápci) a dejte se doprava a opatrně je následujte. Po pravé straně vedou dveře do skladu, kde je brokovnice. Naproti nim, jsou otevřené dveře do místnosti s gangstery. Sledujte, kam se dívá jeden z nich, co stojí poblíž dveří. Jakmile se bude dívat dopředu, proklouzněte do skladu. Pak můžete začít s likvidací, přičemž vám pomohou i plynové bomby, kdy jedna z nich po výbuchu odlétne ke dveřím skladu. Pak se vydejte po chodbě dozadu k výtahu. Vyjděte na ulici a jděte doleva do hotelu. U dveří ve vstupní hale vyslechněte telefonní rozhovor. Po likvidaci nepřátel si můžete poslechnout rádio na stolku. Na záchodě trůní ještě jeden terorista. Jděte do patra a zúčtujte s chlápkem od baseballové pálky. Vyjděte východem ven.

 2.2 An Offer You Can't Refuse
Vladimír vás pověří vyčištěním lodi plné zbraní od jeho nepřátel. Ve strážní budce je u okénka vypínač od vrat. Vejděte do skladu číslo 4. Z beden můžete přeskočit na spadlé schodiště. Na konci ochozu jsou náboje a pilulky.
Vyjděte ze skladu malými dveřmi a jděte do skladu číslo 5. Výtahem nahoru, na konci je vypínač k jeřábu. Ten odstraní bednu ode dveří. Venku se dejte doprava. Vyšplhejte ze zadu na jeřáb do kabinky a spusťte jej. Jeřáb vyzdvihne kontejner a uvolní vám cestu dál. Proběhněte pod kontejnerovým jeřábem a ukryjte se v otevřeném kontejneru vlevo. Až jeřáb havaruje, jděte nazpět na druhou stranu. Řidiče dalšího kontejnerového jeřábu zastřelte. Sklápěcí most vpravo vám před nosem vysunuli, pokračujte tedy dál dozadu. Přes ocelový vor přejděte kanál. Za malým prostorem vyhrazeným plotem leží několik nábojů, když ustřelíte zámek, můžete je sebrat. Za vysokým plotem stojí vlek. Střelte do klínu pod jeho kolem. Vraťte se ke sklápěcímu mostu. Přejděte jej a jděte až dozadu do skladiště.

 2.3 With Rats And Oily Water
Obejděte bedny s kartonem až na opačný konec skladu, kde je výstup na ochoz pod střechou. Jelikož vám cestu rovně ke dveřím blokuje bedna, musíte obejít celý ochoz. Z druhé strany se lze dostat do otevřeného kontejneru z beden. Jděte pak do dveří za bednou na ochozu. Počkejte až dorazí kontejnerový jeřáb a skočte na něj. Budete se muset dostat na druhou stranu, ale cestu rovně blokuje zdemolovaný kontejner, proto jej musíte objet. Cestu si můžete krátit likvidováním hlídek na strážných věžích ostřelovačkou. Až se dostanete na druhou stranu vejděte do dveří, které vedou na ochoz v dalším skladu. Vydejte se na protější ochoz. Pod ochozem si všimněte plotem odděleného prostoru s vrátky. Ty otevřete vypínačem, který se nachází za dveřmi na druhém konci ochozu. Vyjděte ven do doku a vstupte na loď. Ubírejte se na velitelský můstek, kde zvedněte telefon. Otevřete si dveře za vámi do podpalubí, kde vás čeká Boris. Vzadu za dveřmi se nachází skladiště, kde si za odměnu můžete vzít, kolik unesete. Vraťte se nahoru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 2.4 Put Out My Flames With Gasoline
Pokud vám dosud nebylo dostatečně horko, teď určitě bude. Restaurace je past plná náloží a benzínu. Od vstupních dveří utíkejte kousek podél pravé stěny a pak rovně za bar do dvojitých dveří do kuchyně. Nezastavujte se, proběhněte kuchyní do skladu, oběhněte padající regály zleva, pokud ještě nepopadaly, můžete projít mezi nimi. Za regály jsou dveře do chodby. Utíkejte prostředkem chodby do restaurační části a běžte opět přibližně prostředkem doleva, kde je průchod do další místnosti. Zde je východ rovněž na protější straně, ale vy místnost musíte oběhnout podél stěny vpravo, nábytek v cestě přeskákejte. Po schodech nahoru a do levých dveří. V následující místnosti jsou dveře v pravém předním rohu. V chodbičce chvilku počkejte, až popadají regály, pak přes ně přeskákejte po místech s nejmenšími plameny. Proběhněte klikatou uličkou, kde to hoří nejmíň na roh chodbičky. Tady se zastavte, přednost má letící plynová bomba zleva. Vydejte se směrem, odkud letěla a přelezte regály, za dvojitými dveřmi peklo končí (až na pár darebáků). Projděte místnostmi až narazíte na poklop do stoky. Tu projděte. Na konci vás bude čekat Vladimír.

 2.5 Angel Of Death
Nacházíte se ve vile Punchinela. Postup je velmi jednoduchý. Z každé místnosti vedou z velké části jen jedny dveře dál. V kuchyni, kam vyjdete ze sklepa si všimněte karet na stolku. Ve vstupní hale půjdete nejprve po schodech doprava, až vyřídíte všechno osazenstvo vydejte se do protějších dveří. Tak se prostřílíte až k Punchinelovi.

Tím jsme ukončili první dvě kapitoly a zbytek hry si popíšeme v příštím díle, který se objeví na počátku příštího týdne.

Nukem
připravil: Leon




Nejnovější články