Waking Mars nebyla první hra studia Tiger Style, které před několika lety založil hlavní designér Thief Trilogie Randy Smith (neplést s Harvey Smithem) se svým kolegou Davidem Kalinou. Před Waking Mars uspěli na mobilech s pavoučím titulem Spider: The Secret of Bryce Manor, jehož je Rite of the Shrouded Moon pokračování.
Základním mechanismem hry je spřádání sítí rozličným tvarů a velikostí podle toho, kolik máte k dispozici materiálu, který samozřejmě ubývá. Doplňovat ho musíte lapáním hmyzu a bojem s jinými nepřáteli. Za to všechno dostáváte body a snažíte se jich nasbírat co nejvíce v rámci promyšleného systému komb a multiplikátorů, které se nulují, když například začnete budovat síť novou.
zdroj: Archiv
Propagovaná a v recenzích potvrzená znovuhratelnost a návykovost hry plyne právě z kontinuální snahy dosáhnout co nejlepšího skóre, což je ale jen jeden způsob, jak Rite of the Shrouded Moon hrát. Druhý spočívá v postupném odhalování příběhu, což vyžaduje poněkud odlišný styl hraní.
Jestli mi ale na Spider: Rite of the Shrouded Moon přijde něco opravdu zajímavé, pak je to otisk denní doby a počasí, když hrajete, přímo ve hře. Když hře povolíte (není to povinné), aby si zjistila vaši polohu, tak se bude ve hře měnit počasí a denní doba podle skutečnosti, což výrazně ovlivní hlavně výskyt určitých druhů hmyzu. Můry se ve hře zjeví spíše v noci a úplně nejvíc jich bude při úplňku. Stejně tak se některý hmyz ve hře zjeví, jen když bude venku i ve hře pršet.
Pokud hře nepovolíte, aby vás tímto stylem šmírovala, bude se počasí a denní doba ve hře měnit také, ale ne podle vaší lokace, nýbrž podle lokace vývojářů. Proměnlivé podmínky vás tedy čekají tak jako tak a umím si představit, že ke hře sedám v nekřesťanskou hodinu jenom proto, abych mohl chytit specifický druh hmyzu, s jehož pomocí se posunu dále v odhalování příběhu. Nebo díky tomu dosáhnu nového rekordu...
Nejenom kvůli výše zmíněné, dost netradiční, herní mechanice se v následujících dnech podíváme Spider: Rite of the Shrouded Moon na zoubek v recenzi. Pokud na náš verdikt nechcete čekat, můžete hru pořídit buď na Steamu pro PC, Mac a Linux za 13 babek, nebo na iTunes pro iOS zařízení za 5 babek. Verze pro PS4, PS Vita a Android vyjdou později, zřejmě ještě letos.