Lionheart - návod 4.část
zdroj: tisková zpráva

Lionheart - návod 4.část

27. 12. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V závěrečném dílu návodu na RPG Lionheart z alternativního středověku navštívíme Planiny, Pyreneje, Montaillou, Toulouse a desítky dalších lokací včetně finálního souboje s drakem plivajícím oheň.

Autor: Dreb
Publikováno: 27.prosince 2003


Zvětšit Toto je závěrečná čtvrtá část návodu na českou verzi RPG Lionheart (recenze) z alternativního středověku. Výběru postavy, obecným tipům pro hraní a prvním kapitolám (Barcelonské brány, Barcelonský přístav, Vchod do stok) jsme se věnovali v prvním dílu návodu, další sekce hry (Barcelonská chrámová čtvrť, Inkvizice, Křižovatka, Barcelonské pobřeží, Rio Elbro, El Bosque, Lago del Rio Elbro) jsme rozebrali v druhém dílu návodu a konečně minule v třetím dílu návodu jsme navštívili Otrokářské doupě, Gobliní tábor, Barcelonu a další místa ze hry.


Planiny

Do lokace se dostanete jen pomocí teleportačních krystalů. Ihned jak vstoupíte, přiběhne k vám inkvizitor Diego a požádá vás o pomoc proti temným kacířům, vydávajícím se za inkvizitory. Můžete mu přislíbit pomoc a pak se k vám Diego přidá a bude s vámi, než temné inkvizitory zabijete anebo můžete jít za temnými inkvizitory a nechat se najmout od nich a zabít Diega. Získáte stejně zkušenosti a navíc přístup do velmi zajímavé nabídky věcí. Rozhodnutí tedy nechám na vás.


V mapě se nacházejí nepříjemné rostliny, které vypouštějí spory. Vám až zase tak moc neudělají, ale společníky celkem snadno zlikvidují. Nechte je tedy radši někde stát. Mimo těchto rostlin narazíte přibližně uprostřed mapy na výběrčí dluhu, které v pohodě sejměte, pak také na červený krystal. Mimo něj je v lokaci ještě velmi zajímavý obchodník, který má dvě pěkné zbraně. Luk ledového masakru (+20% zranění chladem, +20% bodná zranění) a Sekera osudové kletby (6-14+6 zranění, bonus 66 proti normálním zvířatům, +20 uhýbání, +20 skrývání, -1 charisma). Pokud bojujete jednoručními zbraněmi, určitě si sekeru kupte. Až budete hotovi, opusťte lokaci severním průsmykem.


Pyreneje

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vítejte v zimě. Pořádně se zabalte a natřete to obrům a další havěti, která na vás zaútočí. V lokaci se nachází jeskyně plná vlků (na západě) a pak také jeskyně se zlobry (na východě), kteří jsou poměrně slabí, ale je za ně hodně zkušenosti. Uprostřed lokace sou velké kamenné dveře, které ale neotevřete, takže se musíte dál dostat právě přes jeskyni zlobrů. Na jejím konci si pokecáte s jedním zlobrem a ten vám řekne, že jejich kmen ovládl démon a oni na vás musí útočit.

Druhá část podzemí je také jen o boji a až se dostanete do doupěte Aka Manth, kde narazíte na další mocnou devu, která sice bude vytvářet iluze sebe sama, ale to by vám nemělo činit nejmenší potíže. Poté budete moci opustit jeskyně, ale dejte pozor, čeká na vás partička obrů. Pyreneje opusťte teleportem an severu.


Montaillou

Objevíte se u teleportačního kamenu (1). Úkolem v této lokaci je najít otce Michaela (15), ale samozřejmě tu jsou i jiné cíle. Pomožte strážným s vlky a poté se vydejte na sever. Po schodech vystoupejte na útes a potkáte DaVinciho (2) u rozbitého létajícího stroje. Promluvte s ním a budete postaveni před dva úkoly. Získat pro DaVinciho drahokam ducha a najít Nostradama. Drahokam ducha má mít u sebe obchodník Guillaume, který se nachází v západní části lokace (13). Dejte ale pozor, aby vás jen neobral o pár zlatých a neutekl. Když si s ním promluvíte o drahokamu, řekne vám, že ho zkonfiskoval inkvizitor Fournier (5), Toho najdete v chrámu západně od náměstí. Buď pro něj můžete splnit úkol, nebo mu zalhat nebo mu drahokam ukrást.

Pokud se rozhodnete pro něj splnit quest, budete muset nalézt čarodějnici, která se nachází v JZ části mapy ve své chatrči (16). Dříve než za ní půjdete, zajděte za bratrem Michaelem (15), který sídlí v jedné z chatrčí v JV rohu mapy, ukecejte hlídače, aby vás pustil dovnitř a pořádně rozviňte rozhovor. Dostanete další úkol. Poté se vraťte na náměstí a budete svědky rozhovoru mezi Esclarmonde (17) a starostou. Až skončí, promluvte si s ní a bude vám zadán úkol vyřešit nepříjemnosti v Toulouse.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Poté zajděte za starostou (6), získejte si jeho přízeň a dozvíte se Beatrice (14), která zakletá do slepice. Vyhledejte ji (11) a jděte za čarodějnicí (16). Pořádně si s ní promluvte a dozvíte se o Nostradamovi a taktéž zbavíte Beatrice kletby. Pokud se pak za ní zastavíte u ní doma (14), budete odměněni. Dále se stavte za starostou, promluvte s ním také o problému Toulouse a poté jděte za Fournierem. Pokud jste si vybrali splnit pro něj úkol, buď mu udejte starostu nebo ho zabijte. Důležité je, abyste odcházeli s kýženým gemem, který doneste DaVincimu do krčmy (7). Až mu ho předáte, pokecejte s krčmářem a zajímejte se o zlato. Dobře vedeným rozhovorem se prokecáte k dalšímu úkolu – legendě o ukrytém pokladu.

Jděte tedy na hřbitov, klikněte na náhrobní kámen Jeana Phillippe Cihlara (9), promluvte si s duchem. Více méně se s vámi bavit nebude, ale řekne vám, že úkol může rozřešit jen ten, kdo žije jako on. Vraťte se tedy do hospody, promluvte si s inkvizitorem a dejte si s ním pečínku. Sice to zhnusí místní obyvatele, kteří se si na vás počkají, ale dá se jim vysvětlit, že nejste příznivcem inkvizice. Můžete je taktéž i zabít, až hospodu opustíte a oni vás obstoupí. Poté se vydejte za duchem, nelžete mu a dozvíte se heslo k hlavě, která se nachází kousek od něj (10). Uvnitř krypty pak naleznete velmi dobrý luk.

Nyní vyhledejte chlapce jménem Henri (4) a přislibte mu zachránit jeho otce. Ten je hned za mostem (5) a s jeho záchranou byste neměli mít nejmenší problém. Dále jděte do SZ části lokace, kde narazíte na devu jménem Nanghaithya (12). Zabijte ji. Pokud se bude transformovat, útočte na ni tak dlouho, dokud nenaskočí dialogové okno a poté jděte za čarodějnicí. S tím co vám dá to bude již hračka. Až Nanghaithya zemře, jděte do jeskyně za ní a zatáhnutím za páku oživte brnění, které se k vám přidá. Je to slušný rubač. Nyní jděte za Luciusem, strážcem dveří bratra Michaela a pokecejte s ním o titánech v Toulouse. Přizná se ke lži, ale vy mu slibte pomoc a vydejte se Toulouse.


Toulouse

Obrázek zdroj: tisková zpráva Zde můžete buď s titány pokecat a prokecat se až k úkolu zabít Lucia, čímž by titáni odešli anebo si jen můžete se všemi pokecat a pak je pobít. Důležité je, když narazíte na Mathua a Poimaino, abyste počkali až dokecají a pak promluvili s Thierrym a řekli mu, že je vše v pořádku a může jít. To ale můžete udělat i potom, co titány pobijete. Až budete zpět v Montaillou, pokecejte si s Thierrym na náměstí a on vám řekne o pokladu. Vraťte se tedy do Toulouse, najděte poklad pod pařezem v SZ rohu Toulouse a teleportujete se do Nostradamových jeskyní.

 Vchod k ohnivému srdci
Jakmile se telportujete do lokace, přistoupí k vám mnich, se kterým si pokecáte a dostanete další úkol. Potom již jen stačí lokací projít a pobít všechny hujarkské válečníky a další nepřátele. Taktéž se nezapomeňte stavit u zeleného obelisku. Lokaci opusťte severní cestou.

 Klan ruky
Tato lokace je pouze o boji. Zlikvidujte tedy všechny nepřátele. Z lokace vedou další čtyři východy mimo toho, kterým jste přišli. Západním se dostanete do zlobřího doupěte, kde stačí jen všechny pobít, východním do malé místnosti, kde můžete, budete-li dostatečně rychlí, zachránit kouzelníka , východem uprostřed lokace se dostanete do úkrytu klanu a jihovýchodní průrvou opustíte celý komplex.

 Průsmyk bolesti
I tato lokace je pouze a jen o boji. Navíc si ale musíte dávat pozor na velké balvany, které padají doprostřed lokace. Průsmyk bolesti opustíte vchodem do jeskyně na SV.

 Klan lebky
Ani v této lokaci není nic zajímavého a jde jen o boj. V JZ rohu najdete vchod do stalagmitového háje, dále pak na jihu vchod na zápasiště, ale důležité je se dostat až na konec lokace, kde je vstup do Nostradamova panství. Pořádně se vylečte, sejděte do další lokace, pobijte vrahy a promluvte si s Nostradamem. Nyní je čas vyrazit navštívit Kryptu.

 Vchod do Krypty
Jakmile vstoupíte do lokace, uvidíte několik vrahů jak se vlamují do krypty. Zabijte nemrtvé a následujte je.

 Předpokoj
Jakmile vstoupíte, zeptá se vás duch, jakou z cest si vyberete. Ať si vyberete cokoliv, budete muset projít bojem, tak neváhejte a dejte se do toho. Zabijte kostlivce i strážce a seberte mu relikvii. Zjistíte, ale že jde o pouhou napodobeninu. Prohledejte tedy celou lokaci a najděte tajné dveře na jihu a projděte dál.

 Útočiště duchů
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vybijte všechny nemrtvé v lokaci a na konci každé ze tří cest aktivujte mechanismus. Jakmile budou funkční všechny tři, vraťte se na začátek kobky, kde nyní bude moci aktivovat pahorek dříve obklopený bodáky. Vyleze druhý strážce, kterého zabijte a vydejte se cestou, kudy přišel. Na konci naleznete cestu do kobek ztracených. Ještě, než se tam vydáte se ale vraťte a na konci prostřední cesty byste v jejím JV cípu měli nalézt tajnou stěnu, za kterou je truhla, 4 sarkofágy s tvrdými nepřáteli a vchod do Clovisova Mausolea.

 Clovisovo Mausoleum
Zbijte nemrtvé na začátku lokace, kteří na vás zaútočí a pak i všechny ostatní. Důležité v této lokaci je místo se sarkofágem a truhlicí za dřevěnými barely. Až otevřete sarkofág, vyřítí se na vás Revenant, kterého když zabije, objeví se kostlivci a po nich další Revenant. Až je vyřídíte, dřevěné zábrany zmizí a vy se můžete pokochat obsahem truhly (zlato + dva náhodně generované magické předměty).

 Kobky ztracených
Poměrně zajímavá lokace, ve které si užijete spoustu tuhých bojů. Pokecejte si s nemrtvými templáři a poté se vydejte buď na sever nebo na jih. Je zde několik tajných chodem, z nichž některé vedou pouze k nepřátelům a truhlám. Jedna ve do De Troisovi krypty, kde na vás zaútočí tři Revenanti. Úkolem této lokace je ale nalézt Johanku z Arku, kterou, pokud máte dostatečně vysoké řečnictví, můžete přesvědčit, aby se k vám přidala. (nejdříve je ale třeba zajít za koncilem duchů na východ od ní.) Pokud se to nepovede, můžete ji ukecat, aby vám alespoň pomohla v cestě dál, a pokud se nepovede ani to, budete ji muset zabít, stejně tak i ostatní nemrtvé templáře. Na západě lokace je pak vchod do Merovingijské krypty, na JZ do pohřebních komnat, což je cesta, kudy se musíte vydat, abyste pokračovali dál.

 Merovingijská krypta
Několik tajných dveří, několik mechanismů odstraňujících zábrany a kopa nepřátel. Nic, co byste nezvládli. To samé vás čeká v Pohřebních komnatách, tedy jen boj a nic jiného.

 Komnata posvátného kopí
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pobijte vše neživé a pokecejte si s duchem z lampy. Pokud máte vysoké řečnictví, můžete požadovat zvýšit některou z vlastností, jinak můžete požádat o zrušení kletby Johanky anebo říci duchovi aby odešel. Poté se teleportujte k vrahovi. Budete muset absolvovat zdlouhavý souboj, při kterém se bude vrah neustále objevovat a mizet. Až ho zabijete, jděte k mechanismu na východě a aktivujte ho. Seberte kopí a teleportujte se do Montaillou.


Anglie a Francie vstoupily do války

 Montaillou
Zabijte anglické vojáky a prosekejte se až do SV rohu mapy, kde pomožte templářům. Poté vstupte do teleportu, který vás odnese do Barcelony.

 Barcelona
Probojujte se přes celou Barcelonu až na křižovatku, na které najděte teleport a teleportujte se do éterické sféry. Tu projděte, vstupte do teleportu, projděte zahradami chrámu a vstupte do chrámu zasvěcených.

 Chrám zasvěcených
Promluvte si Rogerem Templetonem a vezměte ho do party. Jinak se jedná opět pouze o bojovou lokaci. Sem tam narazíte zvláště na severu na několik tajných dveří a taktéž můžete využívat mana knížky, které naleznete. Pouze ale čtyřikrát.

 Kamenná svatyně Wyrmů
Stejně jako v předchozích lokacích i zde vás čeká mnoho soubojů. Východy vedou do Malé meditační místnosti a Chodby vědění.

 Malá meditační místnost
Pěkný boj se spoustou zaříkávačů. Pokud máte brnění, které odráží kouzelnou demage na sesilatele, máte poměrně jednoduše vyděláno několik tisíc EXP.

 Chodba vědění
Z chodby vědění se dostanete do tří následujících lokací.

 Krystalová komnata
Další cestovní krystal, jinak souboje s golemy a vojáky.

 Meditační svatyně
V severní části této místnosti naleznete tři mechanismy. Aktivujte je a zpřístupní se tři výklenky. Ve dvouch jsou nepřátelé, v jednom dvě truhly s poklady.

 Komnaty vyvolených
Obrázek zdroj: tisková zpráva Kousek od místa, kde se objevíte, budou druhé schody do chrámu zasvěcených. Pokud jste tedy vynechali některou místnost, běžte si je prozkoumat, jinak otevřete dveře na jih od vás. Stanete se svědky rozhovoru Arcidruida s Assassinem. Až skonší, promluvte si s druidem o drakovi. Nejspíš nejde nijak ukecat, tak ho zabijte i s kouzelnými golemy, které si vyvolá. (Pokud máte dostatečné resistance nebo brnění odrážející magické útoky, bude to v pohodě, jinak bude boj trochu tužší. Až skončíte, prosekejte si cestu až k soše Richarda Lví srdce, klikněte na ní a získáte prsten + 10% k útokům sečnými zbraněmi a +30% ke kapacitě many. Poté vstupte do teleportu na sever od sochy. Čeká vás další cesta mezi plány, tentokrát v doprovodu asasinských fanatiků.

 Pouštní planiny
Velmi rozsáhlá lokace, ve které vám budou znepříjemňovat život škorpióni. Kousek na SZ od startu naleznete obchodníka jménem Akbah, který má velmi dobré zboží. Pokud máte vysoké řečnictví, můžete ho ukecat na slevu, stejně tak jako duše běhající kolem kamenu na SZ lokace, které můžete zase pumpnout o prachy. U kamenu je také skrytý magický předmět. Jinak jsou v lokaci ještě čtyři nemrtví assassini a východ na SV.

 Písečné duny
Víceméně to samé jako v minulé lokaci. V JV rohu narazíte na vrak lodi hlídaný nemrtvými a dále pak na pátý a poslední cestovní krystal. V SV rohu potkáte Saladinova rytíře, který se k vám, pokud bude chtít, přidá. Kousek na ním se nachází východ z lokace, ale ještě než ji opustíte, zjeví se vám váš duch a upozorní vás na nebezpečnou devu.

 Doupě Azi’Dahaka
Když vstoupíte do lokace, vyjedou za vámi mříže a budete se muset postavit drakovi. Jestliže máte řečnictví na 130+, můžete ho ukecat a dostanete 10.000 EXP. Za jeho zabití je ale 11.000 EXP, takže pokud máte dobrou rezistenci proti ohni, neváhejte a pusťte se do něj. Aý ho zabijete, mříže za vámi zmizí a vy budete moci pokračovat dál.

 Asasinův chřtán
Tato mapa je protkána spoustou pastí, tajných dveří a mechanismů, které otevírají postup dál. Hned ze začátku narazíte na mistra assassinů, který na vás zaútočí. Dále v lokaci potkáte celou plejádu různorodých vrahů. Vstup do kyselinové lázně se nachází v SZ rohu lokace.

 Kyselinová lázeň
Krátká, ale celkem obtížná lokace. Jakmile vstoupíte do červené prohlubně, začne za vámi vytékat kyselina. Musíte tedy rychle k dalším schodům. Doporučuji mít nějaké dobré brnění a vyboostované obranné číslo, protože lukostřelců a mistrů assasinů je tu celek dost. Vstup do další lokace se nachází až na konci prohlubně.

 Mučírna
Úkolem této lokace je nalézt čtyři zuby, abyste mohli pokračovat dál. Jděte na západ, dokud se vám nezjeví stařec. Poslechněte si ho a pak jděte zuby. Každý se nachází v jednom z rohů lokace, takže byste s jejich nalezením neměli mít problémy. Až budete mít všechny, vložte je postupně do lebek a vstupte do další lokace.

 Temný chrám
Vše se opět točí kolem mechanismů otevírajících bodáky. Najděte všechny potřebné a vstupte do teleportu uprostřed lokace.

 Finální souboj
Obrázek zdroj: tisková zpráva Objevíte se v místnosti uvězněni v kleci. Vedle vás bude Leonardo a Gallielei, taktéž uvězněni. Stařec se pustí do rituálu, ale bude přerušen jedním z Leonardových vynálezů, který vás osvobodí. Přemění se tedy na draka a začne poslední souboj. Nejen, že na vás bude plivat oheň, ale bude neustále vyvolávat nepřátele, takže prakticky nikdo nebude mít šanci ho porazit. Je tedy třeba spolykat pár lektvarů mistrovské zlodějiny, zapnout hledání pastí a odpastit glóbus, čímž zastavíte vyvolávání. Pak již je jednoduché draka porazit. Leonardo ani Gallilei nemusí přežít, ale lze je zachránit. Konec.

Stáhněte si: Demo, Cheaty, Trailer #1, Trailery #2 a #3, Patch, Screenshoty

Související články: Recenze české verze, Ostatní díly návodu, Dojmy z anglické verze, Dojmy z dema, Novinky



Dreb
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) (všechny články autora)

 
 
Dreb

Nejnovější články