Mobilní Fallout Shelter překonává očekávání a patří mezi nejvýdělečnější hry
zdroj: tisková zpráva

Mobilní Fallout Shelter překonává očekávání a patří mezi nejvýdělečnější hry

19. 6. 2015 18:32 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Když Bethesda na své konferenci oznámila mobilní hru Fallout Shelter, nemálo lidí obrátilo oči v sloup, protože předpokládali snahu o vydělávání na značce v mizerném mobilním spin-offu. Nicméně, z Fallout Shelter se vyklubala nejen povedená a zábavná hra, ale především příklad toho, jak udělat free-to-play model, který hráče do investice nenutí a oni přesto rádi platí. Díky tomu se během oněch několika dnů Fallout Shelter vyšplhal mezi nejvýdělečnější aplikace na iOS a na jeden den i z třetího místa sesadil stálici jakou je Candy Crush Saga, která tak poprvé od přelomu roku 2012/13 neměla v hlavní trojce zástupce.

Momentálně je Fallout Shelter, v němž spravujete svůj vlastní Vault a staráte se o jeho obyvatele, v žebříčku výdělečnosti čtvrtý, což je po pár dnech, kdy je hra k dispozici, skoro neuvěřitelné. Svou roli v tom samozřejmě sehrál již zmíněný vstřícný free-to-play systém, ale také fakt, že reklama na E3 tiskové konferenci je k nezaplacení, stejně jako pro „hardcore“ hráče, kteří jinak třeba mobilním hrám neholdují, atraktivní značka Fallout.

Pete Hines z Bethsedy si samozřejmě vývoj situace pochvaluje: „Jsme velmi potěšeni. Fallout Shelter si vede neuvěřitelně dobře. Rozhodli jsme se pro velmi lehký a opatrný přístup k monetizaci, hlavně ve srovnání s ostatními free-to-play hrami – nechtěli jsme riskovat a udělali jsme velmi nevtíravý systém s tím, že chceme, aby byla hra především zábavná. Zdá se, že se nám to podařilo.“

Jedním z mála mínusů je fakt, že Fallout Shelter vyšel jen na iOS a na Android verzi si počkáme několik měsíců. Na druhou stranu si ale Bethesda pochvaluje spolupráci s Applem, mimo jiné i proto, že udrželi celé tajemství pod pokličkou a tak na tiskovce mohl Todd Howard oznámit, že si zájemci mohou titul začít rovnou tahat do telefonů. Tah samozřejmě vyšel jak Bethesdě, tak i Applu. Fallout Shelter je v USA a Velké Británii nejstahovanější hrou na iOS.

Především jde ale o dobrý příklad tvůrcům mobilních her, že hráči budou rádi platit i bez otravného naléhání v podobě omezeného množství tahů, časových limitů apod. Když zde něco postavíte, nečekáte několik hodin s vtíravým upozorněním, že vše můžete za reálné peníze (či herní měnu pořízenou za reálné peníze) urychlit. Kéž by se tedy více mobilních vývojářů podívalo na tento příklad, kde nejspíše u vzniku stála nejprve myšlenka na herní systém a až pak monetizační.

zdroj: Archiv

Nejnovější články