Všechny PS4 hry budou automaticky dostupné i digitálně
zdroj: tisková zpráva

Všechny PS4 hry budou automaticky dostupné i digitálně

25. 2. 2013 15:50 | Hardware | autor: Petr Poláček |

Po představení konzole PlayStation 4 zůstala, očekávaně, spousta nevyjasněných otázek. Odpovědí na ně se dozvíme buď až na E3, nebo postupně v následujících týdnech. A některé se vyjasní až mnohem později, nedlouho před očekávaným podzimním zahájení prodeje. Jednou z takových bude, podel všeho, i dostupnost PS4 v Evropě ještě v průběhu tohoto roku. Sony zatím v této otázce nemá jasno, jak vyplývá z vyjádření šéfa britské pobočky SCEE Fergaie Gary pro Digital Spy: „Odlaunchujeme tento rok. V jakých regionech konkrétně, v jakém čase, na tom se nyní pracuje.“

Proč se to vůbec řeší? Protože PlayStation 3 se začala v USA, Kanadě a Japonsku prodávat už v listopadu 2006, zatímco v Evropě až v březnu následujícího roku. A vůbec je obvyklé, nejenom pro konzole, nýbrž i pro hry, že když se nestíhá vyprodukovat dostatek kusů k pokrytí všech tří hlavních regionů, tak tím, kdo musí čekat, je obvykle Evropa.

Třeba Nintendo minulý rok stihlo vyrobit dostatek kusů, aby si trouflo zahájit prodeje ve stejný čas (plus mínus pár dní) ve všech třech regionech. Osobně zastávám názor, že v případě PS4 se nepodaří globální zahájení prodeje připravit, ale rád se budu mýlit. Gary na to konto dodává: „Které regiony se dočkají v 2013 – jestli všechny, nebo jenom některé z nich? Bude to rozdělené na nějaké fáze? Všechno oznámíme, ale zatím to není možné.“

V Sony zkrátka v této chvíli neví, kolik kusů bude na podzim připraveno do prodeje. Je ještě příliš brzy na spoustu podobných informací, což je ostatně jeden z důvodů, proč jsme při představení konzole neviděli samotnou konzoli. Finální design ještě neexistuje, jak pro Guardian přiznal šéf Sony Worldwide Studios: „Ještě nemáme finální verzi hardwaru a rozhodli jsme se, že nemá cenu dodělávat ho na čas (kvůli představení).“ Něco podobného ostatně už před ním řekl šéf japonské pobočky Hiroshi Kawano, jak psal Adam. Yoshida k představení konzole bez konzole dodal navíc, že „cílem bylo ukázat nějaké hry a hovořit o základní ideologii – chtěli jsme si představení samotné konzole schovat.“

Dle Yoshidy panovaly ohledně prezentace ne-finální podoby konzole už nyní rozdílné názory. Jemu samotnému krabice důležitá nepřišla, takže s její prezentací ve stavu, kdy ještě není zcela hotová či finální, v zásadě souhlasil. Byl prý kritizován za to, že podceňuje sílu lidské zvědavosti. Zřejmě to je ten důvod, proč krabičku uvidíme asi až na E3 – aby se herní dav měl nač těšit, protože ho sžírá zvědavost.

Každopádně, hlavním důvodem, proč Sony konzoli neukázala a ovladač ano, je dle Yoshidy fakt, že bez ovladače se prostě nedají dělat hry nejvyšší kvality. A protože právě o nich mělo představení PS4 být, měla prezentace ovladače své místo v programu.

rozhovoru pro britský Guardian Yoshida navíc prohlásil, že stejně jako na PS Vita, budou všechny krabicové PS4 tituly zároveň k dostání i v digitální podobě. Opačně to sice fungovat nebude, ale to není podstatné. Pro fanoušky digitální distribuce je to samozřejmě příjemná zpráva, pokud se tuto ambici podaří Sony naplnit.

Stahování 50 GB her sice není žádná legrace, ale pokud něco podobného bude možné skrze PlayStation aplikaci na mobilu naklikat z práce, tak se i velká hra stáhne, než člověk dorazí domů a může rovněž začít hrát. V takovém případě by se ukázala jako užitečná další z nových funkcí PS4, tedy stahování obsahu na pozadí při jakékoli jiné činnosti, potažmo možnost hru uspat a následně se k ní vrátit okamžitě a bez nahrávání – tak jak to umí třeba PS Vita.

Nejnovější články