Grand Theft Auto V - GTA V

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• "Zlý , hodný, ošklivý"

X360
    13. 9. 2013 v 23:14 - Autor: Jack1947 0

Konečně po dlouhých šesti letech vyšla očekávaná hra, modla konzolových později i pc hráčů. Opět se vracíme do gangy prolezlého Los Santos, začátek hry si netradičně nezadá s filmy z konce 80 a začátku 90 let. Ostatně jako celá hra, která se nese právě v duchu Snažil jsem se být lepším člověkem Prolog při zpackaném přepadení banky je sice jen a pouze začátkem hry a příběhu však se zde seznámíme s oběma hlavními představitely. Projdeme si vylepšeným , zaměřováním a osaháme základní herní prvky to se už ale stalo před 9lety a nyní se dostáváme do Lost Santos kde získáváme pod kontrolu, Franklina Clintona černocha z chudinské školy , ten právě maká společně se svým kámošem Lamarem pro člena Armenské mafie v jeho nudném Autoservise a hned první mise způsobí menší poprask aby pak v další šel do špatného domu, okrást Michaela a ten rázně přehodnotil právě jeho dosavadní život a hlavně plány. Hra zde teprve začíná být zajímavější a bohatější. Máš na vybranou, budˇ budeš makat pro mně nebo budeš pod kytkama Příběh Michaeala a hlavně zásadní , nebo respektivě jedné z hlavních postav se postupně promítá před hráčem pomocí cutscen a misí. Po chvíly se totiž dozvíme že má rodinu a snaží se napravit a jak už to tak bývá , nic nepůjde tak jaksi představoval a zanedlouho se dostane opět do vědomí policie , o to hůř když právě je pod ochranou FIB, po první větší akci bude muset ze sebe setřást nechtěnou pozornost. Kontaktovat Daveyho a konečně se někam posunout nebo spíše začít pomáhat tak jako tak bude to jízda která bude pořadná a plná akce a výbuchů až do konce hry. Krásy velkoměsta Vy ale nejste po vzoru, ostatních dílů opět nikterak vázáni plněním misí ba naopak otevřený svět , přímo vybízí k jeho prozkoumání a že je zde toho opravdu hodně se přesvědčíte už na samotném začátku hry. At´ už jenom projíždíte městem a sledujete dění nebo plníte vedlejší ůkoly nudit se rozhodně nebudete nikdy a nikde. Ještě před představení novinek a nových možností je třeba zmínit i povednou grafiku která od 4 dílu doznala , malých/velkých ale i zásadních změn. Hlavně a hlavní je že všechny textury jsou ostřejší a nasvícení je opravdu na vysoké ůrovni, je prostě vidět velký kus práce kterou autoři odvedly. Je jedno jestli sledujete krásný západ slunce nebo jen děšt stékajicí po silnici a vytvářejicí výbornou atmosféru , všechno bylo provedeno výborně a hezky a detailně, rozhodně Euphorie od minula doznala spousty změn , postavy jsou detailnější a třeba jim zůstávají díry po kulkách v těle či umazané oblečení od krve. Radost se koukat je na každém rohu a v podstatě na všechno. Volné aktivity a blázni Ve městě je toho na zábavu hodně , Tenis , golf jsou jen třesničky na pomyslném dortu a toho je tady spousta , pro vylepšení vlastností je zde , Triatlon jízda na kole, běh , plavání , později i pouliční závody , závody Offroad ctyřkolek či člunů , šipky po fázi s Trevorem i lovení , seskoky padákem atp atp... je toho spoustu a kromě toho tu ještě máme náhodné situace , Okradení někoho po dopadení pachately máte možnost vrátit nebo si nechat lup či kolo , můžete přepadávat obrněné vozy , pomáhat kolemjdoucím třeba někam je dopravit , pomoci s gangstery , někoho zachránit a tak dále , není to jen pro pouhou zábavu je to i důležité pro splnění hry na 100% , a to vám věru bude trvat i dlouho po dohrání příběhu, to mi věřte, věeru pravda. Tedy jestli budete chtít. Žít Americký sen Vy ale přece jenom jste v roli gangstera mneboli gangsterů a to je to hlavní tady si nikdo na nic nehraje a vaše nápln, je v podstatě jasná dostáváte peníze za dobře odvedenou práci a že jí bude. Mise jsou originalní a když už jste v nějaké máte pocit, že tam vážně jste a svět je pro vás autentický a vy ho žijete, i se slastmi a strastmi života. Je celkem jedno jestli zrovna jedete pro "svědka" přímo do centrály FIB aby jste ho potom pomocí Trevora snažily přimět mluvit, dit proboha šlo o národní bezpečnost a boji s terorismem ano i taková situace zde je , je to jedna z mnoha kterým budete čelit. A už ted si můžete být jisti že se budete setsakramentsky bavit a právě zábava je a vždy bude hlavním mottem hry. Být svědkem zločinu Charaktery oproti předchozímu dílu jsou tentokrát tři a až na vyjímky se dají libovolně přepínat v průběhu hry, a tak je zastihnout v překvapivých situacích, protože kdyř zrovna za ně nehrajete oni stále hrají a žijí vlastním životem. Franklin, Michael a Trevor tři hlavní postavy a také později komplicové a tak trochu přátelé v dobrém i zlém. Franklin vyrostl v chudinské čtvrti Los Santos a po vzoru ostatních jemu podobným , tíhl už od mala k ulici a byla mu druhým domovem, je mladý nezkušený a postupně se z něho stane gangster na ůrovni. Jeho život není nejlepší a navíc žije až s přespříliš feministickou tetou denise. To se ale rázem změní a začne dávat hlubší smysl po "navštívení" Michaela. Michael Bývalý vysloužilý zločinec , který se snaží věst spořádaný život a od kriminalní činnosti se držet co nejdál to jde, jenže jak víte jednou zloděj ... Navíc žije pod jinou identitou, protože po poslední akci která nedopadla nejlíp se zapřísáhl, že s řemeslem skončí ma rodinu se kterou si zprvu moc nerozumí ale časem se s ní vzhledem k okolnostem smíří. Protože se rozhodl být svědkem, a FIB (obdoba FBI) mu zajistila novou identitu dříve Townley nyní de Santa vše ale natruší příchod Trevora a ten se rozhodně nebude jen ptát. Z jeho života toho víme jen velmi málo, je spíše tajemný , podle jeho vyprávění vyrostl kdesi na hranici mezi Kanadou což je pro něj stále jeho rodná země, mají rád. Ale nezůstal v ní dlouho a zžejmně kvůli né moc hezkému dětství vstoupil v roce 80 - 90 do armády jako pilot, naučil se řídit stíhačky ale mnohokrát pomůže i s helikoptérou bez které byto ani nijak nešlo , je to cholerik a pro ránu nejde daleko, zároven´ má rád alkohol , zbraně a ženské což vidíme na začátku jeho fáze hry a nutno podotknout poněkud drsném. Sám je ale citlivá duše a narozdíl od jiných vrahů prožívá emoce, má rád humor černý i klasický s Michaelem byli dobrý tým kdysi než, odešel a nedal mu vědet to se přece kamarádům nedělá a tak mu to dá později co ho najde pocítit na vlastní kůži. Protože jeho poslední léte nebyli nejlepší, drogový byznys a hlavně boje s ostatními burany mu otupěly charakter a změnily ho až do morku kostí. Armáda, tanky , stíhačky či ponorka Ještě je třeba zmínit opět bohatý a rozmanitý vozový park . Vozidel a přibližovadel je mnoho a vybere si každý a popřípadě si je ještě za menší či větší obnos může nechat upravit a pořádně vytunit v místním Los Santos Autos. Zčneme na motorkách přes čtyřkolky , ponorky čluny skůtry , buginy jiné offroady a obdobu jakýchsi ferrari audi atp a třešničkou je armádní výbroj čítajicí kromě, džípu stíhaček bojového vrtulníku ještě i dlouho postrádaný tank , na výběr je opravdu toho přehršel a když auta omrzí stále tu jsou kola a snimi se da sjet třeba bájný mount chiliad a to si nezapoměntě přibalit i padák pro hladké přistání. Říkejte mi Ničitel Samotné deformace plechů doznali také celkem velkých změn, oproti předchozího dílu je zde možnost zničit dopravní prostředky až do takové míry, že se z nich stanou jen nepojízdné hromady šrotu . Detaily požkození jsou opravdu velké, až takové že krom vizualní stránky , ovlivnují i samotnou jízdu za což si autoří zaslouží velkou pochvalu. Alespon´ vás to naučí nebourat asnažit se při pronásledovaní omezit škodu na minimum. Rádio smyslem mého toulání Soundtrack je bezzeměny opět parádní a je vcelku jedno, jestli je člověk zaměřený na jednu určitou skupinu či skladbu. Ma na výběr opět s celkem dost stanic a at už rád RAp,HIPhop nebo Rock má na výběr a vybere si. Hudba minulá i přítomná či starší vždy je co poslouchat od pouze moderátorů až po hudební skupiny a kdyby to bylo někomu málo tak si nahraje vlastní a má opět na další dlouhé hodiny vystaráno. Zbraně a jejich využití Zbraně sami osobě doznali zásadních změn ale hlavně možnost jejich upgradu v pobočkách Ammunation je jednou z nejvítanějších, od většího zásobníku po baterku konče jinou kamufláží, je to hezké a hlavně nápomocné řešení svízelných situacích a vlastně ke konci hry se bez toho ani člověk pomalu neobejde Poslední velká rána Sečteno a skoro podtrženo, už nevím jaksi co bych dodal. Vše podstatné už shrnuto bylo a dojmy se postupně ještě určitě prohloubý spříchodem GTA Online jisto jistě. Nevím jak vy ale mně tohle příjde skoro jako vrchol, ted už bych mohl jen napsat 10/10 ale ono přátelé ani nic jiného my nezbývá hra je parádní a opět je o větší kus výš než jeho předchůdci tak asi jen třeba dodat že už ted být zvědavý na případné DLC a nebo rovnou na VI díl který podle mně už musí být celkem ultimátní aby předhonil tento. Pro mně asi hra roku a nejspíše to tak i zůstane, nevím nevím ale už ten kdo pochyboval by mněl mýt jasno a taky počítat s tím , že na tuhle hru jen tak nezapomene. Verdikt Je to neskutečné ale opět se podařilo, Vyvojářům z Rockstar splnit své sliby a my jsme si tak mohli zahrát opět , pořádnou hru která nemůže nebavit jen Jacka Thompsona a Právníky v USA. 10/10 ( vím že to je hranice ale já kdybych mohl dal bych i víc , protože dle mého skromného názoru si to prostě hra zaslouží ). celá recenze

Hodnocení čtenáře 10/10

Hodnocení uživatelů

Hledáme nové členy týmu, pokud umíš programovat, pojď mezi nás. Více informací.