Game Developers Conference byla minulý týden skvělou příležitostí pro technologické firmy ke svému zviditelnění a protlačení novinek, z nichž mají profitovat budoucí hry. Z vývojářského deníčku společnosti Futuremark k nadcházející verzi benchmarkovacího programu 3D Mark Vantage musel mít největší radost Microsoft, protože jde o mohutnou oslavu grafických efektů z rozhraní DirectX 10 (které program spolu s Windows Vista bude vyžadovat).
Simulace hvězdné oblohy vykresluje každou hvězdu zvlášť přes geometry shadery, plápolající vlajky na stožárech dokáže počítat čip z grafické karty díky neomezené velikosti shaderů a závěrečný benchmark s obrysem ženy ležící v jakýchsi nazelenalých pískových vlnách se zase zaměřuje na tzv. streamout particly s kolizemi. Abyste nemuseli poslouchat ten mluvený hype, jak je DX10 senzační a ultra-výhodný pro tvůrce her, vystříhali jsme pouze ony popisované scény z 3D Mark Vantage:
zdroj: Archiv
3D Mark Vantage sestřih z vývojářského deníku
Z čeho mají vývojáři her skutečnou radost, je Havok Cloth, o němž jsme již psali. Stručně řečeno, nebudou už muset pracně animovat veškeré pohyby například vlajícího pláště za běžícím hrdinou, protože to za ně obstará tenhle middleware. Jeho výrobce dodává, že dříve si taková technická řešení mohly dovolit jen ty největší firmy, zatímco nyní je díky Havok Cloth mnohem přístupnější, takže tyto efekty naleznete ve vícero chystaných hrách. Jak to zhruba bude vypadat v praxi?
zdroj: Archiv
Havok Cloth tech-video