Ground Control 2 - návod 4.díl
zdroj: tisková zpráva

Ground Control 2 - návod 4.díl

21. 8. 2004 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V roli spasitele planety vám naposledy povím, jak jsme se zmocnili legendárního křižníku CSS Astrid a co se dělo po našem návratu na Morningstar Prime. Neboli druhá část vironské kampaně včetně doprovodných mapek.

Autor: Kopulkon
Publikováno: 21.srpna 2004


V roli spasitele planety vám tentokrát povím, jak jsme se zmocnili legendárního křižníku CSS Astrid a co se dělo po našem návratu na Morningstar Prime. Neboli druhá část vironské kampaně se vším, co k tomu patří. Předchozí tři díly návodu a recenzi sci-fi real-time strategie Ground Control 2 naleznete zde.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
 Mise 7 - Carved in Sand
Nutně potřebujeme aktivační klíč, který tak nešťastně padl do rukou Pozemšťanů. Jeho získání je, jak jinak, opět na mě. Tentokrát mám k dispozici staré známé jednotky, nic nového mi ke stávajícímu repertoáru nepřibude.

Do začátku jsem dostal vcelku tučný balík kreditů, takže jsem neváhal a nakoupil šest Surveillance Helidyn a dva náklady Assault Clanguardů. Průzkumné létavce jsem nechal zmutovat v transportní vznášedla a nechal do nich nastoupit vojáky. Letecky jsem se od jihu přesunul k ovladačům obranných věží (2), bez jejichž likvidace by mise skončila masakrem. Zdejší odpor byl vzhledem k počtu mých vojáků marný a bez věží, které by blokovaly můj postup, nebyl problém obsadit i základnu (3). Klíčové bylo být pořád v pohybu a dostat se na tělo dělostřeleckým vozidlům Pozemšťanů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Své transportní helidyny jsem zatím uklidil do bezpečí Přistávací plochy (1), na kterou jsem ale pro jistotu zavolal několik raketometných Missile Clanguardů. Při boji o základnu byl již na cestě k cílovému hangáru (3) seržant Rho. Následný výbuch přežil jen díky svému štěstí, ale to jsem v tu chvíli nevěděl. Navzdory jeho domnělému úmrtí jsem se s částí vojáků vydal obsadit leteckou základnu (4), což neporazitelní vironští vojáci zvládli opět naprosto lehce metodou parní válec.

Pak se uráčil vylézt z trosek hangáru (3) seržant Rho. Aktivační klíč se nějakým zázrakem dostal do jeho rukou. Bylo třeba jej rychle uklidit do bezpečí, protože Pozemšťani začali ničit Xenofacty (artefakty rasy Starších nezměrné síly) a založili si novou Přistávací plochu (5). Několik vojáků seržanta doprovázelo po cestě k základní Přistávací ploše (1), ale raději jsem mu vyslal naproti transportní helidynu, která jej do bezpečí přepravila rychleji. Misi jsem tím splnil.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
 Mise 8 - Dead But Dreaming
Konečně jsem viděl Astrid na vlastní oči. Ta loď je skutečně obrovská a přitom krásná. Mrzuté je, že oblast mají pevně v rukou Pozemšťani. Vykopat je odtud bude mým prvořadým úkolem, ale musím navíc ještě ubránit zdejší Xenofacty.

Začátek mise byl nejdůležitější, nakoupil jsem si opět hromadu základních bojovníků a vyslal je od Přistávací plochy (1) směrem k nejvzdálenějšímu Xenofactu (2), neboť jsem nevěřil, že by spojenecký klan Vironů dokázal něco více, než jen pozdržet útok našich nepřátel. Bohužel jsem se nemýlil. Ostatní Xenofacty (*) bylo zbytečné bránit všechny, a tak jsem si vybral nejvýchodnější z nich a u něj postavil několik vojáků. Ostatní jsem ponechal svému osudu. Na základní Přistávací ploše jsem nějaké síly ponechal, což se mi velmi vyplatilo. Po uklidnění situace a zajištění dvou Xenofactů nastal čas pro útok. Důležitá byla zajištěná obrana těch cizáckých věciček, o což se postarali, jak jinak, Assault Clanguardi.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pro útok na základnu Pozemšťanů (3) jsem musel využít dělostřelectva (zmutovaní Missile Clanguardi a Engineer Centruroidi) a průzkumné helidyny. Pěkně mimo dostřel obrovských věží Pozemšťanů jsem jim posílal jednu salvu za druhou. Jen bylo potřeba si dávat pozor na vyjíždějící obrněnce a odvetnou palbu Pozemských dělostřelců. Pohyb a maximální odstup od nepřátel byly klíče k úspěšné likvidaci obranných věží. Následný vpád pěchoty do základny nemohl být nijak odražen.

Vojáci pak postupovali po severním okraji bojiště směrem k druhé základně Pozemšťanů (4). Menší skupinu vojáků jsem poslal i jižní cestou a zaútočil tak ze dvou stran. Na severní straně byla největším problémem plamenometná věž, kterou bylo nutno zlikvidovat za využití o něco většího dostřelu Assault Clanguardů. Houf supertěžkých obrněnců v základně také nepředstavoval větší problém, jen bylo důležité se nenechat zatáhnout do boje s věžemi i obrněnci zároveň. Tuto potyčku mí vironští svěřenci také zvládli bravurně a posledním úkolem bylo vyčistit oblast od zbylých nepřátel. Dohledání všeho živého bylo jen otázkou času. CSS Astrid je náš.

Obrázek zdroj: tisková zpráva  Mise 9 - Head on the Door
Nyní musíme na odlehlém místě postavit vrtné věže na zethan, aby Vironi mohli klást Pozemšťanům hrdinný odpor tak, jak jim jejich kodex cti přikazuje. Generál Warhurst mi sice nebyl schopen poskytnout uspokojivé vysvětlení, proč mě nevítá Alice ani proč vrtné plošiny stavíme na tak odlehlém místě. Rozkaz je ale rozkaz.

Protože jsem tušil zradu, rozmístil jsem do hlídkových věží jen po jednom vojákovi a po hlášení od Alice jsem je zase všechny odvolal na zem. Své síly jsem rozmístil severovýchodně od základny tak, aby byly přijíždějícím silám NSA v zádech. Podezření se potvrdilo a síly NSA nás napadly. Úvodní vlna byla ale snadno rozmetána. Proti novým posilám jsem ale neměl šanci se udržet déle než pár vteřin, neboť nepřátelských Přistávacích ploch (*) bylo opravdu příliš mnoho. Čas hrál proti mně, a tak jsem ještě při dialogu se zrádci vyslal vrtné plošiny k únikovému místu (2).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Se zbytkem sil jsem se pohyboval v těsné blízkosti drahocenných plošin. Opravárenskými vozidly jsem se snažil opravovat plošiny a těžké obrněnce. Nebyl to přílišný problém. Ihned po obsazení Přistávací plochy (2) jsem si přivolal masivní jednotku Missile Clanguardů, kteří přilétnuvší roje nepřátelských helidyn smetli naprosto nemilosrdně z oblohy. Transport dorazil vcelku brzy a Obrázek zdroj: tisková zpráva s ním i konec mise.

 Mise 10 - Reptile House
Tentokrát povedu seržanta Rho na špionážní misi. Jeho úkolem bude zjistit, co má generál Warhurst za lubem. Jeho schůzka s Cezarusem je k tomu skvělou příležitostí. Několik vironských pěšáků mám také ke svým službám.

Seržant Rho je opravdu drtič nade všechny. Jeho dalekonosná puška vyřídí naprosto všechno a jeho cíle ani nestačí reagovat. Likvidace komunikačního relé (1) byla snadnou záležitostí a následný postup k dokům na severu (2) nebyl o mnoho složitější. Hlídkám se seržant ani vyhýbat nemusel, neboť vše za něj řešila jeho dalekonosná puška. Když už moc hořelo a hrozilo, že by snad na seržanta někdo vystřelil, zlikvidovali jej vironští vojáci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Po vyslechnutí části rozhovoru bylo nutné seržanta evakuovat, neboť byl spatřen pěšákem Pozemšťanů. Zatímco jsem si přivolával jednotky Assault Clanguardů na Přistávací plochu (4), seržant se schoval spolu s Virony v bunkru (3). Jakmile vojáci dorazili, vyslal jsem je naproti seržantovi. V jejich doprovodu naprosto neohrožen dokráčel do bezpečí Přistávací plochy (4). Obrázek zdroj: tisková zpráva Ten zrádce Warhurst se má na co těšit.

 Mise 11 - Unlocking the Sky
A máme ho, zrádce! Vedení trestné výpravy proti tomu špinavci se ujmu velmi rád. Krom toho musím zachránit majora Granta, kterého ten pes uvěznil.

Na Přistávací plochu (1) jsem si přivolal tentokrát nejen pěšáky, ale také Fighter Helidyny, ze kterých jsem vyrobil Screamer Helidyny. Těžká pěchota NSA je přece jenom o něčem jiném než jednotky Pozemšťanů. Dokud se na bojišti neobjevili Siege Soldiers, vše probíhalo v pořádku. Jakmile se zjevili, pěchotou jsem ustupoval a šil to do nich ze vzduchu. Ztráty byly značné, ale dalo se to zvládnout. Opatrným postupem jsem se dostal ke zdi věznice (3) a obsadil Vítězné místo (2) a Přistávací plochu (4). Důležité bylo stále se hýbat a přisunovat posily. Nakonec to po těžkých bojích dobře dopadlo a nastal čas na finální úder na Warhurstovu základnu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Prorazit obranou věží a dělostřelectva byl menší problém, ale mobilita byla klíčem k úspěchu. Po obsazení Přistávací plochy (6) vzal Warhurst nohy na ramena a v obrněném transportéru mířil pryč z oblasti (*). Do cesty jsem mu postavil pěchotu, která zničila jak všechny tři jeho transportéry, tak i obrněný doprovod. Obsazení štítových baterií (5, 7, 8) nebylo vzhledem ke snadnému přísunu posil z nově obsazené Přistávací plochy (6) již žádným problémem. Každopádně to byla moje doposud nejnáročnější mise při velení Vironům, ale díky rychlosti a Obrázek zdroj: tisková zpráva rozhodnosti konání jsem uspěl.

 Mise 12 - Nothing Left to Burn
Poslední úsvit na mé rodné planetě. Všechno je dnes naposledy. Operace Exodus, jak by řekl Rho, začíná. Evakuace raketoplánů k Astridu bude obtížná, ale dotírající Pozemšťany prostě musím odrazit.

Obranu raketoplánů jsem obstaral pomocí pěšáků, které jsem skryl pod štít Missile Centruroidů (zmutované Gun Centruroidy). Štíty jsem pro jistotu zdvojoval a z Přistávací plochy (1) podle potřeby přisunoval posily k raketoplánům (2), přičemž hlavní část sil bránila severní přístupové cesty. Důležitá byla správná směsice jednotek pod štítem. Ideálně několik pěšáků a raketometčíků, Hellfire Centruroid (2* Penetrator Centruroid) a opravárenská vozidla. Tímto způsobem se mi dařilo Pozemšťany bez většího úsilí odrážet.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Po odletu raketoplánů Pozemšťani nasadili protiorbitální dělo, které zahájilo palbu z pozice nedaleko severní Přistávací plochy (5). Na tento úkol stačila jednotka asi deseti vojáků, kteří se rychle sunuli na sever (okolo Vítězného místa (3)) a ihned, kdy to bylo možné zahájili palbu na dělo. Postupovali stále dále k severnímu okraji bojiště, aby tak alespoň částečně unikli palbě obránců. Zpacifikovat dělo tedy nebyl až takový problém.

Nyní musím Alici kvůli zničení raketoplánů dopravit k majoru Grantovi (6). Tento záznam musím napsat již teď, protože potom na to nebude čas. Podle toho, co vím, bude nejlepší se všemi zbylými jednotkami postupovat po východnějším mostě (severně od Vítězného místa (4)). Pěchota vpředu a Alice v náklaďáku za nimi. Probojovat se ke zmíněnému mostu by nemělo být těžké, ale čas se krátí, nesmíme otálet. Vojáci zaměstnají obranné věže za mostem a transportér tak bude moci rychle projet k místu vyzvednutí (6). Snad budu mít štěstí…

Stáhněte si: Demo, Patche, Trailery, Videa, Screenshoty, Cheaty...

Související články: Ostatní díly návodu, Recenze (7/2004), První dojmy (5/2004), Ground Control recenze (6/2000), Ground Control: Dark Conspiracy recenze (1/2001), Novinky



 
Kopulkon
autorovi je 17 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu

 
 
Kopulkon

Nejnovější články