Wasteland 2 se zřejmě odsune na září, slibuje ale spoustu voleb s následky
zdroj: tisková zpráva

Wasteland 2 se zřejmě odsune na září, slibuje ale spoustu voleb s následky

7. 8. 2014 14:39 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jak už jsme čekali, ani srpnové datum vydání Wasteland 2 nebude konečné a podle vyjádření Briana Farga je pravděpodobné, že se posune na první polovinu září. Důvodem ale není nějaké pozdní záplatování hry, ale nutnost rozeslat v součinnosti s celosvětovým vydáním disky se hrou  další materiály hmotné podstaty. Dva týdny nejsou zas tak strašné zpoždění, zvláště pokud hra splní co slibuje a co si od ní slibujeme my.

V poměrně rozsáhlém rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun se Brian Fargo rozpovídal o některých herních vlastnostech a také konkrétních situacích, na nichž mimo jiné demonstroval to, že u rozhodnutí s určitými následky budete zakopávat skoro neustále. Uveden byl příklad s dítětem, které se topí v jezeře. Vy pak máte možnost jej zachránit shozením nedalekého sloupu, ať už postavou s dostatečnou silou, použitím výbušnin apod. Nicméně hra vám neříká, že tady ta možnost je, prostě vás to musí napadnout.

Tohle je princip, který asi bude Wasteland 2 využívat po celou dobu hraní. Fargo k tomu říká: „Je tu spousta obsahu tohoto typu který hned neuvidíte a to buď proto, že jste se nějak rozhodli, nerozhodli a nebo prostě jen pospícháte. Pravděpodobně některé postavy nevezmete do party a budete si pak říkat, 'co by se stalo?' nebo je přijmete, oni vyřeší problém za vás a budete dumat, jak by to vypadalo bez něj. Brzy zjistíte, že hra se neustále mění na základě vašich rozhodnutí.“

Navíc Fargo zdůrazňuje, že nepůjde o nějaké průhledné volby, kdy s pomocí uložené pozice případně rozhodnutí zvrátíte ke kýženému výsledku. „Pokud bude mít rozhodnutí opravdu velký dopad, o následcích budete vědět předem. U menšího následku ne. Bude to připomínat efekt mávnutí motýlích křídel. Třeba je tu postava, kterou když budete mít až do konce – a já nevím proč byste to dělali, protože si budete říkat proč ho sebou proboha taháte, tak ve finále bude extra sekvence unikátní jen pro ni. Uvidí ji možná 5 procent všech hráčů, ale ti ji budou milovat.“

zdroj: Archiv

Podle Farga „zneužití“ uložených pozic zabrání fakt, že často se následky nějako volby projeví až za několik hodin. Budete chtít znovu hrát pět hodin hry kvůli jinému výsledku volby? Nejspíše ne. Prostě se musíte svých rozhodnutí držet a smířit se s nimi. Wasteland 2 bude také obsahovat spoustu vtípků, které nemusí mít vysloveně smysl jako je třeba postava, která vás začne beze slova následovat, třeba vám pomůže v boji a pak zase zmizí...

Snad tedy bude vše fungovat jak má. Fargo se zaklíná tím, že díky rozsáhlému betatestu mají vyřešenou spoustu věcí, které by jinak byly řešeny až po vydání. Zjistíme to až, i když vzhledem k tomu, že je srpen možná můžeme říci „už“ v září, pokud se tedy nestane zázrak a inXile nestihne expedovat i fyzické kopie v srpnu.

Nejnovější články