Momentálně je Fallout Shelter, v němž spravujete svůj vlastní Vault a staráte se o jeho obyvatele, v žebříčku výdělečnosti čtvrtý, což je po pár dnech, kdy je hra k dispozici, skoro neuvěřitelné. Svou roli v tom samozřejmě sehrál již zmíněný vstřícný free-to-play systém, ale také fakt, že reklama na E3 tiskové konferenci je k nezaplacení, stejně jako pro „hardcore“ hráče, kteří jinak třeba mobilním hrám neholdují, atraktivní značka Fallout.
Pete Hines z Bethsedy si samozřejmě vývoj situace pochvaluje: „Jsme velmi potěšeni. Fallout Shelter si vede neuvěřitelně dobře. Rozhodli jsme se pro velmi lehký a opatrný přístup k monetizaci, hlavně ve srovnání s ostatními free-to-play hrami – nechtěli jsme riskovat a udělali jsme velmi nevtíravý systém s tím, že chceme, aby byla hra především zábavná. Zdá se, že se nám to podařilo.“
Jedním z mála mínusů je fakt, že Fallout Shelter vyšel jen na iOS a na Android verzi si počkáme několik měsíců. Na druhou stranu si ale Bethesda pochvaluje spolupráci s Applem, mimo jiné i proto, že udrželi celé tajemství pod pokličkou a tak na tiskovce mohl Todd Howard oznámit, že si zájemci mohou titul začít rovnou tahat do telefonů. Tah samozřejmě vyšel jak Bethesdě, tak i Applu. Fallout Shelter je v USA a Velké Británii nejstahovanější hrou na iOS.
Především jde ale o dobrý příklad tvůrcům mobilních her, že hráči budou rádi platit i bez otravného naléhání v podobě omezeného množství tahů, časových limitů apod. Když zde něco postavíte, nečekáte několik hodin s vtíravým upozorněním, že vše můžete za reálné peníze (či herní měnu pořízenou za reálné peníze) urychlit. Kéž by se tedy více mobilních vývojářů podívalo na tento příklad, kde nejspíše u vzniku stála nejprve myšlenka na herní systém a až pak monetizační.
zdroj: Archiv