ATI: Grafické karty s 512 MB jsou rychlejší
zdroj: tisková zpráva

ATI: Grafické karty s 512 MB jsou rychlejší

28. 2. 2005 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Před několika málo dny společnosti ATI a NVIDIA prezentovaly grafické karty s 512 MB video paměti.

ATI nyní přichází s prohlášením, že grafické karty s 512 MB VRAM jsou rychlejší než ty s 256 MB VRAM. Ukazuje to následující graf, na kterém jsou zachyceny technologicky nejpokročilejší a nejoblíbenější hry současnosti - Far Cry, Half-Life 2 a DOOM 3 - spuštěné v maximálním možném nastavení 1600x1200 obrazových bodů a se zapnutým AA a AF. ATI uvádí, že nový RADEON X850 XT 512 MB HD dostal rovněž přepracovaný paměťový řadič a stejně rychlé paměťové moduly G-DDR3, jako má X850 XT s 256 MB. S vysokými latencemi tedy problémy rozhodně nemá.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

ATI nikde oficiálně neohlásila, že nová 512 MB X850 XT bude dostupná široké veřejnosti a že se bude prodávat v obchodech. Možná je i v tomto případě věrná své dosavadní politice a hodlá nové technologie učinit běžně dostupnými až v momentě, kdy to bude mít reálný smysl. Běžné hry z velké paměti profitovat nedokáží a cena karty je v tuto chvíli zcela mimo rozpočet běžného hráče. RADEONů X800 s 512 MB VRAM bude pravděpodobně vyrobeno jenom 500 kusů.

Radovat se mohou hlavně vývojáři, pro které je karta určena. Hry se postupně posouvají na vyšší úroveň a není k dispozici žádný adekvátní herní hardware, na kterém by se daly jejich extrémní grafické efekty vyvíjet. Už vloni Unreal Engine 3.0 (video, screenshoty) od Epicu demonstroval možnosti nových technologií a i když všechny pořádně usadil do židle, vlastně jenom naznačil, co všechno je v této oblasti možné a jak asi budou vypadat hry za pár let.

Poptávka po něčem takovém je tedy ze strany vývojářů značná. Robert Duffy z id Software si několikrát stěžoval, že typický level v DOOM 3 má textury v nekomprimované podobě tak velké, že se jim na 256 MB karty prostě nevejdou. Se vším všudy zabírají přes 500 MB. Takže i když Ultra Quality mód do hry dali, ve skutečnosti ho nejde zprovoznit, jelikož pro něj není v paměti místo.
zdroj: FiringSquad

cappy

Nejnovější články