Mashinky

Mashinky

Články

Mashinky už nebudou jen o vlacích. Přibydou k nim auta

Snad název hry nezačnete považovat za klamavou reklamu. Mashinky na jaře vydaly už pátou éru, nyní ale budete moct dobrovolně vyjet ze zajetých kolejí. Pardon. Zkrátka a dobře, z železničního simulátoru se stává komplexní simulátor dopravy obecně. Kromě kolejí teď můžete stavět i silnice, vytvářet vlastní autobusové linky a kamioňácké trasy.

Redakční anketa: 15 nejlepších českých her

Máme rádi české hry. Rádi o nich informujeme, rádi je hrajeme, a tak nás napadlo, že by nebylo od věci zjistit, které z nich jsou u nás v redakci ty nejopěvovanější. Každý z nás dal dohromady vlastní žebříček deseti nejoblíbenějších her. Šest vzniklých žebříčků jsme následně porovnali, obodovali a vytvořili z nich jeden redakční výběr toho nejlepšího, co nám za svou historii dala česká scéna.

Článek Martina Bacha o jménech vývojářů v názvech her

Když malíř namaluje obraz, vyškrábne do rohu své jméno. Když režisér natočí film, vidíme jeho jméno na prominentním místě v závěrečných nebo úvodních titulcích. Když novinář napíše článek… Má cenu pokračovat? Uvést své jméno a odpovídajícím způsobem se podepsat pod svou práci je ve většině uměleckých oborů, od hudby přes literaturu až po výtvarné umění, celkem standardní a žádoucí – publikum to zkrátka očekává. O videohrách to tak docela neplatí. Řada vývojářů, včetně jednočlenných týmů, se schovává za názvy často smyšlených „firem“ a jejich jména mnohdy nenajdeme ani v propagačních materiálech nebo na oficiálním webu. Proč tomu tak je? Nad tím se v rámci letošní Game Developers Conference zamysleli vývojáři Bennett Foddy (QWOP, Getting over it) a Zach Gage (SpellTower, TypeShift).

Bleskovky

  • 11. 10. 2023 - Do českého tycoonu Mashinky přibyla letadla

  • 25. 5. 2020 - Mashinky zamířily do šesté éry s novými továrnami, lokomotivami a úkoly

  • 9. 5. 2019 - Do českých Mashinek se dostala už pátá vývojová éra.