Podle Telltale Games se i mobilní hry dají prodávat dráž
zdroj: tisková zpráva

Podle Telltale Games se i mobilní hry dají prodávat dráž

6. 8. 2012 11:25 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Nevyslovenou pravdou prodejů her na mobilní platformy, primárně na iOS, je, že nejlepší cena je ta nejnižší možná, pokud pomineme cenu nulovou.

Pro USA je to 99 centů, pro Evropu 0,79 euro. Pokud je dražší, lidé většinou odmítají onu částku platit, ačkoliv do horších, méně trvanlivých titulů nasypou klidně několikanásobně víc peněz. Kvantita tak vítězí nad kvalitou. Když ale na iOS vyšly povedené první díly epizodické série Walking Dead za cenu pět dolarů, uspěly.


Podle Steva Allisona z Telltale Games je to důkaz, že „devětadevadesáticentový hráč“ je mýtus. „Věděli jsme, že Walking Dead poskytne skvělý zážitek na dotykových obrazovkách, a tak se nám cena 4,99 dolaru za epizodu zdála konzistentní s našimi předchozími zkušenostmi na App Store a cenami na dalších platformách. Hráč, který zaplatí jen 99 centů, je mýtus. Kvalita a hloubka každého titulu zvyšuje cenu pro konzumenty“. Walking Dead se na iOS dostal mezi deset nejprodávanějších her, takže má Allison pravdu... v něčem.

Problém je v tom, že o App Store jaksi nejde dělat universální pravidla, tím spíše ne kvůli tomu, že jedna hra uspěla s pěti dolary. Není divu, že je tolik titulů za onu „dvacku“ a jen minimum si dovolí jít nad tři dolary. Pokud chce Allison posuzovat situaci na celém App Storu dle své, bez diskusí povedené, hry, musí si uvědomit jednu věc. Má v ruce vynikající značku s obrovským prodejním potenciálem. Nejprve komiks a posléze seriál vyšponovaly povědomí o značce Walking Dead do netušených výšin.

Navíc, má za sebou brilantní marketingovou kampaň, kterou iOS titulu udělaly verze pro PC a konzole. Lidi je hráli, novináři je hráli, všichni je chválili a nejspíš je hrála i nemalá část kupujících na iOS. Podobně silnou značku a tak velký marketing nemá k dispozici v oblasti iOS her skoro nikdo. Jen málo her formátu a zvučné značky, jako je třeba Civilization, si může dovolit vyšší cenu a rozhodně si to nemohou dovolit noví vývojáři, kteří by chtěli vydat třeba rozsáhlé RPG, o němž nikdo předtím neslyšel.

Nejnovější články