Wii Vitality Sensor: hry ovládané dechem a tepem?
zdroj: tisková zpráva

Wii Vitality Sensor: hry ovládané dechem a tepem?

11. 10. 2010 1:41 | Hardware | autor: Martin Bach |

Když během konference na loňské výstavě E3 oznámilo Nintendo novou periférii pro svou konzoli Wii s pracovním názvem Vitality Sensor, nikdo přesně nevěděl, co si o ní myslet. Nyní, rok a půl po tomto oznámení, nejsme o nic moudřejší a samotné Nintendo až na pár náznaků zarytě mlčí a jen trpělivě ujišťuje, že projekt rozhodně není mrtvý. Trochu světla do celého problému se až nyní podařilo vnést americkému webu Silicon Era. Jeho autoři se dostali k žádosti o registraci patentu, v níž Nintendo popisuje princip fungování celého zařízení a vše ukazuje na příkladu jednoduché hry ovládané dechem (!) hráče.

Vitality Sensor se bude připojovat ke klasickému Wiimote, podobně jako Nunchuck. Hráč do něj strčí prst a neobvyklá zábava může začít - periférie vyšle z jedné strany paprsek světla, který je po "průchodu" prstem zachycen na druhé straně fotodetektorem. Princip fungování je založen na tom, že hemoglobin v našich červených krvinkách zachytí část tohoto vyslaného světla a senzor tak pozná, kolik krve v danou chvíli prstem prochází. Pokud se vám zvýší tep, je množství krve vyšší a do senzoru pronikne menší množství světla a naopak.

To je ale jen začátek. Z těchto vstupních údajů je totiž možné určovat další informace o dění ve vašem těle a spočítat něco, co Nintendo nazývá "relax fluid", pro naše potřeby si to pojmenujme třeba "úroveň uvolnění". Tato úroveň je závislá na věku hráče a je možné ji spočítat na základě údajů získaných ze senzoru. Lidé ze Silicon Era ji přirovnávají k "věku" v úspěšné logické hře Brain Age - jde tedy o údaj, který má pro každý věk určitou ideální hodnotu, k níž byste se pomocí her dodávaných k Vitality Sensoru měli přiblížit.

Nintendo v patentové žádosti popisuje i jednoduchou hru, na které demonstruje praktické využití senzoru. Podle nákresu v ní ovládáte jakousi létající postavičku s kloboukem. Ta se pohybuje automaticky doprava a hráč pomocí Wiimote určuje výšku jejího letu. Klobouk postavičky se pak pohybuje nahoru a dolu podle toho, jak dýcháte - při nádechu vzlétne nahoru, při výdechu naopak spadne dolů. Celý tunel, ve kterém se postavička pohybuje se navíc rovněž přizpůsobuje intenzitě a rychlosti vašeho dechu, takže čím klidněji dýcháte, tím je pravidelnější a jednodušší na prolétnutí. Vaším úkolem je, jak jste jistě už pochopili, udržet postavičku i klobouk při průletu v takové výšce, aby se nedotýkala stěn tunelu. Na konci hry pak uvidíte, jak se úroveň vašeho uvolnění změnila od začátku hraní hry - nejde tedy jen o body ve hře, ale i o postupný vývoj hráče, podobně jako u jiných Nintendo her.

Vzhledem k tomu, že nelze příliš počítat s tím, že Nintendo samotné oznámí nějaké další podrobnosti o Vitality Sensoru dříve, než příští rok na E3, nezbývá nám, než se spokojit alespoň s tímto nástinem. Pokud si ale již nyní klepete na čelo a říkáte si, že něco takového nemůže mít nikdy úspěch, vzpomeňte si na první reakce veřejnosti po ohlášení principu ovládání samotného Nintenda Wii. Tahle firma už totiž několikrát dokázala, že otřepané "kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp" může platit i ve světě her.

Nejnovější články