EverQuest Next
Věková dostupnost

EverQuest Next

Články

Fight Club #308: A tak to končí...

Náplní druhého podcastu Fight Club v roce 2017 byla z velké části debata o zrušených projektech – konkrétně jde o Scalebound od Platinum Games a Microsoftu, potažmo Landmark (EverQuest Next) od Daybreak Game Company. Proč se tvůrci obou her rozhodli vývoj nedokončit nebo zastavit, a jestli je to škoda, nebo ne, o tom si povídali Pavel, Aleš a Vašek. K tomu ale přihodili ještě pár dalších témat.

Pohrobek onlineovky EverQuest Next s názvem Landmark v únoru definitivně skončí

MMO, které vzešlo z popela jiné onlineovky, již brzy samo lehne popelem. Fantasy onlineovka Landmark, která za svou krátkou existenci vděčí zrušení EverQuest Next, zavře krám už příští měsíc. Hra, která vznikla z rozsáhlého voxelového editoru, se při tom dostala na trh teprve loni v červnu a svůj život tak končí po zhruba sedmi měsících samostatné existence. Zavření serverů oznámili vývojáři na webu hry a prozatím také vyloučili možný prodej hry jinému studiu či její přenechání fanouškům.

Fight Club #268 HD: Bez dozoru

Zatímco Petr s Martinem nasávali informace na GDC v San Francisku, k debatnímu stolu v Praze zasedl Pavel Dobrovský, jehož tentokrát doprovodili Adam Homola, Aleš Smutný a jako čtvrtý do party Honza Olejník (který naštěstí tentokrát nezůstal za dveřmi). Na přetřes, jako už tradičně, přišla řada témat v čele s představenou cenou a specifiky virtuální reality od Sony pro PlayStation 4.

Daybreak Game Company končí s vývojem onlinovky EverQuest Next

Mělo to být takřka revoluční MMORPG, které kombinuje klasické prvky žánru s moderními, kupříkladu tvorbou samotného světa z Minecraftu. Základem EverQuest Next měla být velká komunita, která de facto rozvíjí herní obsah sama tím, jak přetváří svět k obrazu svému – k tomuto účelu ostatně tvůrci představili povedený nástroj Landmark, de facto sandboxový editor prostředí. Jenže zatímco ten v určité formě přežije, vývoj na EverQuest Next po čtyřech letech končí.

Sony Online Entertainment se trhla od Sony a „těší se na tvorbu her pro Xbox One“

Na MMO poli došlo k menšímu přesunu, který se ale týká relativně velkého online hráče. Sony prodala svou MMO divizi Sony Online Entertainment investiční skupině Columbus Nova. Na to konto se SOE stává nezávislým studiem a zároveň se přejmenovává na Daybreak Game Company. Pro herní základnu samotné společnosti by se nemělo nic měnit, tím spíše, že v čele studia stále stojí John Smedley, který de facto stojí za úspěchy celého, nyní již bývalého, Sony Online Entertainment.

John Smedley: „MMORPG se musí vydat směrem k sandboxu“

Velmi zajímavou úvahu či spíše pohled nabídl na svých stránkách John Smedley ze Sony Online Entertainment. Zajímavou minimálně proto, že se zabývá stále citelnější slabinou „tradičních“ MMORPG, která tkví v tom, že si hráči čím dál častěji stěžují, že v nich není co dělat. Podle Smedleyho prostě už není možné udržovat model „content driven“, tedy s raidy, dungeony a příběhem poháněných MMORPG a je třeba jít jinou cestou.