„Nechceme spolupracovat s vývojáři z garáže“, zní z Nintenda
zdroj: tisková zpráva

„Nechceme spolupracovat s vývojáři z garáže“, zní z Nintenda

18. 3. 2011 13:42 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Není dobré se obracet proti malým vývojářským studiím jednomužného (ženského) charakteru.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Není to dobré pro PR a nevíte, kdy vám nějaký nadšený blázen „z garáže“ přinese nezávislou hru, která vám vydělá balík. To se ale asi Reggie Fils-Aime, šéf Nintenda v Severní Americe nenaučil anebo nechce respektovat. Jinak by nevypustil do světa jistě diplomaticky míněné, ale jako slon v porcelánu formulované, věty: „Rozlišoval bych mezi nezávislými vývojáři a těmi, kteří celou věc berou jako koníčka. Rozhodně se neodvracíme od nezávislých vývojářů. Jen jsme si nakreslili čáru mezi nimi a vývojáři takříkajíc z garáže, s nimiž nechceme momentálně dělat obchody. Prostě to teď není směr, jakým se chceme vydat“.

Podle něj je velký rozdíl mezi těmi, kteří si vývojem her vydělávají a těmi, kteří mají vlastní práci a tvorba her je pro ně hobby. Což je svým způsobem logické – chcete, aby byl vývojář své činnosti plně oddán – ale každý někdy nějak začínal a jíst se musí. Ne nadarmo se mnoho skvělých indie vývojářů vypracovalo právě z „garáže“. Fils-Aime ovšem částečně i reflektuje obavu šéfa Nintenda, Satoru Iwaty, který vidí možnost, že by levné (opravdu levné, kolem dolaru až pěti) hry a free hry mohly potlačit celkovou hodnotu her a uškodit tak celému průmyslu – k čemuž jej přivedl mimo jiné i pohled na App Store. Jenže řešením boje malých her s velkými není v tom, že se ostře vyhradíte vůči potenciálnímu vývojářskému géniovi. Jistě, drtivá většina zůstane v garáži, ale ten jeden ze sta...

Nejnovější články