Spider: Rite of the Shrouded Moon mixuje puzzle s příběhem a odrazem vaší reality ve hře
zdroj: tisková zpráva

Spider: Rite of the Shrouded Moon mixuje puzzle s příběhem a odrazem vaší reality ve hře

10. 8. 2015 13:21 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Arachnofobici mezi vámi si mohou dát čelem vzad, příznivci zajímavých, a podle všeho dost návykových, puzzle her by měli naopak nahlédnout blíž. Tvůrci výborné scifárny Waking Mars totiž nedávno vydali hru Spider: Rite of the Shrouded Moon, ve které se snažíte do pavoučích sítí chytat hmyz, utkáváte se hlodavci i jinou havěti, a když chcete, rozplétáte tajemství opuštěného sídla Blackbird Estate, postaveného tajemným spolkem s neurčitými úmysly. A jakkoli podle popisu, videa či obrázků působí Spider: Rite of the Shrouded Moon jako další z nekonečné řady uniformních puzzle her, ve skutečnosti je tomu přesně naopak.

Waking Mars nebyla první hra studia Tiger Style, které před několika lety založil hlavní designér Thief Trilogie Randy Smith (neplést s Harvey Smithem) se svým kolegou Davidem Kalinou. Před Waking Mars uspěli na mobilech s pavoučím titulem Spider: The Secret of Bryce Manor, jehož je Rite of the Shrouded Moon pokračování.

Základním mechanismem hry je spřádání sítí rozličným tvarů a velikostí podle toho, kolik máte k dispozici materiálu, který samozřejmě ubývá. Doplňovat ho musíte lapáním hmyzu a bojem s jinými nepřáteli. Za to všechno dostáváte body a snažíte se jich nasbírat co nejvíce v rámci promyšleného systému komb a multiplikátorů, které se nulují, když například začnete budovat síť novou.

zdroj: Archiv

Propagovaná a v recenzích potvrzená znovuhratelnost a návykovost hry plyne právě z kontinuální snahy dosáhnout co nejlepšího skóre, což je ale jen jeden způsob, jak Rite of the Shrouded Moon hrát. Druhý spočívá v postupném odhalování příběhu, což vyžaduje poněkud odlišný styl hraní.

Jestli mi ale na Spider: Rite of the Shrouded Moon přijde něco opravdu zajímavé, pak je to otisk denní doby a počasí, když hrajete, přímo ve hře. Když hře povolíte (není to povinné), aby si zjistila vaši polohu, tak se bude ve hře měnit počasí a denní doba podle skutečnosti, což výrazně ovlivní hlavně výskyt určitých druhů hmyzu. Můry se ve hře zjeví spíše v noci a úplně nejvíc jich bude při úplňku. Stejně tak se některý hmyz ve hře zjeví, jen když bude venku i ve hře pršet.

Pokud hře nepovolíte, aby vás tímto stylem šmírovala, bude se počasí a denní doba ve hře měnit také, ale ne podle vaší lokace, nýbrž podle lokace vývojářů. Proměnlivé podmínky vás tedy čekají tak jako tak a umím si představit, že ke hře sedám v nekřesťanskou hodinu jenom proto, abych mohl chytit specifický druh hmyzu, s jehož pomocí se posunu dále v odhalování příběhu. Nebo díky tomu dosáhnu nového rekordu...

Nejenom kvůli výše zmíněné, dost netradiční, herní mechanice se v následujících dnech podíváme Spider: Rite of the Shrouded Moon na zoubek v recenzi. Pokud na náš verdikt nechcete čekat, můžete hru pořídit buď na Steamu pro PC, Mac a Linux za 13 babek, nebo na iTunes pro iOS zařízení za 5 babek. Verze pro PS4, PS Vita a Android vyjdou později, zřejmě ještě letos.

Nejnovější články